ارائه خدمات 170 میلیارد ریالی در طرح ملی نذر آب 5

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خبر داد:

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ارزش ریالی خدمات ارائه شده در طرح ملی نذر آب 5، بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است

به گزارش شهروند آنلاین؛وحید سلیمی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح نذر آب 5 در روستای خلیفه قشلاق شهرستان خدابنده استان زنجان گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی است که سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر طرح نذر آب را اجرا می‎‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در چهار استان جنوبی کشور طرح نذر آب را اجرا کردیم که با توجه به گستردگی تنش آبی و تقارن امسال و توجه به صد سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر، این طرح در ۱۰۰ روستا و در همه استان‌های کشور در حال اجراست.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: تاکنون آبرسانی به 83 روستای کشور در قالب طرح ملی نذر آب 5 اجرا شده است و طرح تا پایان آبان‎ماه امسال ادامه دارد. لازم به ذکر است که ارائه خدمات در قالب طرح نذر آب 5، به ارزش 170 میلیارد ریال ارزش دارد.

سلیمی عنوان کرد: در روستاهای قره ولی و خلیفه قشلاق شهرستان خدابنده دستگاه‌های تصفیه آب با ظرفیت تصفیه ۱۰ هزار لیتر آب آشامیدنی نصب شد؛ و با استفاده از ظرفیت اهالی این روستاها ۵۳۰۰ متر لوله کشی آب آشامیدنی تا درب منازل مسکونی در روستاهای خلیفه قشلاق در دست اجراست.

سلیمی، استفاده از ظرفیت پزشکان و پیرا پزشکان داوطلب را از دیگر خدمات سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در حاشیه طرح نذر آب 5 دانست و گفت: از این ظرفیت در قالب کاروان‌های سلامت و در طرح ملی نذر آب استفاده می کنیم.

کمک ۱۸۰۰ میلیاردی به بیماران نیازمند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات حمایتی – درمانی ادامه داد: در طول سال نیز به ارائه خدمات به هموطنان ادامه می‌‎دهیم. در همین راستا امسال از محل اعتبارات حمایتی این سازمان بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریال به استان‌ها تخصیص مالی شده است.

سلیمی افزود: پس از فرایند مددکاری و انجام‌ مراحل اداری کمک‌ مالی به صورت بلاعوض به بیماران نیازمندی که به جمعیت هلال احمر مراجعه می‌کنند، تخصیص داده می‌‎شود.

وی، با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران نیازمند عنوان کرد: فاز اول این‌ خدمات با یک میلیارد ریال و با همکاری صندوق قرض‌الحسنه مهر ایران در حال ارائه است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر؛ گفت: ‌تسهیلات قرض‌الحسنه مخصوص بیماران نیازمند با اقساط 60 ماهه و کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

800 هزار داوطلب شناسنامه دارند

سلیمی با اشاره به تعداد اعضای داوطلبان هلال احمر ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی سامانه جامع اعضا و داوطلبان در حال حاضر بیش از 800 هزار نفر داوطلب شناسنامه‌دار در سازمان جوانان و‌ داوطلبان جمعیت هلال احمر فعالیت دارند.

وی افزود: با راه اندازی «اپلیکیشن هلال من» روند جذب داوطلبان و اعضا در کشور سازماندهی می‌شود.

5 هزار میلیارد ریال هزینه دو تانکر

سیدقاسم موسوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در حاشیه ‌آیین افتتاح طرح نذر آب 5 در استان گفت: اجرای این طرح توسط جمعیت هلال احمر استان زنجان در 2 روستای قره ولی و خلیفه قشلاق شهر گرماب از مناطق کم برخوردار و خشکسال شهرستان خدابنده است، آغاز شد.

وی ادامه داد: در این طرح 2 دستگاه تصفیه آب صنعتی 10 هزار لیتری همراه با تانکرهای آب در این روستاها نصب شد که 5 هزار میلیارد ریال هزینه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: لوله کشی آب آشامیدنی تا درب منازل هر دو روستا با مشارکت اجتماعی شرکت آب و فاضلاب استان، روستاییان و خیرین در روستاهای خلیفه قشلاق و قره ولی محقق شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دستگاه آب شیرین کن نیز برای استفاده اهالی روستاها فراهم شده است.

موسوی به ارائه خدمات درمانی رایگان کاروان سلامت هلال احمر استان  اشاره کرد و گفت: این کاروان شامل پزشکان فوق تخصص ارتوپد، متخصص داخلی، متخصص اطفال، دندانپزشک، زنان و زایمان، 2 پزشک عمومی، کارشناسان بینایی سنجی، بهداشت محیط، بهداشت تغذیه است.

وی افزود: علاوه بر ارائه این خدمات، 500 بسته حمایتی – معیشتی شامل ۱۰ قلم، 300 بسته لوازم‌التحریر و 200 بسته اقلام بهداشتی شامل شامپو، مسواک، خمیردندان و سایر اقلام مورد نیاز در میان خانواده‌های کم‌برخوردار در روستاهای خلیفه قشلاق و قره ولی و به ارزش 10 میلیارد ریال توزیع شد.

گفتنی است، روستای قره ولی با ۱۰۵ خانوار و 35۰ نفر جمعیت و روستای خلیفه قشلاق نیز با 107 خانوار و 300 نفر جمعیت به ترتیب در 160 و 180 کیلومتری از مرکز استان زنجان واقع شده‌اند./روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.