تعطیلی نمایشگاه هنر شانگهای به دلیل تست مثبت کرونا

مثبت شدن تست کرونای یکی از نیروهای امنیتی باعث تعطیلی موقت نمایشگاه بین‌المللی هنر معاصر شانگهای کشور چین شد.

به گزارش شهروند آنلاین با وجود کاهش ملموس شیوع کرونا در جهان از نیمه‌های سال ۲۰۲۲ میلادی به سبب فراگیری واکسیناسیون مردمان جهان؛ اما هنوز این ویروس به شکل کامل نابود نشده است و هر از گاهی خبر ابتلای تعدادی از افراد در گوشه گوشه جهان؛ تیتر اخبار را به خود مشغول می‌کند.

در تازه‌ترین حاشیه ایجاد شده به سبب این ویروس که تولد خود را از سال ۲۰۱۹ میلادی از کشور چین آغاز کرد؛خبر رسیده که نمایشگاه بین‌المللی هنر معاصر شانگهای در کشور چین که از مهمترین و شناخته‌شده‌ترین رویدادهای هنر معاضر جهان به شمار می‌رود به سبب مثبت اعلام شدن تست کرونای یک نفر از نیروهای امنیتی این رخداد تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه هنری در بیانیه‌ای اعلام کردند: با توجه به وضعیت کنونی پیشگیری و کنترل همه‌گیری، به منظور حفاظت از سلامت عمومی غرفه‌داران، تصمیم گرفته شد نمایشگاه هنر معاصر شانگهای پس از مشورت با طرف‌های مربوطه به حالت تعلیق درآید.

سیاست‌های سخت‌گیرانه و پایان ناگهانی نمایشگاه، برخی از خریداران و مجموعه‌داران آثار هنری را در مورد اثرات بلندمدت آن بر بازار هنر نگران کرده است.

غرفه‌داران اعلام کردند قبل از ضد عفونی کردن، تنها یک رول نازک پلاستیکی و زمان نسبتاً کمی برای محافظت از آثار از سوی مسئولان در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

تصاویر بازدیدکنندگان وحشت‌زده از نمایشگاه و کارگرانی که با لباس‌های سپید برای ضدعفونی‌کردن نمایشگاه،در بسترهای فضای مجازی پیام‌رسانی و رسانه‌های اصلی چین منتشر شده است؛ نشان‌دهنده رویکرد مجدانه مسئولان این رویداد معتبر جهانی در جلوگیری از انتشار و ابتلای دیگر حاضران در این رخداد است.

از سوی دیگر برخی غرفه‌داران ابراز نگرانی کردند که محصولات ضدعفونی‌کننده به آثار هنری حساس آسیب رساند. آنها ادعا کردند قبل از ضد عفونی کردن، تنها یک رول نازک پلاستیکی و زمان نسبتاً کمی برای محافظت از آثار از سوی مسئولان در اختیار آنها گذاشته می‌شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.