آماده‌باش هلال احمر برای حوادث احتمالی

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران برای امدادرسانی به حوادث احتمالی درپی ورود موج بارشی جدید به نیمه غربی کشور خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین،مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی به کشور و صدور هشدار سطح نارنجی از سوی این سازمان اظهارکرد:‌ سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از نفوذ سامانه بارشی،بارش باران،در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف در نواحی گرمسیر با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد با تگرگ خبر داده است. مخاطراتی که بنابراعلام این سازمان از امروز و با ورود یک سامانه بارشی در کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و در روز پنج‌شنبه در خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب اصفهان و غرب استان کردستان پیش‌بینی شده و در جریان آن احتمال وارد شدن خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی و… وجود دارد.

ولیپور با بیان اینکه احتمال بارندگی براساس اعلام هواشناسی در استان‌های دیگری نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد:‌ استان‌هایی مانند، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مرکزی، تهران، البرز و قزوین نیز تحت تاثیر این بارندگی‌ها قرار خواهند داشت که البته ذیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی قرار نداشته و احتمال بروز مخاطرات در آنها کمتر است. با این وجود لازم است که اقدامات لازم در این استان‌ها نیز انجام شده و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران هلال احمر برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی و نیز امدادرسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ لازم است شهروندان نیز تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کرده و هشدارها را جدی بگیرند،در همین راستا نیز لازم است از صعود به ارتفاعات و کوهپیمایی، توقف در حاشیه رودها و مسیل‌ها و … پرهیز شود.

او بر ضرورت پرهیز از تردد غیرضروری در هنگام وقوع بارش‌ها نیز تاکید کرد و گفت:‌ لازم است رانندگان نیز تجهیزات زمستانی خودروی خود را چک کرده و در صورت وجود نقص نسبت به تعمیر آن اقدام کنند. بخاری، پرف‌پاک‌کن و … از جمله مهم‌ترین این موارد است. همراه داشتن زنجیرچرخ برای رانندگانی که قصد تردد از گردنه‌های برف‌گیر را دارد توصیه می‌شوند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.