توافق ایران و تایلند در طب سنتی

مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از استقبال و آمادگی طرف تایلندی برای آغاز همکاری‌های مشترک در حوزه طب سنتی خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از وبدا، دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت پس از جلسه با دکتر تونگچای لرتویلایراتاناپونگ، مدیرکل طب تایلندی و جانشین وزارت بهداشت تایلند از توافق همکاری مشترک دوجانبه خبر داد.

این عضو هیات علمی گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران که به دعوت دانشگاه ماهیدول به عنوان سخنران مدعو برای شرکت در کنگره مرز‌های پژوهش‌های طب سنتی در جامعه سالمند شرکت کرده بود با مدیرکل طب تایلندی و جانشین وزارت بهداشت این کشور و مدیران وی دیدار و در خصوص همکاری دو کشور در این حوزه گفت‌وگو کرد.

در این راستا دکتر زرگران از استقبال و آمادگی طرف تایلندی برای آغاز همکاری‌های مشترک خبر داد. او شباهت‌های بسیار زیاد مدل‌های طب ایرانی و طب تایلندی را به عنوان نکته‌ای بسیار جالب و خوب برای این همکاری دانست و محور‌های برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، کمک به جابه جایی استاد و دانشجو و همچنین حمایت از برنامه استادمدعو، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و انتقال تجربیات مدیریتی در ادغام طب سنتی در نظام سلامت دو کشور را از موارد مورد توافق دو طرف دانست.

همچنین مقرر شد تفاهم‌نامه مشترک برای امضای دو مدیرکل آماده شده و همزمان نیز نقشه راه عملیاتی نمودن این تفاهم‌نامه با توجه به پتانسیل‌های اجرایی دو طرف و مراکز علمی مربوط ترسیم شود.

در این سفر انستیتو تحقیقات طب تایلندی و مرکز کنترل کیفی فراورده‌های طبیعی و سنتی و بیمارستان طب تلفیقی مورد بازدید قرار گرفت.

در ادامه این سفر دکتر زرگران در محل بیمارستان سیریراج دانشگاه ماهیدول به سخنرانی پرداخت و از توافقات بسیار خوب برای همکاری‌های علمی این مرکز با دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.