برآورد وزیر ارشاد از ظرفیت کتابخانه‌ای ایران

وزیر ارشاد در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی با ظرفیت بالایی روبه‌رو هستیم به طوری که با ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه در سطح جهان اسلام رتبه اول و در آسیا رتبه چهارم را داریم.

به گزارش شهروند آنلاین،محمدمهدی اسماعیلی در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با ارائه گزارش درخصوص عملکرد این نهاد به رئیس جمهوری گفت: ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی با ظرفیت بالایی روبه‌رو هستیم به طوری که با ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه در سطح جهان اسلام رتبه اول و در آسیا رتبه چهارم را داریم.

او افزود: سیاست‌های دولت ، توسعه این مسئله بوده است و در سفر‌های استانی که انبوهی از طرح ها از دوران قبل برجا مانده بود شاهد تکمیل بخش‌های این حوزه هستیم.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر به دنبال افتتاح کتابخانه‌های عمومی بزرگ هستیم و در روستا‌ها از طریق ماشین‌های سیاری که در دستور کار قرار داده شده است به یک شبکه بزرگی در حوزه کتاب و کتابداری تبدیل شده‌ایم و لشکر فرهنگی و نرم‌افزاری جمهوری اسلامی به دست همین کتابدارانی است که گمنام هستند.

او درخصوص وضعیت معیشتی کتابداران اظهار داشت: دولت به حل مشکلات معیشتی کتابداران اهتمام دارد و در این موضوع جلساتی هم با مسئولان ذیربط برگزار شده است تا در مدت کوتاهی شاهد حل بخشی از مشکلات کتابداران باشیم.

وزیر ارشاد درباره حوزه کاغذ افزود: با اهتمام دولت حل مشکل کاغذ در دستور ما بوده است و حتی در زمان هدفمند سازی یارانه‌ها به دستور رئیس جمهوری بخشی از نیاز‌های حوزه کاغذ مرتفع شد. طوری که ما شاهد افزایش شمارگان مطبوعات هستیم.

او گفت :تولید کاغذ داخلی هم دنبال می‌شود و ما فردا جشن شکرانه داریم که بخش زیادی از نیاز‌های داخلی را می‌تواند حل کند. ماهانه یک هزار تن کاغد داخلی در اختیار معاونت فرهنگی قرار داده می‌شود و همین‌طور کارخانه بزرگ دیگری در حال راه‌اندازی است.

وزیر ارشاد افزود: سیاست این دولت بر این است که صنعت نشر ملی شود و در یک سال اخیر نیز بیش از ۱۱۰ هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است که نشان از رشد این حوزه است.

در این مراسم، نخستین کارت عضویت سراسری کتابخانه‌های عمومی به رئیس جمهوری اسلامی ایران اهدا و در ۳ بخش مجزا از برگزیدگان آئین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار تقدیر شد.

آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار صبح امروز با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر و جمعی از اصحاب رسانه و کتاب در تالار وحدت برگزار شد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.