تغییر ریل پیشرفت کشور اتفاق افتاده و دیگر به عقب باز نخواهد گشت

مخبر در مراسم بهره برداری راه آهن خاش-زاهدان:

معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه لوکوموتیو پیشرفت کشور علیرغم همه کارشکنی‌های دشمن چه در داخل و چه در خارج از کشور به حرکت در آمده است و دیگر کسی نمی تواند آن را متوقف کند

به گزارش شهروند آنلاین؛محمد مخبر عصر امروز(پنجشنبه) در مراسم بهره برداری از راه آهن خاش-زاهدان با تاکید بر اینکه دشمنان ملت همواره به دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع ایران به دنبال تسلط بر کشور بوده اند، افزود: استعمارگران و نظام سلطه همواره سیاست وابستگی مردم ایران را پیگیری کرده و به ویژه زمانی که احساس کردند ایران در حال استقلال و یک جهش جدی است به گونه ای توطئه ریزی کردند که کشور محتاج آنان باشند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه منطقه سیستان و بلوچستان زمانی تامین کننده بزرگ مواد پروتینی و کشاورزی کشور بود، ادامه داد: دشمنان ملت هرگز نتوانستند این خودکفایی مردم منطقه را تحمل کنند و به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند در هر استان و ناحیه ای با ایجاد توطئه و تفرقه انسجام ملی را خدشه دار کنند.
وی با بیان اینکه مردم بزرگ ایران همواره در برابر توطئه های دشمن ایستادگی کردند، افزود: هیچگاه در جمهوری اسلامی ایران مسائل و مشکلات جز با حضور مردم حل نشده است چرا که نظام و انقلاب اسلامی با حضور مردم موضوعیت دارد و امروز نیز به رغم همه فشارها و توطئه ها مردم پای آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند.
مخبر با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی دشمنان در دو دهه گذشته تصریح کرد: دشمنان پس از ناکامی ها در رسیدن به اهدافشان به دنبال ایجاد مشکل در معیشت مردم بودند و حتی به بیماران نیز رحم نکردند و به دروغ گفتند که دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم نمی شود اما اجازه نمی دادند پول های خرید دارو برای سلامت مردم جابه جا شود.
وی افزود: آنها با اعمال تحریم های سخت اقتصادی به دنبال این بودند که در میز مذاکرات به خواسته های آنان تن دهیم اما مردم محکم و استوار در برابر دشمنان ایستادگی کردند.
وی با اشاره به اینکه خنثی سازی تحریم ها یکی تاکیدات رهبر انقلاب و از راهبردهای اساسی دولت سیزدهم است، ادامه داد: دولت سیزدهم علاوه بر خنثی سازی تحریم ها به دنبال رفع تحریم از موضع اقتدار و عدالت است.
مخبر با اشاره به مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم از جمله فروش نفت، جلوگیری از واردات واکسن و ایجاد مشکل در ساخت واکسن داخلی کرونا و جلوگیری از جابه جایی اموال و دارایی های ایران در سایر کشورها، تاکید کرد: دولت سیزدهم با پیگیری راهبرد مقام معظم رهبری در حوزه خنثی سازی تحریم ها، تمام توطئه های آنان را با شکست مواجه کرد و توانستیم علاوه بر آزاد سازی اموال مردم ایران در سایر کشورها و ساماندهی کالاهای اساسی در راستای ساخت و واردات واکسن کرونا اقدامات اساسی انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه لوکوموتیو پیشرفت کشور با بالاترین سرعت به حرکت درآمده است، به اقدامات دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: به زودی با شیرین سازی آب دریا و استخراج آب های ژرف مشکلات آب این منطقه حل خواهد شد.
وی ادامه داد: در زمینه نفت و گاز صد میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام می شود که این به معنای پیشرفت و رفع بیکاری و تقویت ارزش پول ملی است.
مخبر با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: در کشور پهناور و بزرگی همانند ایران اتفاقاتی به صورت ناخواسته رخ می دهد که برخی از آنها ناراحت کننده است و البته دشمنان ملت هم در این حوادث گذشته چندین اقدام را به صورت موازی پیگیری کردند و همگان به وضوح دیدند که از هیچ اقدامی علیه ملت ایران فروگذار نکردند.
وی تاکید کرد: کشور در آستانه جهش اساسی است و این برای دشمنان قابل تحمل نیست.
مخبر در ادامه به تشریح اقدامات دولت در راستای آبادانی و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهار داشت: دولت مردمی برای حل مشکلات آب، مسکن، اشتغالزایی و حمل و نقل این استان مصمم است و البته سیستان و بلوچستان با دسترسی به اقیانوس و مرزهای زمینی پهناور می تواند این منطقه و کشور را از نظر اقتصادی احیا کند.
