هشدار مدیریت بحران شهر تهران به پایتخت‌نشینان

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، هشدارهایی برای پایتخت نشینان برای وزش باد و باران این روزهای تهران داد.

به گزارش شهروند آنلاین،پدرام قودجانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان تهران، گفت: در هفته جاری و روزهای پایانی هفته با ۲ سامانه (بارش و وزش باد شدید) روبه‌رو خواهیم بود. بر این اساس، از اواخر وقت روز چهارشنبه بیست و پنجم تا صبح جمعه بیست و هفتم آبان ماه بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد، در مناطق مستعد بارش تگرگ، ارتفاعات در بعضی ساعات پدیده مه و بارش برف پیش بینی می شود.

او افزود: با توجه به اینکه لغزندگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه عبور از گذرگاه های کوهستانی، آبگرفتگی محدود و محلی معابر، احتمال بالا آمدن آب و سیلابی شدن رودخانه ها، تأخیر در پروازها محتمل است از شهروندان درخواست می شود، ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری و فعالیت های کوهنوردی، از صعود به قله پرهیز کنند.

قودجانی افزود: همچنین احراز آمادگی زمستانی راهداری در گردنه های کوهستانی و سایر ارگان ها و سازمان های امدادی و خدمات رسان مورد نیاز است.

او گفت: با پایان یافتن این سامانه در صبح جمعه بیست و هفتم آبان تا اواخر وقت همان روز افزایش سرعت وزش باد در سطح استان تهران پیش بینی می شود. در این رابطه با توجه به احتمال سقوط اشیاع از ارتفاع، خسارت به سازه های موقت و شکست درختان، احتمال کولاک در ارتفاعات بالادست در صورت تحقق این سامانه، از دستگاه ها، کارفرمایان وذیربط درخواست می شود نسبت به مستحکم نمودن سازه های موقت اقدام و شهروندان تهران از پارک خودرو در کنار درختان خودداری و ضمن احتیاط لازم در صعود به ارتفاعات، از صعود به قله خودداری کنند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.