کمبود یک میلیون واحد مسکونی در پایتخت

شهردار تهران با اشاره به کمبود یک میلیون واحد مسکن برای ساکنین شهر تهران گفت: معمولا درباره جمعیت‌پذیری استان تهران با شهر اشتباه گرفته می‌شود؛ استان تهران مهاجرپذیری بالایی دارد اما مهاجرپذیری شهر تهران سال گذشته ۳۴ هزار نفر بوده و بسیار پایین است.

به گزارش شهروند آنلاین، علیرضا زاکانی روز سه شنبه در مراسم امضای پنج تفاهم‌نامه برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران، افزود: تولید در این مسأله بسیار مهم است و اشتغال یکی از بزرگترین مشکلات است و عدم استقلال اقتصادی نیز وجود دارد.

او ادامه داد: مسکن لکوموتیو حرکت است که بر همین اساس از سال قبل با نگاه مسئولیت‌پذیری، قرارگاه جهادی مسکن را ایجاد و بر اساس آن سرمایه‌ها و ظرفیت‌های خود در شهرداری و شهر را اعلام کردیم.

شهردار اظهارداشت: روز گذشته در کمیسیون ماده پنج مصوب شد که یک کارگروه در نوسازی تشکیل شود تا کل مدارس دولتی تهران که عمده آنها فرسوده است را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و با همراهی آموزش و پرورش سنجش نیازهای سرانه آموزشی انجام شود و بر اساس این نیازها در نقاط مختلف، مجتمع‌های آموزشی ساخته شود.

زاکانی با بیان اینکه یکی از کارهایی که در موضوع تفاهم با نهادها انجام شد موضوع پادگان‌ها بود افزود: تفاهم پادگان جی تمام و عملیات اجرای آن شروع شده است و در جنگ افزارسازی نیز تفاهم انجام و قدرالسهم‌ها مشخص و پروانه‌ها صادر شده است. همچنین در تفاهم پادگان صفر-شش نیز قدرالسهم‌ها معلوم و تفاهم دوشان تپه نیز موارد مشخص شده است.

او اضافه کرد: با بنیاد مستضعفان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است همچنین با ستاد اجرایی مقدمه تفاهم فراهم شده همچنین با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا و تامین اجتماعی نیز مذاکراتی انجام شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه وقتی می گوییم یک میلیون مسکن کم داریم بخشی از آن به کارکنان این نهادها برمی‌گردد افزود: نتیجه یکی از تفاهم‌نامه‌هایی که برای ۱۰ هزار واحد با یک بخش خصوصی منعقد کرده بودیم، امروز مشخص و بنا شد از ماه آینده عملیات اجرایی را شروع و مدل و الگویی را دنبال می‌کنند که هر دو روز یک طبقه آن هم با یک کیفت مناسب ساخته شود.همچنین به شدت به دنبال معماری ایرانی اسلامی و شهرک سازی هستیم که در درون خود همه سرانه‌های خود را ببیند.

زاکانی تصریح کرد:  مردم در مضیقه و فشار هستند و یکی از این فشارها به دلیل کمبود مسکن است و علت این است که در گذشته نگاهی در تهران حاکم بود که علاقه داشت تهران را به شهری گران تبدیل کند.

او افزود: صدور ۳۱ هزار پروانه در سال ۹۱ به حدود پنج هزار پروانه در سال گذشته کاهش یافت که حاصل این نگاه نادرست دومینوی وضعیت مسکن است که بلای جان مردم شده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.