وزیر کشور: تولید، قلب تپنده اقتصاد کشور است

وزیر کشور گفت: اقتصاد بدون تولید، مرده است که خوشبختانه روند تولید صنعتی پرشتابی را در کشور شاهد هستیم.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،احمد وحیدی روز سه شنبه در آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل شهری افزود: تولید، قلب تپنده اقتصاد کشور است و بایستی با تمام ظرفیت در افزایش تولید در کشور اقدام کنیم.

او با تصریح اینکه موتور محرکه اقتصاد کشور، تولید است؛ ادامه داد: اقتصاد بدون تولید، مرده است که خوشبختانه روند تولید صنعتی پرشتابی را در کشور شاهد هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه زنجیره تحقیق و تولید، یک زنجیره پیوسته، بالنده و زنده است، خاطرنشان کرد: تولید در کنار آثار مهم اقتصادی، پیامد‌های مثبت اجتماعی هم دارد و این امر به نوبه خود به تقویت سرمایه اجتماعی در کشور کمک می‌کند.

وحیدی افزود: زنجیره تولید در چرخه علم و دانش، تولید فناوری، شکل گیری دفتر طراحی، ایده محصول ساخت و تولید محصول با کیفیت، قوام می‌یابد و خوشبختانه امروز این ظرفیت در کشور وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: دانش، تولید و استقلال از ارزش‌های اساسی کشور هستند.

وزیر کشور با اشاره به آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اظهار کرد: مراسم امروز نشان می‌دهد که یک ایرانی می‌تواند محصول خوب و با کیفیت بسازد و اینها نشان‌دهنده ظرفیت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی کشور است.

وحیدی تصریح کرد: این ظرفیت‌ها، محصول انقلاب اسلامی و تلاش‌های مستمر در حوزه علم و دانش است. او یادآور شد: امروز تولید و صنعت در کشور به سمت ساخت محصولات با کیفیت حرکت کرده است و باید این مسیر به صورت مستمر و پایدار ادامه یابد.

وزیر کشور با بیان اینکه با حضور کارشناسان داخلی، اتوبوس‌های خوبی تولید شده است، گفت: نزدیک به ۷۵ درصد محصولات، ساخت داخل است که اقدام بسیار ارزشمندی است.

وحیدی با تاکید بر ضرورت تقویت توان داخلی تولید کشور، گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی قرارداد‌های بسیار خوبی با شرکت‌های داخلی بسته شده و تلاش داریم این مسیر برای تحقق نیاز‌های داخلی کشور ادامه یابد.

او افزود: امروز هر محصولی را که مهندسان کشور اراده کنند، در صورت داشتن توجیه اقتصادی، تولید می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به تأکید‌های رهبر معظم انقلاب بر مسأله علم، دانش و تولید، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پرچمدار توسعه علم و دانش در کشور است و باید به تاسی از اندیشه‌های معظم له، به تقویت فضای تولید دانش بنیانی کمک کنیم.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری را یک ضرورت برای رفاه و آسایش مردم و بهبود محیط‌زیست خواند و گفت: امروز با میدان داری شرکت‌های داخلی نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری کشور در حال انجام است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم گفت: ۸۰۰ دستگاه ون نیز برای نوسازی حمل و نقل عمومی کشور در حال واگذاری است که از این تعداد ۲۰۰ دستگاه به شهرداری تهران واگذار می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.