گرد و خاک سرافراز در فضای مجازی

روایت استعفای رئیس سابق صداوسیما خیلی‌ها را شوکه کرد، حالا همه منتظر واکنش‌اند

محمد سرافراز، رئیس مستعفی صداوسیما، بار دیگر خبرساز شده است. او که اسفند سال گذشته با تایید جریان فروش آرشیو صداوسیما به صدر اخبار آمده بود، حالا و با انتشار کتابی با عنوان «روایت یک استعفا» که به موضوع مدیریتش در رسانه ملی از آغاز تا پایان می‌پردازد، سروصدایی به پا کرده است.

او که در دوره مدیریتش به هیچ مصاحبه رسانه‌ای و به‌ویژه نشست خبری تن نداد، این‌بار در مقابل میلاد دخانچی نشسته و با صراحتی خاص به فعالیت‌هایش در سازمان صداوسیما و استعفایش از ریاست این سازمان در قالب یک گفت‌وگوی تفصیلی پاسخ داده است. این مصاحبه طولانی به شکل یک کتاب ۲۷۲ صفحه‌ای صفحه‌بندی شده است و به نظر می‌رسد که صرفا برای اطلاع‌رسانی و نه فروش در اختیار مخاطب قرار گرفته است؛ چرا که هیچ شناسنامه‌ای در ابتدای این کتاب درج نشده است و نه تنها نام و نشانی از ناشر ندارد، بلکه خبری از شماره شابک و کتاب‌شناسی ملی هم در آن نیست.

در این کتاب به موضوعات جنجالی مانند مسائل مرکز آرشیو سازمان صداوسیما، جنجال فتیله‌ای‌ها، مزایده جنجالی سازمان و انصراف یک‌باره سی متقاضی، شهرزاد میرقلی‌خان و… هم پرداخته شده است که از جمله مهمترین بخش‌ها مربوط به دلیل حذف برنامه 90 و مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه است. او در توضیح این اتفاق؛ مثلا اشاره می‌کند که «وقتی پس از صحبت حضوری و تذکر کتبی رئیس سازمان، باز هم مصاحبه‌ای غیرمرتبط با موضوع برنامه نود انجام شد، رئیس سازمان نباید می‌پذیرفت. برنامه ۹۰ پخش شد اما مصاحبه غیر مرتبط پخش نشد.» محتوای این کتاب و به خصوص صحبت‌ها درباره فردوسی‌پور واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به دنبال داشته و عاملی شده تا بار دیگر دلایل استعفای سرافراز مطرح شود و او مورد توجه قرار بگیرد؛ یعنی مثل ادعاهای قبلی او همه با سکوت از کنارش می‌گذرند یا این بار با واکنش های جالبی مواجه خواهیم شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.