حاج علی اکبری: جانباختگان بی‌گناه حوادث زاهدان شهید محسوب می شوند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: مطابق نظر رهبر انقلاب کسانی که در حوادث اخیر سیستان و بلوچستان بر اثر خطای انسانی و یا هر قضیه دیگری بی گناه جان باختند، شهید محسوب می شوند و امیدواریم این پیام باعث تسلی خاطر خانواده آنان شود.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری روز دوشنبه در همایش تحکیم وحدت و همدلی در سیستان و بلوچستان که با حضور هیاتی بلندپایه به نمایندگی از رهبر انقلاب، علمای شیعه و سنی، بزرگان طوایف و ریش سفیدان استان برگزار شد، تصریح کرد: حوادث استان باعث رنجش خاطر رهبر معظم انقلاب شد و رنجش خاطر ایشان را به شما ابلاغ می‌کنیم.

او ادامه داد: فلسفه حضور ما تقدیم سلام و محبت رهبر عزیز و عالی قدر انقلاب اسلامی به استان عزیز سیستان و بلوچستان است.

حتما به ترک فعل‌ها در این حوادث رسیدگی می‌شود

حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه حتما به ترک فعل‌هایی که در حوادث زاهدان شاهد بودیم رسیدگی می‌شود، اظهارداشت: ما در این سفر ماموریت داریم که بشنویم و بنا نداریم حرف بزنیم؛ جلساتی با علما، نخبگان و خانواده شهدا داشتیم و همچنان این دیدارها ادامه دارد.

او تصریح کرد: اگر نیاز باشد برای شنیدن حرف مردم به سایر شهرستانهای سیستان و بلوچستان خواهیم رسید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: اگر مردم و بزرگان مطالبی دارند که باید خدمت رهبر معظم انقلاب برسد حتما این موارد به ایشان منعکس خواهد شد.

محرکین این اتفاقات خودشان جبران کنند

رئیس هیات اعزامی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: کسانی که در این حوادث خطاهای کمی داشتند و مستوجب عفو هستند و اینها نیز با عنایت رهبر آزاد می‌شوند.

او ادامه داد: در این قضایا افرادی باعث اتفاقات بزرگی شدند و به حیثیت نظام لطمه وارد کردند؛ به مردم و اموال آنان آسیب زدند که باید عدالت و قاطعیت احکام الهی درباره آنان اجرا شود تا دیگر شاهد تکرار این موارد نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: کسانی هستند در این قضایا که محرکین این اتفاقات هستند که ممکن است در میدان حضور نداشتند و با سخنان و حرکات خودشان تحریک کرده باشند که باید به کار آنان رسیدگی شود و خودشان خطاهایی  که مرتکب شدند را جبران کنند.

او افزود: در قضایای اخیر در سیستان و بلوچستان تدابیری انجام شده که اگر نیاز به تدابیر مکمل شود اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهارداشت: چنانچه بزرگان و سران طوایف مطالبی برای منعکس کردن به رهبر معظم انقلاب دارند موارد خود را ارائه کنند.

حفظ امنیت خط قرمز نظام است

رئیس هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: حفظ امنیت کشور خط قرمز ما است و در این باره با هیچکسی مماشات نداریم.

حاج علی اکبری اظهارداشت: حضور نخبگان، علما، معتمدین، ریش سفیدان وعزیزانمان در این جلسه بهترین پیام روشن بصیرت و وفاداری است که از این نشست منتشر شد.

او با بیان اینکه دوستان عزیز ما در واقع به خاطر عرض محبت و ارادت به رهبر معظم در این جلسه حضور پیدا یافتند، خاطرنشان کرد: این محبت، محبت خیلی قدیمی است؛ رهبر انقلاب به استان تعلق خاطر دارند.

او با تسلیت دوباره به خانواده شهدا، جانباختگان این حوادث، بیان کرد: رهبر انقلاب سیستان و بلوچستان را تجلی گاه وحدت می‌دانند.

رئیس هیات اعزامی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: امنیت برای نظام و ملت ما خط قرمز است و ملت شریف ایران برای این نعمت بزرگ که مادر همه نعمت های دیگر است، با اهدای خون خودشان سرمایه گذاری کردند و باید با تمام وجودمان از آن حفظ کنند.

او بیان کرد: مردم با بصیرت خودشان با اغتشاشگران در سیستان و بلوچستان همراهی نکردند و این امیدوار کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: بعید می‌دانم احدی درباره ملت بزرگ و ریشه دار و ولایت مدار سیستان و بلوچستان و اقوام آن بحث تجزیه طلب را گفته باشد و اگر چنین چیزی گفته شده احتمالا منظورشان افرادی هستند که به صورت غیرمجاز وارد استان می‌شوند.

علی اکبری با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان رنگین کمانی از وحدت و انسجام است، تصریح کرد: در ذهن مسئولان و مردم ایران کلمه تجزیه طلب درباره مردم سیستان و بلوچستان خطور نکرده است.

او ادامه داد: رشد و شکوفایی استان در ساحت اقتصاد است و کسانی که شلوغ بازی در می‌آورند به دنبال این هستند که زندگی مردم را برهم بزنند؛ همه باید پای اقتصاد استان و کشور باشیم و همه ما وامدار خون شهدای امنیت و عزیزانی هستیم که در این مسیر به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری به همراه هیاتی بلندپایه به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

حاج علی اکبری قرار است تدابیر عالی رهبر انقلاب برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان بگذارد.

عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان روز یکشنبه در جریان سفر حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان با ایشان دیدار کرد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.