قهر کی‌روش، خبری در راه است؟

یکشنبه عجیب تیم‌ ملی؛ سرمربی به تمرین و نشست خبری نرفت، لیست هم اعلام نشد!

در حالی که همه در انتظار اعلام لیست نهایی تیم ملی فوتبال بودند، کارلوس کی‌روش به حالت قهر در برنامه‌ها حضور نیافت و خبری از اعلام نفرات هم نشد!

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، از چند روز قبل همه منتظر فرارسیدن یکشنبه‌ای بودند که 26 بازیکن اعزامی به جام جهانی قطر در آن معرفی شوند، اعضای تیم در یک مراسم بدرقه حسابی شرکت کنند و با روحیه‌ای بالا یوزهای ایرانی راهی دوحه شوند. وقتی فدراسیون فوتبال در آخرین ساعات روز شنبه اعلام کرد کارلوس کی‌روش قبل از سفر و از ساعت 13:30 یکشنبه نشست خبری برگزار می‌کند، همه مطمئن شدند که قرار است در همین نشست خبری لیست نهایی ایران برای جام جهانی هم اعلام شود.

برنامه‌ریزی‌ها اما ناگهان خراب شد؛ کی‌روش که صبح یکشنبه در تمرین تیم ملی نیز شرکت نکرده بود، بعد از منتظر گذاشتن خبرنگاران و گزارشگران رسانه‌های مختلف، به نشست خبری هم نرفت؛ شوک به اهالی فوتبال وقتی تکمیل شد که خبری از اعلام لیست نهایی تیم ملی هم نبود. حالا گفته شده ظهر دوشنبه لیست نهایی تیم ملی اعلام می‌شود، اما ساده‌انگارانه است که تصور کنیم فقط یک مشکل فنی کوچک مانع از حضور کی‌روش در تمرین و نشست خبری و اعلام شدن فهرست نهایی جام جهانی شده است.

حاشیه‌های یک تمرین غیرقابل پیش‌بینی

تیم ملی فوتبال همچون روزهای گذشته از ساعت 11 روز یکشنبه تمرین خود را شروع کرد. سورپرایزهای این تمرین به غیبت 4 بازیکن تیم ملی ختم نمی‌شد. برخلاف روزهای قبل، هیچ کدام از بازیکنان ایران با نظر بخش رسانه‌ای تیم ملی، گفت‌وگویی با خبرنگاران نداشتند و البته که اتفاق بزرگ و مهم غیبت کارلوس کی‌روش بود.

سرمربی تیم ملی که در همه برنامه‌های شاگردانش در روزها و هفته‌های گذشته حاضر بوده و حتی سر میز صبحانه نیز آنها را تنها نگذاشته، ترجیح داد به جای حضور در کمپ تیم ملی، چند صد متر آن‌طرف‌تر در هتل المپیک داخل اتاق شخصی‌اش بنشیند و حتی عملکرد شاگردانش را زیر نظر نگیرد. جالب‌تر اینکه مسئولان تیم ملی فوتبال نیز هیچ توضیحی در این‌باره ارائه نکردند و در نهایت هم مشخص نشد چرا سرمربی در تمرین حضور پیدا نکرده است.

نشست خبری به حاشیه رفت

ذوق اعلام لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی آنقدر برای اهالی فوتبال و به خصوص خبرنگاران و گزارشگران زیاد بود که آنها خیلی پیگیر غیبت کی‌روش در تمرین نشدند و همه راهی سالن کنفرانس مرکز ملی فوتبال شدند تا سرمربی پرتغالی بیاید و لیست 26 نفره را اعلام کند.

وعده ساعت 13:30 بود؛ بیش از 100 خبرنگار، عکاس و گزارشگر از رسانه‌های داخلی و خارجی به سالن نشست خبری رفته و منتظر بودند تا کی‌روش در جایگاه حاضر شود. ساعت از 13:30 گذشت، دقایق یکی‌یکی سپری شد، اما کی‌روش نیامد! ساعت از 14:15 گذشته بود که ناگهان مدیر رسانه تیم ملی در جمع خبرنگاران حضور یافت و اعلام کرد سرمربی تیم ملی در کنفرانس خبری حضور پیدا نمی‌کند! اوج بی‌برنامگی و البته یک پیام ویژه برای اهالی فوتبال از طرف کی‌روش، اینکه خبری در راه است.

لیست تیم ملی اعلام نشد!

