مخبر: دولت برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه کشور در دست اقدام دارد

آیت‌الله اعرافی: امروز تعامل مناسبی میان مردم و اعضای دولت وجود دارد

معاون اول رئيس‌جمهوری امروز با آيت الله اعرافي مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ محمد مخبر پیش از ظهر امروز در جریان سفر به قم در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و نواقص و کاستی‌ها در زمان آغاز بکار دولت سیزدهم ارائه کرد و گفت: امروز با تلاش‌های دولت سیزدهم بخشی از مشکلات مرتفع شده و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

معاون اول رئیس‌جمهوری به تشریح اقدامات دولت در حوزه اشتغالزایی، ساخت مسکن، توسعه ترانزیت و طرح‌های آبرسانی اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از منابع داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف انجام شده و برنامه‌ریزی خوبی برای واگذاری زمین به مردم علاوه بر طرح‌های احداث مسکن در دست اقدام قرار دارد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به برنامه‌های دولت برای تامین آب مورد نیاز برخی استان‌ها خاطر نشان کرد: دولت موضوع پنج خط انتقال آب را از خلیج فارس و دریای عمان در دست اقدام دارد تا بتوان در استان‌هایی که با مشکل آب مواجه هستند، مسائل را برطرف کنیم.

او همچنین از برنامه دولت برای توسعه خطوط ریلی کشور و تکمیل زیرساخت‌های ترانزیتی خبر داد و گفت: برای این منظور مجوزهایی دریافت کرده‌ایم تا تامین مالی این طرح‌ها را به خوبی انجام دهیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت به دنبال فعال کردن بخش خصوصی و سپردن امور به دست مردم است، تصریح کرد: باید بخش خصوصی به شکل واقعی در کشور فعال باشد تا مسائل و مشکلات زودتر مرتفع شود که تحقق این امر از یک سو نیازمند بستر سازی از طرف دولت و حاکمیت است و از سوی دیگر لازم است که فرهنگ‌سازی برای پذیرش این موضوع در کشور اتفاق بیفتد.

او همچنین بر اهمیت ارتباط هر چه نزدیکتر میان دولت و حوزه تاکید کرد و گفت: لازم است ارتباطات و روابط میان دولت و حوزه بیش از گذشته تقویت شود تا بتوانیم ضمن انتقال دغدغه های طرفین، همفکری و هماهنگی بیشتری برای حل مسائل و مشکلات کشور داشته باشیم.

آیت الله اعرافی نیز در این دیدار با بیان اینکه ارتباط دولت با مراجع و علما اثرات مثبتی در پیشبرد اهداف کشور به همراه دارد، از دولت و به ویژه رئیس‌جمهوری به خاطر اقدامات صورت گرفته، مدیریت کرونا و گام‌های برداشته شده در جهت حل مشکلات کشور قدردانی کرد.

او افزود: امروز شاهد روابط خوب میان دولت و ملت هستیم و تعامل مناسبی میان مردم و اعضای دولت وجود دارد و دولتمردان با چهره‌ای گشاده و صمیمانه از ارتباط با مردم استقبال می کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور دستاوردهای حاصل شده در مدت اخیر را امید بخش ارزیابی کرد و بر اهتمام هر چه بیشتر دولت برای رفع کاستی‌ها و مشکلات کشور تاکید کرد.

او همچنین از ارتباط گسترده با ۴۰ نهاد و دستگاه اجرایی خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد دبیرخانه مشترک و برنامه مدون پنج ساله با این نهادها هستیم که با برخی از آنها به تفاهم‌نامه و برنامه اجرایی رسیده‌ایم.

آیت الله اعرافی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی و تلاش مجدانه برای حفظ نخبگان و استفاده از آنها در برنامه‌های کشور تاکید کرد و گفت: لازم است دولت اهتمامی جدی برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش داشته باشد و در برنامه هفتم موضوعاتی همچون فعال‌سازی بخش خصوصی، توجه به نخبگان، تولید محتوای فاخر فرهنگی و تقویت اقتصاد مناطق محروم کشور مورد توجه قرار گیرد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.