موضوع واگذاری کاخ مروارید به بخش خصوصی چیست؟

بخش خصوصی برای مرمت و بازسازی کاخ مروارید اعلام آمادگی کرده و اقدامات مربوط به واگذاری کاخ در حال طی روال قانونی است.

به گزارش شهروند آنلاین، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: مجموعه کاخ مروارید، دارای ۱۲۰ هکتار فضای سبز است که بخش عمده آن به شهرداری کرج واگذار و دریاچه هم احیا شده است، اما سازه کاخ که زیر نظر میراث‌فرهنگی است، آسیب‌های اساسی دیده و نیاز به مرمت دارد.

فریدون محمدی افزود: سال گذشته پیش‌بینی شد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مرمت کاخ نیاز است و از همان زمان به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای مرمت کاخ بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: بخش خصوصی برای بازسازی کاخ اعلام آمادگی کرده است و این بنای ارزشمند بعد از مرمت و بازسازی تبدیل به کاخ موزه می‌شود.

محمدی گفت: کاخ مروارید در مهرشهر،یکی از بهترین نقاط جغرافیایی کرج واقع شده است و دارا بودن ویژگی‌هایی، چون فضای سبز و دریاچه بسیار زیبا، پارکینگ مناسب و معماری بی‌نظیر بنای کاخ می‌تواند آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

او اضافه کرد: همه بنا‌های تاریخی باید در همان چارچوب خود بازسازی شوند و مرمت کاخ مروارید نیز زیر نظر کارشناسان فنی میراث فرهنگی و در چارچوب اصلی بنا انجام می شود. در ضمن تمام اشیای موجود کاخ پس از مرمت بازگردانده می‌شوند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.