به جوانان هلال‌احمری میدان می‌دهیم

دبیرکل جمعیت هلال احمر در جمع جوانان برتر استان قم از تلاش‌های این اعضا قدردانی کرد

بزرگداشت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر فرصت خوبی بود تا یعقوب سلیمانی، دبیرکل هلال‌احمر در کنار سفر کارگروه مولدسازی این جمعیت به استان قم، عصر روز چهارشنبه در مراسم جشن تقدیر از جوانان برتر عضو جمعیت هلال‌احمر هم شرکت کرده و در فضایی شاد و پرنشاط سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت را با جوانان هلال‌احمری استان قم جشن بگیرد. مراسمی که با حضور جمع کثیری از جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر در سازمان جوانان، جوانان عضو معاونت داوطلبان و غنچه‌های هلال در «تالار شهر قم» برگزار شد و علاوه بر رونمایی از چهار طرح اعطای حکم تیم‌های سحر، اعطای حکم مربیگری کادر تربیت مربیان پیشگیری از اعتیاد و طرح دادرس در قم از برگزیدگان جوان داوطلب در حوزه‌های مختلف هم تقدیر به عمل آمد.

فاطمه عسگری نیا- شهروند آنلاین؛ دیروز تالار شهر قم میزبان هلال‌احمری‌های جوان، شاداب و سرزنده‌ای بود که همه آمده بودند تا هفتادوپنجمین سال تاسیس سازمان جوانان هلال‌احمر را جشن بگیرند. مراسمی که با عنوان «جوانان در مسیر تعالی» مسئولان ستادی هلال‌احمر را هم از تهران به قم کشانده بود.

البته این حضور یک دست‌مریزاد هم به جوانان قمی هلال‌احمری بود که در کرونا حسابی گل کاشته بودند. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر و تیم همراهش در بدو ورود به محوطه تالار شهر با مانور عملیاتی غنچه‌های هلال روبه‌رو شدند؛ از مانور خاموش‌کردن آتش گرفته تا امدادرسانی در سوانح. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با ابراز خرسندی از مشارکت پرشور غنچه‌های هلال در این مراسم از آنها به عنوان سرمایه‌های ارزشمند جمعیت هلال‌احمر یاد و اظهار امیدواری کرد که هر روز توجه مسئولان به این گروه از اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر بیشتر شود.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر غنچه‌های هلال را یکی از هدف‌گذاری‌های صحیح جمعیت هلال‌احمر در تربیت نسلی  آماده، مشارکت‌پذیر و آموزش‌دیده برای رویارویی با بحران‌های مختلف پیش‌روی کشور دانست و گفت که سایر جمعیت‌ها همیشه برای آماده‌سازی کشورشان در برابر شرایط سخت و فرآیندهای مختلف کار آموزش را از مهدهای کودک آغاز می‌کنند. ما هم باید برای آماده‌سازی کشور در رویارویی با بحران‌های مختلف نسبت به برنامه‌ریزی آموزشی و تقویت سرمایه‌گذاری‌ها در بخش غنچه‌های هلال اقدام کنیم.

 

جوانان حماسه‌آفرینی کردند

او و همراهانش بعد از مانور غنچه‌های هلال در کنار جوانان پرشور هلال‌احمر، در سالن همایش تالار شهر قم حاضر شدند و در همان اوایل سخنرانی از جوان‌های هلال‌احمری قمی قول گرفت تا در کنار مسئولان جمعیت همراه، همدل و یکصدا در جهت تعالی هلال‌احمر تلاش کنند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تجربه ثابت کرده که با میدان دادن به نسل جوانان می‌توان آینده بهتری برای کشور ترسیم کرد، یادآور شد: «هر جا به جوانان میدان داده‌ایم، حماسه‌آفرینی کرده‌اند. نمونه‌اش امدادگران دوره جنگ است که بی‌هیچ چشمداشتی داوطلبانه در سخت‌ترین شرایط جنگ حاضر شدند و برای کمک به رزمندگان زیر بار رگبار گلوله‌ها  رفتند، حتی جان خود را هم در این مسیر از دست دادند، به‌طوری‌که از 227هزار شهید دوران دفاع مقدس بیش از 50درصد در سنین نوجوانی و جوانی به شهادت رسیدند.»

به اعتقاد او ازخودگذشتگی که در وجود شهدای هشت سال دفاع مقدس دیده می‌شد، امروز هم در وجود خیلی از جوانان داوطلبی که رخت امدادگری هلال‌احمر را به تن دارند، قابل مشاهده است. جوانانی که باید آنها را باور کرد، به آنها میدان داد و آنها را هدایت کرد تا در مسیر رسالت اصلی نوعدستی، همدلی و همراهی با انسان‌های دیگر قدم بردارند: «ما در جمعیت هلال‌احمر باید با جذب جوانان پرشور و باانگیزه به تعالی برنامه‌ها و نظامات جمهوری اسلامی کمک کنیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر با میدان‌دادن به نسل جوان.»

 

سفر به خراسان

رئیس سازمان جوانان هم وقتی شور و نشاط جوانان هلال‌احمری قمی را در سالن دید، این شادی را با اعلام چند خبر خوب مضاعف کرد و گفت: «توافقات نهایی برای اعزام مزدوجین سال گذشته انجام شده و از اول آذرماه براساس دسته‌بندی استانی 3400 زوج جوان به خراسان اعزام می‌شوند.»

خبر خوب دیگر او تشکیل تیم‌های سحر در هر شهرستان براساس فرهنگ مطابق هر شهرستان و استان بود که استان قم از جمله چهار استان اول در اجرای این طرح است و تیم‌های سحر به‌زودی کار خود را شروع می‌کنند: «علاوه بر این در هر شهرستان استان قم چهار تیم دادرس تشکیل و تیم‌های اردویی دادرس در استان قم هم به‌زودی برگزار می‌شود.»

در ادامه این مراسم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم نیز در سخنانی با تاکید بر مهم‌ترین برنامه‌هایی که طی یک‌سال گذشته در هلال‌احمر استان قم صورت گرفته است، گفت: «علاوه بر اصول هفتگانه جمعیت هلال‌احمر که نقشه راه همه ما هلال‌احمری‌هاست، در استان قم نیز هفت اصل مجزا برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود تعریف کردیم. در این مسیر موفق شدیم علاوه بر افزایش جذب اعضای جوان و داوطلب در جمعیت و کسب رتبه ممتاز در این بخش در کشور، در توسعه فضاهای امدادی استان هم با کمک خیرین هلال‌احمری قدم‌های بزرگی برداریم و در این راستا شاهد افتتاح سه پایگاه امدادی بودیم.»

// انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.