صالح‌آبادی: قوانین جدید اعتبار را به چک بازگرداند

رییس کل بانک مرکزی گفت: اجرای قوانین و رونمایی از سامانه چک الکترونیک اعتبار به چک را بازگرداند

به گزارش شهروند آنلاین؛علی صالح‌آبادی در مراسم رونمایی از سامانه چک الکترونیک اظهار داشت: قانون چک قسمت‌های مختلفی داشت و یکی از آن بخش‌ها چک الکترونیک بود که با همکاری مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی امروز به رونمایی و بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: چک ابزار مهم پرداخت در نظام بانکی است و صاحبان صنایع، تجار، اشخاص حقیقی و حقوقی از این ابزار استفاده می‌کنند. افزایش اعتبار چک و اعتماد به آن باعث تسهیل و بهبود فضای کسب و کار می‌شود؛ بنابراین مهم‌ترین هدف در قانون جدید چک بازگشت اعتبار به چک است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: امروزه افراد اطمینان بیشتری از وصول چک دارند، در حالی که در گذشته دارنده چک به دنبال صادرکننده بود تا چک وصول شود .

صالح‌آبادی اظهار امیدواری کرد با همکاری بانک‌ها چک الکترونیک در همه بانک‌ها اجرایی شود و ضریب نفوذ آن گسترش یابد .

وزیر اقتصاد: چک الکترونیک هزینه مبادلات را کاهش می‌دهد

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این مراسم با بیان اینکه چک الکترونیک هزینه مبادلات را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: چک الکترونیک یک محصول ارزشمند در نظام بانکی است. وقتی از حمایت از  تولید صحبت می‌کنیم؛ یعنی همین، هر سیاستی که برای کاهش هزینه‌های مبادله برای فعالان اقتصادی باشد فرآیند تولید سهل‌تر و  جذاب‌تر می‌شود.

وی افزود: هر اندازه فعال اقتصادی با اطمینان بیشتر وارد معامله شود سرعت گردش معاملات بیشتر می‌شود و به رونق اقتصادی کمک می‌کند.

وزیر اقتصاد بیان کرد: نگرانی از نکول و اطاله پیگیری‌های قضایی با این دست اقدامات کاهش می‌یابد و بسیار حائز اهمیت است. همچنین باعث کاهش فشار به تسهیلات نقدی بانک‌ها می‌شود و اقدام مبارکی است./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.