وی با اشاره به سفر اخیرش به کشور روسیه و شرکت در کنفرانس کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: تمام کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال حل مشکلات ترانزیتی خود از طریق ایران هستند چرا که از مسیر ترانزیتی ایران می‌توانند به راحتی و تنها ظرف چند روز دسترسی های بین المللی داشته باشند.
معاون اول رئیس جمهور به دیدگاه مقام معظم رهبری درخصوص سیستان و بلوچستان مبنی براینکه «مکران گنج خفته است» اشاره کرد و افزود: باید این گنج را به روی زمین آورده و بالفعل کنیم و زمینه های رفاه و آبادانی این استان با کمک مردم فراهم شود و باید امروز این منطقه به دست شما مردم آباد شود و دولت در این مسیر تسهیل گر و حامی مردم سیستان و بلوچستان است.
وی تصریح کرد: مردم اگر ناراحتی و گلایه ای هم داشته باشند اما هیچ گاه اجازه سو استفاده را نمی دهند و اگر احساس کنند که امنیت و تمامیت ارضی کشور به خطر افتاده است حاضرند جان خود را نیز فدای ایران کنند و مقابل دشمنان بایستند که تجربه های تاریخی گذشته این مهم را ثابت کرده است.
مخبر با بیان اینکه از ویژگی های مهم منطقه سیستان و بلوچستان این است که مقام معظم رهبری خود را اهل سیستان می داند افزود: ایرانشهر و این استان زمانی پناه رهبری بود و ایشان نگاه ویژه ای به این منطقه دارند و حتی زمانی که اهالی این خطه در محضر مقام معظم رهبری حاضر می شوند ایشان همانند برادر و فرزند آنان را در آغوش می گیرد.
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دولت نسبت به استان پهناور سیستان و بلوچستان نگاه ویژه ای دارد که می توان با اتکا به امکانات و ظرفیت های این خطه کشور را اداره کرد و یکی از این نعمت ها وجود پهنه ای بزرگ از معدن مس در این منطقه است تا جایی که می تواند برای کشور سالانه ۲۰ میلیارد دلار درآمد زایی داشته باشد و این گنج پنهان باید در اختیار مردم قرار گیرد تا مشکل بیکاری منطقه به صورت کامل حل شود.
وی با اشاره به وجود پهنه بزرگی از آبهای ژرف در این استان ادامه داد: یکی از نعمت های خدادادی به سرزمین ایران این است که هر منطقه ای که مشکل کم آبی دارد پهنه ای بزرگ و دریایی از آب در زیر زمین جریان دارد تا جایی که در همین استان به اندازه خلیج فارس در ژرف های زمین آب جاری است که باید از آن بهره برداری شود.
مخبر ادامه داد: با کمک انرژی خورشیدی می توان مشکل برق این منطقه و حتی کشورهای همسایه را نیز حل کرد.
وی همچنین خطوط ریلی و راه آهن را از مزیت های کشور و راهبرد اساسی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: توسعه و تکمیل خطوط ملی راه آهن از هدف های مهم دولت است تا جایی که با اتصال ۶۰ کیلومتر خط ریلی رشت به آستارا و اتصال کریدور شرقی و زاهدان به راه آهن سراسری، زاهدان به فنلاند وصل می شود و همچنین با اتصال دو خط ریلی بصره دسترسی ایران تا مدیترانه ایجاد می شود.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به رشادت ها و جان فشانی های مردم سیستان و بلوچستان در هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم این خطه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند و رشادت های فراوانی از خود نشان دادند.
همچنین در این مراسم مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در این استان و اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی، زیرساختی، ورزشی و حمل و نقل، گفت: امنیت بالاترین نعمت برای کشور است که دشمنان تلاش دارند با تفرقه افکنی وحدت شیعه و سنی را بهم بزنند و هیچ کس به جز دشمن از ناامنی و از بین بردن اتحاد ملی سود نمی برد.
سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم با بیان اینکه در دولت سیزدهم رکورد ترانزیت ریلی برای اولین بار در کشور شکسته شد، گفت: ترانزیت علاوه بر مزیت های اقتصادی موجب مزیت های امنیتی برای کشور خواهد شد.
وی افزود: در پروژه خط ریلی خاش ـ زاهدان هم از نیروهای بومی استفاده شد که نوید آفرین پیشرفت توسعه این منطقه است.
در این مراسم راه آهن خاش ـ زاهدان از کریدور شرقی چابهار به زاهدان با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.
گفتنی  است راه آهن چابهار ـ زاهدان با هزینه ۳۶ هزار میلیارد تومانی و با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و دولت به طول ۵۷ کیلومتر و ظرفیت اشتغال زایی ۱۴۸ نفر راه اندازی شده است که برای اولین بار در این پروژه از ریل ملی استفاده و رکورد ریل گذاری در کشور شکسته شده است.
اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی و ظرفیت باری تا ۷ میلیون تن از ویژگی مهم راه آهن خاش ـ زاهدان است

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.