رئیس جمهور: مسئولان با کار و تلاش در جامعه امیدآفرینی کنند

رئیس جمهور گفت: دشمن تلاش دارد با ایجاد ناامیدی در کشور بی‌ثباتی ایجاد کند، بنابراین مسئولان باید با کار، تلاش و امیدآفرینی مردم را همچون گذشته در صحنه نگه دارند

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت اظهار داشت: دولت باید به وعده و قولی که به مردم می‌دهد عمل کند و مردم نیز انتظار دارند که دولت و مسئولان در وعده‌های خود صادق باشد، اگر به مردم قول داده شده مسکن در شأن آنان ساخته شود، بیکاری رفع شده و یا حداقل سالی یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود باید به آن عمل کرد.
وی افزود: تحقق وعده ها در احداث مسکن، ایجاد شغل، رشد اقتصاد، توسعه گردشگری و توسعه اقتصاد دیجیتال توسط مسئولان با همراهی جوانان، مراکز دانشگاهی و مدیریت شهرستان‌ها محقق می‌شود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز خداوند به ایران اسلامی عنایت کرد تا سیاست تحریم دشمن در کشور با شکست مواجه شود و دشمنان نیز به این امر اعتراف دارند که تحریم نتوانست چرخ‌های تولید و اقتصاد کشور را از حرکت باز دارد و اداره زندگی مردم را متوقف کند .
آیت الله رئیسی ادامه داد: دشمن امروز به دنبال بی‌ثبات سازی کشور است و تلاش دارد تا دانشگاه‌ها از تحصیل دانشگاهیان و کارخانه ها از تولید و مدیران از خدمت به مردم باز مانند ولی این پروژه با همت مردم و مسئولان با شکست همراه شد،

وی تاکید کرد: برای تداوم شکست دشمن باید کارهای پیش روی مردم با سرعت بیشتری دنبال شود تا مردم روز به روز نسبت به کشور امیدوار شوند و این امر با سخنرانی و بخشنامه اتفاق نمی‌افتد و برای تحقق آن باید عمل و کار کرد.
رئیسی با تأکید بر این که مدیران نقش مهمی در اعتمادآفرینی جامعه بر عهده دارند، گفت: مهمترین مؤلفه قدرت کشور مردم متدین و در صحنه‌ای هستند که دشمن تلاش دارد آنان را ناامید کند، مردم ایران ثابت کرده‌اند که همواره پای نظام ایستاده‌اند و هر چه اعتماد آنان به کارآمدی نظام اداری و سیستم‌هایی که باید به مردم خدمت ارائه کنند افزایش یابد، امید در جامعه بیشتر خواهد شد.

مردم را دچار سرگردانی نکنید

رئیس جمهور اظهار داشت: نباید مردم در دریافت خدمات دچار سرگردانی شوند، البته نمی‌توان هر آن چه که افراد می‌خواهد را به آنان ارائه کرد ولی بر اساس قانون، حق و عدالت کارها باید انجام شده و ادارات نیز باید آماده باشند تا خدمات را با سرعت و به موقع به مردم ارائه داده و گره مشکلات آنان را باز کنند.
وی افزود: اگر اعتماد مردم افزایش پیدا کند، قطعا آنان در صحنه حضور خواهند داشت و این مهم جز با کار و تلاش محقق نمی‌شود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز تمام تلاش و حرکت دشمنان نظام با هدف ناامید کردن مردم صورت گرفته ولی اگر مسئولان تنش آبی شهرها، مشکل برق، کمبود گاز، سهولت دسترسی به آموزش، شغل محترمانه و اشتغال در حوزه‌های مختلف را رفع کنند، این توطئه خنثی می‌شود.
رئیسی اظهار داشت: از مدیران می‌خواهیم که تلاش مضاعفی برای گره ‌گشایی از مردم داشته و از مسائل و مشکلات مردم به سادگی عبور نکنند و پاسخگویی به مردم و ارباب رجوع را در اولویت خود قرار دهند تا علاوه بر رضایت خداوند متعال، رضایت مردم و سلسله مراتب اداری و مدیریتی جلب شود.

وی تأکید کرد: نباید در انجام امور اظهار داشت که کارهای معطل مانده مربوط به مدیریت قبلی است و یا این که من زمان زیادی این مسئولیت را بر عهده ندارم، کارها باید با سرعت رفع شود و دولت سیزدهم نیز تلاش دارد تا موانع را از پیش پای مردم رفع کند.
رئیسی با اشاره به لزوم واگذاری صحیح اختیارات دولت به بخش خصوصی، گفت: در حوزه اقتصاد تجربه ثابت کرده که پیشرفت اقتصاد دولتی با مشکلاتی مواجه است و دولت متصدی خوبی نیست، اگر کارها به درستی به بخش خصوصی واگذار شده و از تعاونی‌های مختلف حمایت شود بسیاری از گره‌های مردم رفع خواهد شد.
رئیس جمهور یادآور شد: دشمن تلاش دارد تا با هدف ناامید کردن مردم، خوبی‌های نظام را نیز بد جلو داده و ضعف ها را با استفاده از امپراتوری رسانه و خبرگزاری های نادرست همچون ۴۳ سال گذشته بزرگ نمایی کند، ما باید به دنبال خدمت و گره گشایی از مردم باشیم تا پیام‌های خوب و درستی از نحوه عملکرد به مردم منتقل کنیم.

رئیس جمهور که در قالب بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران صبح امروز پنجشنبه به پاکدشت سفر کرده است از چند طرح بازدید کرد و در جمع مردم این شهرستان حضور یافت و به سخنرانی پرداخت./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.