اجرای طرح دارورسان برای بیماران «ام‌اس» شهر تهران

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران گفت: طرح دارورسان در گام اول برای بیماران «ام‌اس» شهر تهران اجرایی می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، «علیرضا نمازی» درباره آخرین وضعیت اجرای طرح دارورسان گفت: طرح دارورسان با توجه به تأکیدات مدیر عامل سازمان بیمه سلامت برای رفاه حال بیماران خاص تهران آغاز شد، از این رو در جلسات متوالی برای ایجاد استاندارد‌های لازم در جهت اجرای طرح تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.

او با اشاره به اینکه برای اجرای طرح با دانشگاه علوم پزشکی تهران و داروخانه ۱۳ آبان تفاهم صورت گرفت، افزود: این طرح از بیماران خاص در سطح استان آغاز شد، در تهران ۱۳ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص وجود دارد که حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نفر مبتلا به بیماری ام اس هستند، از این رو اجرای طرح با این گروه از بیماران آغاز شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه مشخصات بیماران مبتلا به ام اس در اختیار داروخانه ۱۳ آبان قرار گرفته است، گفت: البته دریافت نظرات شخصی بیماران برای ارسال دارو به درِ منزل نیز مهم است، تاکنون حدود ۶۰ درصد از بیمارانی که زمان دریافت داروی آنها رسیده است اعلام موافقت کرده‌اند؛ بنابراین با رعایت همه شیوه‌نامه‌ها دارو به دست شخص می‌رسد.

نمازی افزود: همچنین بیمار در داروخانه ۱۳ آبان پس از دریافت دارو می‌تواند از مشاوره داروساز استفاده کند، بنابراین هیچ مشکلی وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم این طرح را برای بیماری‌های خاص دیگر نیز اجرا کنیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.