مخبر: توسعه خطوط ریلی کشور در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد

معاون اول رییس جمهور گفت: خطوط ریلی در ایران حایز اهمیت اساسی است و توسعه خطوط ریلی بویژه پرسرعت از راهبردهای جدی دولت سیزدهم است چراکه بحث ترانزیت از مزیت‌های کشور است

به گزارش شهروند آنلاین؛محمد مخبر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح راه‌آهن زاهدان ـ خاش اظهارداشت: بنا داریم با توسعه خطوط ریلی در کشور همسایگان شمالی را به آب‌های جنوب‌ متصل ‌کنیم.

وی به راه آهن زاهدان ـ خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر به عنوان ‌یکی از قطعات خط ریلی استراتژیک چابهار ـ میلک ـ سرخس‌ به افتتاح قطعه یک خط راه آهن چابهار به زاهدان در این سفر اشاره کرد و اظهار داشت:  سه قطعه دیگر از این خط ریلی به نقاط مطلوب رسیده که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه راه‌آهن نسخه شفا بخش کشور است، افزود: اگر رشت به آستارا متصل شود و در صورت تکمیل راه‌آهن چابهار، امکان ارسال کالاها از چابهار تا فنلاند و اگر راه‌آهن شلمچه به بصره متصل شود امکان ارسال کالا تا مدیترانه فراهم می‌شود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه راه‌آهن نسخه شفا بخش کشور است، افزود: اگر رشت به آستارا متصل شود و در صورت تکمیل راه‌آهن چابهار، امکان ارسال کالاها از چابهار تا فنلاند و اگر راه‌آهن شلمچه به بصره متصل شود امکان ارسال کالا تا مدیترانه و اقیانوس هند فراهم می‌شود و این از اولویت های دولت سیزدهم است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان از نگاه رهبر معظم انقلاب و دولت دارای جایگاه ارزشمندی بوده و قطعا شاهد توسعه سرمایه گذاری‌های دولت برای رشد و توسعه و عمران و آبادانی استان خواهیم بود.
مخبر بیان کرد: در سالهای گذشته سیستان و بلوچستان مهد تولید گوشت و محصولات کشاورزی بوده، اما هم‌اینک در کنار ارتقای شاخص‌های خدمات رسانی به استفاده بهینه از آب‌های ژرف و انتقال آب از دریا و بهره برداری از معادن و رونق دادن به تجارت و شکوفایی اقتصادی در این استان می‌اندیشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: ضرباهنگ توسعه خطوط ریلی کشور پرشتاب بوده و بر حسب اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و نگاه ویژه دولت به این بخش توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: با افتتاح ایستگاه و خط آهن خاش به زاهدان گام مهمی برای توسعه منطقه برداشته شده، اما در دولت سیزدهم تلاش می‌شود قطعات ۲ و سه و چهار پروژه شامل اتصال خاش به ایرانشهر و نیکشهر به چابهار با روند پرشتابی به مرحله اجرا و تکمیل برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حمل و نقل ایمن و خدمات دهی در حوزه بار و مسافر و ترانزیت کالا در این دولت با قاطعیتی ویژه دنبال می‌شود.
حسین معصومی مدیرعامل راه آهن جنوب شرق کشور نیز گفت: در مسیر اجرای خط ریلی خاش به زاهدان زمینه اشتغال ۱۴۸ نفر از مردم منطقه خاش و زاهدان و شهرهای همجوار فراهم شده و همچنان شاهد تحول در این بخش ها خواهیم بود.
حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: بیش‌از چهار هزار نفر در مسیر اجرای خط آهن چابهار زاهدان مشغول فعالیت هستند.

قطعه هفت و هشت راه آهن چابهار- زاهدان به طول ۱۵۵ کیلومتر از شهرستان خاش تا زاهدان که یکی از وعده‌های رییس جمهور در سفر شهریور ماه پارسال به سیستان و بلوچستان بود با اعتبار ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

با بهره‌برداری از راه آهن خاش – زاهدان امکان اتصال شهرستان خاش به شبکه ریلی سراسری فراهم شد و با افتتاح این طرح بزرگ توسعه راه‌های ارتباطی، ترانزیت کالا، رفت و آمد مسافران و کاهش ترافیک جاده‌ای میسر خواهد شد./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.