ماموریت جدید نتانیاهو در تل‌آویو

بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود رژیم صهیونیستی امروز بعد از گرفتن حکم ماموریت تشکیل کابینه این رژیم، مقابله با تهدید ایران را از سرفصل های دستور کار خود عنوان کرد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، بنیامین نتانیاهو در سخنانی بعد از دریافت حکم ماموریت تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی از اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم، کاهش هزینه‌های زندگی، امضای موافقتنامه‌های سازش بیشتر با حکام عربی و مقابله با تهدید ایران را سرفصل های برنامه‌های آینده خود عنوان کرد.

او برای سرپوش گذاشتن بر اختلاف‌ها و شکاف‌های سیاسی گسترده در درون این رژیم و یکپارچه جلوه دادن مواضع سران صهیونیست گفت: “توافقی گسترده در اسرائیل برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.”

هرتزوگ امروز در محل اقامت خود با بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود در کنست این رژیم دیدار و او را رسما مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی در مراسم اعطای حکم ماموریت تشکیل کابینه به نتانیاهو، با اشاره به باز بودن پرونده فساد او در دادگاه، گفت: معرفی نتانیاهو برای تشکیل کابینه برای من کار آسانی نبود.

هرتزوگ روز جمعه بعد از دیدار با همه گروه های سیاسی در کنست این رژیم اعلام کرد: بعد از پایان مشورت‌ها، ۶۴ عضو کنست بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود را برای تشکیل دولت پیشنهاد کردند.

او یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی را مورد حمایت ۲۸ عضو کنست اعلام کرد و افزود: همین تعداد از اعضای کنست هیچکس را برای تصدی پست نخست وزیری معرفی نکردند.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، نتانیاهو ۲۸ روز فرصت دارد تا کابینه جدید را تشکیل دهد و در صورت لزوم، امکان تمدید آن تا ۱۴ روز خواهد بود.

براساس گزارش‌ها، نتانیاهو از معرفی اعضای کابینه طی هفته آینده خبر داده است.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به رهبری حزب لیکود شامل احزاب راست‌گرا از جمله اتحاد اوتسما یهودیت-صهیونیسم مذهبی و احزاب حریدی شاس و اتحاد یهودیت توراتی است.

به گزارش ایرنا، از زمان افشای فساد نتانیاهو و تشکیل دادگاه او در چهار سال گذشته، بی ثباتی سیاسی رژیم صهیونیستی را فراگرفته و در این مدت ۵ انتخابات برگزار شده است.

فساد اقتصادی نتانیاهو در کنار حضور صهیونیست‌های افراطی مثل بن گویر در ائتلاف پیروز انتخابات، از جمله چالش‌های داخلی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه جدید هستند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.