شمشیربازی ایران در المپیک مدال می‌گیرد

گفت‌وگوی «شهروند» با محمد رهبری، سابریست ملی‌پوش بعد از نایب‌قهرمانی جهان

محمد رهبری، شمشیرباز ملی‌پوش ایران می‌گوید تیم‌ملی این رشته می‌تواند در المپیک پاریس هم مدال‌های خوش‌رنگی کسب کند.

یگانه عصاری- شهروندآنلاین، چند روز قبل بود که شاهکار تیم شمشیربازی سابر ایران در مسابقات الجزایر تیتر رسانه‌ها شد. تیم‌ملی سابر ایران با هدایت امین قربانی موفق شد با حضور در فینال مسابقات جهانی، مدال نقره را از آن خود کند. این تیم که پیش از قرار گرفتن برابر کره‌جنوبی موفق به شکست مجارستان، آلمان و کانادا شده بود، در فینال مسابقات توانست مدال نقره را از آن خود کند و اولین مسابقه فصل را به‌خوبی پشت سر گذاشت تا رسانه‌ها از آن به‌عنوان شاهکار سابریست‌ها نام ببرند.

محمد رهبری، سابریست تیم‌ملی که با درخشش خود در مسابقات تیمی نقش بزرگی در کسب این مدال داشت، در گفت‌وگو با «شهروند» از مسابقات الجزایر، شیرینی این مدال و مسابقات پیش‌رو گفت.

*نایب قهرمانی جهان مبارک‌تان باشد. اولین مسابقه فصل را درخشان شروع کردید.

ممنون. بله، مسابقات الجزایر اولین مسابقات فصل بود. ما فصل گذشته را با مشکل پشت‌سر گذاشتیم، کمی سخت بود و برای تیم سابر فصل خوبی نبود. مقداری فشار روی تیم بود، ولی خدا را شکر شروع این فصل بسیار خوب بود و توانستیم با یک مدال نقره در بخش تیمی شروع کنیم. در بخش انفرادی هم خوب بود. آخرین مدال تیمی ما سال 2018 در ایتالیا بود. چهار سال قبل که آنجا هم نقره گرفتیم. ان‌شاءالله این شروع باعث شود در تمام مسابقات پیش‌رو نتیجه خوبی بگیریم و بتوانیم در هر مسابقه بهتر از مسابقه قبلی باشیم.

*به نظرت کره‌جنوبی گربه‌سیاه تیم ما شده؟ چرا با وجود نداشتن مشکل فنی و تاکتیکی بردن کره انقدر سخت است؟

کره واقعا حریف سختی است و برای کل دنیا اینطور است. جوری نیست که بگویم برای ما تیم سختی است، نه، برای همه تیم‌ها همین است. در چند سال اخیر تا به حال مدال نقره نداشته و در همه مسابقات طلا گرفته است، اعم از جهانی، المپیک و … ما خیلی خوب بازی کردیم و فکر می‌کنم در مسابقات آینده بتوانیم آنها را شکست دهیم. هدف اصلی ما این است که در فینال بازی‌های آسیایی بتوانیم کره را شکست دهیم و قهرمان شویم.

*گفته بودند شرط اعزام به مسابقات فرانسه حضور در جدول 32 نفره جام‌جهانی الجزایر است. شما و علی پاکدامن مجوز حضور در مسابقات فرانسه را هم دریافت کردید.

به نظر من کل تیم باید اعزام شود. ما تیم دوم جهان هستیم و به نظرم این تیم باید به تمامی مسابقات اعزام شود. هرچه بتوانیم بیشتر اعزام شویم، خیلی بهتر است. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

*این شروع قدرتمندانه در الجزایر چقدر انگیزه‌تان را برای حضور در مسابقات بعدی بالا برد؟ مسابقات مهمی پیش‌رو است. چه انتظاری از خودتان دارید؟

ما و تمام این تیم که موفق به کسب مدال شد، همیشه بودیم و هستیم. ما همیشه یک تیم هستیم. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که توانستیم به مدال برسیم این است که یک تیم متحد بودیم و از اولین تا آخرین نفر همه دوست داشتیم که نتیجه بگیریم. ما همه با هم همدل و هم‌قسم بودیم برای مدال‌آوری و اینکه باید نتیجه بگیریم. جز این هیچ انتظاری از خودمان نداریم. ما همیشه مصمم به گرفتن نتیجه هستیم و چاره‌ای جز این نداریم. این اتحاد و همدلی در تیم سابر همیشه به ما کمک می‌کند و قوت قلبی برای ادامه راه‌مان است.

*شما سال گذشته خیلی زود موفق به گرفتن سهمیه المپیک شدید و درخشان بودید. امسال هم قول گرفتن سهمیه المپیک می‌دهید؟

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که مثل دوره قبل خیلی زودتر از آنکه سهمیه‌ها اعلام شود، سهمیه ما قطعی شود و اگر همین روند، همین انگیزه و همین حمایت را از سمت فدراسیون داشته باشیم، مطمئنا این تیم پتانسیل گرفتن نه‌تنها سهمیه المپیک بلکه مدال المپیک را هم دارد. همین‌طور که در این مسابقات تمام بازیکنان خوب دنیا بودند و تمام تیم‌های خوب دنیا شرکت کرده بودند. تمام کسانی را که در المپیک بودند، در الجزایر داشتیم، این تیم‌ها در المپیک هم همین هستند، پس واقعا دور از دسترس نیست. ما در این مسابقات تیم‌هایی را بردیم که در المپیک یا مسابقات جهانی قدرت‌های بلامنازع هستند و شکست آنها خیلی سخت است، اما با کمی همدلی و هدایت درست سرمربی‌مان موفق به شکست آنها شدیم. مجارستان و آلمان نمونه آنها. المپیک هم همین است. تیم سابر فقط نیاز به حمایت بیشتری دارد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.