آیت‌الله بوشهری: هلال‌ احمر مظهر ایثار است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی ایثارگری داوطلبان و کارکنان هلال احمر را ستود

ایشان همچنین در جمع دبیرکل و مدیران عالی این جمعیت از ارزش‌ ایثارگری در اسلام گفت.

به گزارش شهروند آنلاین؛ آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر روز چهارشنبه 18 آبان پس از اقامه نماز ظهر در جمع دبیرکل جمعیت هلال احمر، تعدادی از معاونین ستادی و روسای سازمان‌های داوطلبان و جوانان این جمعیت گفت: در فرهنگ اسلامی ۲ واژه داریم. یکی ایجابی است و دیگری سلبی است. در اسلام «ایثار» ممدوح و در روایات و سیره عملی اهل بیت نمایان است اما نقطه مقابل ایثار «استیثار» است. به این شکل که فرد تلاش می‌کند دیگران بروند و فقط او بماند.

آیت‌الله حسینی بوشهری هلال احمر را مظهر ایثار در جامعه امروز دانست و تاکید کرد: «ایثار» یعنی انسان خود را برای دیگران فدا کند ولی در «استیثار» فرد دیگران را فدای خود می‌کند. همانطور که شما از اصول هفتگانه هلال احمر گفتید. ایثار معنای اصول شماست و مرز و قومیت و مذهب و وطن و غیر وطن نمی‌شناسند و فقط برای خدمت به انسان است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیامبر به جامعه نفع می‌رساند و سر دسته کمک به مردم بود. پیامبر در سختی‌ها در کنار مردم احساس سختی می‌کرد و در غم و شادی دیگران شریک بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری هلال احمر را نهادی همیشه آماده خواند، خدمت در هلال احمر را ایثارگری دانست و گفت: کار در هلال احمر از دو جهت دشوار است. هم کاری پر خطر است و هم اینکه اعضای آن همیشه در آماده‌باش هستند تا مردم را در سوانح کمک کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: مردم وقتی در حوادث هلال احمر را کنار خود می‌بینند احساس آرامش می‌کنند و این احساس آرامش بخشیدن، بزرگترین سرمایه‌ای‌ است که هلال احمر به وقت نیاز به مردم هدیه می‌کند.

او خواستار اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر از خدمات هلال احمر در رسانه ملی و دیگر مراجع اطلاع‌رسانی در کشور شد و گفت: با سرمایه‌گذاری و تبلیغات در رسانه‌ها مردم را با تمام جنبه‌های کاری هلال احمر آشنا کنید تا این آشنایی باعث جذب بیشتر داوطلبان و کمک به مردم حادثه دیده شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری از شهدای هلال احمر در دفاع مقدس و پس از آن در عملیات‌های امداد و نجات تا امروز یاد کرد و راه آن‌ها در میان داوطلبان و کارکنان را جاری دانست و گفت: هلال احمری‌ها فطرت پاک مسئولیت شناسی دارند و همین باعث انتخاب این شغل پرخطر شده‌است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.