موضوعی که به حواشی دامن زد، اعلام نشدن لیست تیم ملی برای جام جهانی بعد از غیبت کارلوس کی‌روش در تمرین و نشست مطبوعاتی بود. معتمدکیا، مدیر رسانه تیم ملی، وقتی پیگیری اصحاب رسانه را در این‌باره دید، اعلام کرد که لیست تیم ملی نیز دوشنبه اعلام می‌شود و کی‌روش در این‌باره صحبت می‌کند. این در حالی است که طبق برنامه قرار است اعضای تیم ملی فوتبال ساعت 16:30 روز دوشنبه تهران را به مقصد دوحه ترک کنند و با این تفاسیر بعید است صبح دوشنبه فرصتی برای برگزاری نشست خبری از سوی کارلوس کی‌روش وجود داشته باشد.

فعالان مجازی دست به کار شدند

دور شدن کارلوس کی‌روش از انظار عمومی و قهر ناگهانی‌اش (که احتمالا موقتی است) باعث شد تا بسیاری از فعالان فضای مجازی به گمانه‌زنی درباره اتفاقات یکشنبه عجیب فوتبال بپردازند. شایعات متعددی در فضای مجازی مبنی بر برخی دخالت‌ها در کار کی‌روش برای انتخاب نفرات اعزامی به جام جهانی مطرح شده که البته هیچ‌کدام از سوی مقامات فدراسیون و نهادهای بالاتر مثل وزارت ورزش تایید نشده است.

نام برخی بازیکنان تیم ملی هم در کانال‌های مجازی به میان آمده و برخی افراد آنها را محل مناقشه با کی‌روش توصیف می‌کنند که البته هیچ چیز در این‌باره قطعی نیست.

حضور در خیریه به جای برنامه‌های تیم‌ ملی

در آخرین ساعات روز یکشنبه البته کارلوس کی‌روش همراه با اعضای تیم ملی ایران در مجموعه خیریه بهشت امام رضا(ع) حضور یافت. این در حالی بود که او در برنامه‌های تیم ملی حضور نداشت، اما از آنجایی که به بچه‌های این مرکز خیریه علاقه‌مند است و در گذشته نیز بارها به آنها سر زده، تصمیم گرفت در این بازدید کنار شاگردانش باشد.

کی‌روش در حاشیه حضور در مرکز خیریه، ابتدا خطاب به بازیکنان تیم ملی گفت: «بچه‌ها ببینید هواداران واقعی شما چه کسانی هستند.» او سپس رو به کودکان حاضر در این خیریه گفت: «توقع شما از بازیکنان تیم ملی چیست؟» آنها پاسخ دادند: «دوست داریم محکم و خوب بازی کنید تا دل مردم شاد شود.»

جالب اینکه چند نفر از بچه‌های خیریه درباره بازی‌های پیش‌ روی تیم ملی با سرمربی به گفت‌وگو پرداختند و حتی تحلیل‌های فنی خود را درباره بازی با انگلیس ارائه کردند. بازیکنان تیم ملی نیز با اهدای لباس‌های ایران به آنها قول دادند که از این پس فرصت بیشتری برای دیدار با آنها اختصاص دهند.

آینده‌ گنگ در انتظار تیم ملی

در شرایطی که جام جهانی فوتبال از روز 29 آبان شروع می‌شود و تیم ملی ایران 30 آبان ماه در اولین مسابقه به مصاف انگلیس خواهد رفت، حالا تیم ملی در شوکی عجیب فرو رفته است؛ شوکی که ناشی از دور شدن سرمربی از فضای تیم ملی ایران است و مشخص نیست در ساعات آینده شاهد چه اتفاقاتی باشیم.

در حال حاضر چاره‌ای جز صبر کردن تا نهایتا ظهر دوشنبه و مشخص شدن اسامی نهایی تیم ملی برای جام جهانی وجود ندارد. اینکه در نهایت از بین بازیکنان لژیونر کدام نفرات انتخاب می‌شوند و به قطر می‌روند، موضوع مهمی است، اما با شرایطی که روز یکشنبه پیش آمد، خیلی‌ها نگران وضعیت سرمربی نیز شده‌اند؛ اینکه اتفاقات پیش آمده حاوی چه پیامی از سوی کی‌روش است و البته آینده برای تیم ملی در آستانه مسابقات جام جهانی چطور رقم خواهد خورد.

بیش از 100 خبرنگار و تصویربردار دست خالی سالن کنفرانس مرکز ملی فوتبال را ترک کردند

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.