مسجد مقدس جمکران سند خورد

مراسم اهدای سند مالکیت تک برگ مسجد مقدس جمکران با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت این مکان مقدس، برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به اینکه برخی اعمال نیک جاودانه هم می‌شوند؛ خدمت به خانه خدا را عمل نیکی دانست که ثواب آن تا قیامت به افراد خواهد رسید و خداوند آنان را در ثواب عبادات و اعمالی که مردم در آن انجام می‌دهند شریک خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم گزارشی از روند صدور سند تک برگ مسجد مقدس جمکران ارائه کرد و گفت: در ابتدا سند مالکیت تک برگ خود مسجد که دارای سند و پلاک ثبتی مجزا به مساحت ۶۴ هزار و ۲۷۶ متر مربع بود صادر شد.

او ادامه داد: در خصوص سند مالکیت محوطه مسجد که قسمت‌های مشاعی از ۲۲ پلاک ثبتی بود، در ابتدا نقشه ۲۲ پلاک ثبتی تهیه شد و سپس تصرفات محوطه مسجد به مساحت ۲۹۰ هزار و ۱۲ متر مربع برداشت شد که رأی آن در قانون تعیین تکلیف صادر و در ادامه سند مالکیت آن صادر شد.

بابایی افزود: سپس سند تجمیعی مسجد و محوطه جمعاً به مساحت ۳۵۴ هزار و ۲۸۸ متر مربع معادل ۳۵ و نیم هکتار صادر شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با اشاره به اینکه اقدامات شاخص دیگری در خصوص این مکان مقدس در حال اجراست، بیان کرد: تهیه عکس‌های هوایی و ارتوفتو و تولید نقشه از حریم جمکران و سپس ژئورفرنس مربوط به حدود ۲۵۰ پلاک ثبتی به مساحت تقریبی ۵۰۰ هکتار با هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد که جهت تأیید به سازمان نقشه‌برداری ارسال شده است که پس از وصول نسبت به تطبیق با مستندات و نهایتاً تثبیت اسناد مربوط به مسجد مقدس جمکران و مالکان خصوصی صورت خواهد گرفت.

در پایان این مراسم حکم و نشان خادمی افتخاری مسجد مقدس جمکران توسط تولیت این مکان مقدس به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قائم مقام وی و مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان قم اهدا شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.