راه‌اندازی قرارگاه نشاط اجتماعی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرارگاه نشاط اجتماعی به بهانه جام جهانی فوتبال راه‌اندازی و فعالیت‌های آن در کشور آغاز شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران افزود: درخصوص فرهنگسرای شهرستان دلیجان، تدبیری اتخاذ می‌شود تا مساله حقوقی این فرهنگسرا حل شود و بتوان با همکاری نهاد‌های شهرستانی این ظرفیت را در اسرع وقت در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار داد. در وزارتخانه این آمادگی وجود دارد که بتوان این مشکل را یک بار برای همیشه حل کرد.

او در خصوص پخش بازی‌های جام جهانی افزود: در کشور یک قرارگاه نشاط اجتماعی به بهانه جام جهانی فوتبال راه‌اندازی و با محوریت همه نهاد‌های فرهنگی برنامه‌های گسترده‌ای پیش‌بینی شده است. جام جهانی به عنوان یک رخداد مهم ورزشی می‌تواند انسجام عمومی جامعه را افزایش دهد و باعث نشاط و ایجاد فضای شادی در کشور شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به موضوع جام‌جهانی به عنوان یک رویداد فرهنگی اجتماعی مهم در کنار موضوع ورزش نگاه می‌کنیم، میلیون‌ها جوان با شادی‌ها و ناراحتی‌های بازیکنان شاد و ناراحت می‌شوند. تمهیدات گسترده‌ای در قطر و محل رایزنی فرهنگی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه پیش بینی شده و همچنین برنامه‌های متنوعی برای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی نیز پیش‌بینی شده و در داخل کشور نیز از همه طرفیت‌ها برای ایجاد شور و نشاط و ایجاد حس انسجام و وحدت ملی استفاده خواهد شد.

او در خصوص مسکن خبرنگاران اضافه کرد: در این خصوص تفاهم‌نامه با وزیر راه و شهرسازی منعقد شده و این اقدام با همکاری بخش‌های مختلف انجام و تلاش می‌شود با همت بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها پیش رود، ظرفیت این اقدام از ۱۲ هزار نفر به ۲۴ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: رئیس جمهوری دستور ویژه‌ای نیز برای مسکن هنرمندان پیشکسوت داده است و به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت‌های وزارتخانه و سایر مجموعه‌ها استفاده شود تا در کنار رفع دغدغه مسکن در کشور، دغدغه مسکن اهالی فرهنگ و هنر نیز رفع شود.

او درباره تسهیلات صندوق اعتباری هنر تاکید کرد: در سال گدشته با دستور رئیس جمهوری و همکاری بخش‌های مختلف، به صورت ویژه در سه بخش به شکل خارج از نوبت، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه قرار گرفت، برای سایر مباحث از جمله بیمه نیز امسال گام‌های خوبی برداشته شده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.