10 اَبَر ستاره‌ای که جام‌ جهانی برایشان رویا شد!

منتخبی از بازیکنانی که به دلیل مصدومیت یا ملیت‌ به قطر سفر نمی‌کنند

10 ستاره بزرگ دنیای فوتبال نمی‌توانند در جام جهانی قطر شرکت کنند؛ این حسرت بزرگ برای آنها تا ابد باقی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، جام جهانی همواره به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی در دنیا برای همه فوتبالیست‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. بازیکنان شاغل در کشورهای مختلف در سال منتهی به جام جهانی همیشه سعی می‌کنند طوری تیم باشگاهی‌شان را انتخاب کنند که بیشتر به چشم بیایند و بتوانند با دعوت به تیم ملی کشور خود شانس حضور در جام جهانی را به دست بیاورند.

درباره جام جهانی قطر هم این اتفاق رخ داد؛ اگرچه این تورنمنت در قطر برای اولین‌بار برگزار می‌شود و شاید بازیکنان در فصل جاری لیگ‌های باشگاهی فرصت زیادی برای خودنمایی نداشتند، اما به هر حال حضور در این جام برای همه ستاره‌های بزرگ دنیا هم اهمیت ویژه‌ای دارد.

در این شرایط اما هر چهار سال یک‌بار شاهد هستیم که ستاره‌های بزرگی در دنیای فوتبال به دلایل مختلف حضور در جام جهانی را از دست می‌دهند. برخی مصدوم می‌شوند،‌ برخی تیم کشورشان به جام جهانی صعود نمی‌کند و برخی هم به دلایل دیگری در این تورنمنت شرکت نمی‌کنند.

برای تیم ملی ایران امسال چنین اتفاقی رخ داد و ستاره‌ای مثل امید ابراهیمی به دلیل مصدومیت در بازی دوستانه با نیکاراگوئه حسرت جام جهانی برایش باقی ماند. در کشورهای دیگر نیز شاهد بودیم که برخی ستاره‌های بزرگ فوتبال تورنمنت مهم 2022 را از دست دادند. در ادامه به مهم‌ترین ستاره‌هایی که جای خالی‌شان در جام جهانی قطر احساس می‌شود، پرداخته شده است:

زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)

ستاره باتجربه سوئدی‌ها اگرچه دو جام جهانی را تجربه کرده، اما دوست داشت در این تورنمنت هم حاضر باشد. او در 41 سالگی اگرچه در تیم باشگاهی خود، میلان، بسیار درخشان ظاهر می‌شود، اما نتوانست باعث صعود سوئد به جام جهانی شود. سوئدی‌ها در دور انتخابی جام جهانی مقابل لهستان شکست خوردند تا از حضور در مسابقات باز بمانند و البته که زلاتان هم نمی‌تواند در آخرین جام جهانی دوران فوتبالش حضور یابد.

پل پوگبا (فرانسه- یوونتوس)

ستاره فرانسوی‌ها در جریان قهرمانی در جام جهانی 2018 حالا غایب بزرگ تیم دیدیه دشان در قطر است. در شرایطی که پوگبا تا آخرین لحظات در اردوی تیم ملی فرانسه حضور داشت، اما مصدومیتی که در جریان اردو برایش پیش آمد همه چیز را برای او به هم ریخت و در نهایت ستاره خط هافبک یوونتوس از سفر به قطر بازماند.

انگولو کانته (فرانسه- چلسی)

مصدومیت پوگبا تنها بدشانسی فرانسوی‌ها نبود؛ هافبک چلسی بعد از مصدومیتی که از ناحیه همسترینگ برای او پیش آمد، تحت عمل جراحی قرار گرفت و با جام جهانی خداحافظی کرد. کانته امید زیادی داشت که مثل جام جهانی روسیه در قطر هم با تیمش جشن قهرمانی بگیرد، اما نمی‌دانست که تقدیر برای او غیبت در این جام را نوشته است.

ریس جیمز (انگلیس- چلسی)

اگرچه مصدومیت دفاع راست چلسی و غیبت او در جام جهانی برای تیم ملی ایران خوشایند است، اما انگلیسی‌ها از این اتفاق خوشحال نیستند. ریس جیمز به دلیل مصدومیتی که از ناحیه زانو برایش پیش آمد، در لیست تیم ملی انگلیس قرار نگرفت تا این بازیکن 22 ساله یکی از غایبان بزرگ کشورش در جام جهانی باشد.

فیلیپه کوتینیو (برزیل- استون ویلا)

ستاره باتجربه برزیلی‌ها هم در جام جهانی نیست. کوتینیو در تیم باشگاهی خود از ناحیه چهار سر ران مصدوم شده و تا 3 ماه دور از میادین است. این بازیکن بازی‌ساز و طراح پیش از این به دلیل افت فرم و حاضر نبودن منظم در ترکیب تیم باشگاهی، با مشکل برای حضور در ترکیب تیم ملی نیز مواجه شده بود، اما اکنون مصدومیت باعث شده که ستاره 30 ساله شانس حضور در قطر را از دست رفته ببیند.

آرتور ملو (برزیل- لیورپول)

دیگر ستاره برزیلی که تیم کشور خود را همراهی نمی‌کند، آرتور ملو است. باشگاه لیورپول باید برای مدت طولانی بدون هافبک برزیلی کار را دنبال کند. آرتور ملو دچار آسیب عضلانی شد و نیاز به جراحی داشت. گفته می‌شود این بازیکن 26 ساله برای سه تا چهار ماه در دسترس کلوپ نخواهد بود و به همین منظور در جام جهانی هم نیست.

ارلینگ هالند (نروژ- منچسترسیتی)

گران‌ترین بازیکن اخیر فوتبال اروپا و حتی جهان که با رقمی نجومی به منچسترسیتی پیوست به دلیل ملیت‌اش شانس سختی برای رسیدن به جام جهانی حتی در دوره‌های بعدی هم دارد. هالند یکی پس از دیگری رکوردهای فوتبال باشگاهی را می‌شکند، اما در رده ملی محکوم به تماشای جام جهانی از منزل است. تیم ملی نروژ در دور انتخابی جام جهانی بعد از هلند و ترکیه سوم شد و نتوانست به جام جهانی برود تا یکی از استعدادهای ناب فوتبال جهان از این تورنمنت محروم شود.

محمد صلاح (مصر- لیورپول)

کارلوس کی‌روش نتوانست مصر را به جام جهانی برساند، اما خودش به این تورنمنت رسید! ماه‌ها قبل از حضور دوباره کی‌روش در ایران، مصر با هدایت این مربی نتوانست جواز حضور در قطر را به دست بیاورد تا حسرت بزرگی برای محمد صلاح باقی بماند. ستاره لیورپول حالا یکی از بزرگانی است که باید در خانه به تماشای مسابقات جام جهانی بنشیند و نمی‌تواند در این تورنمنت به میدان برود.

پیر اوبامیانگ (گابن- چلسی)

برای حضور در جام جهانی ملیت اهمیت زیادی دارد؛ مثلا نمی‌شود گابنی باشی و با وجود درخشش در سطح اول فوتبال اروپا در جام جهانی هم بازی کنی! این اتفاق برای اوبامیانگ، ستاره گابنی چلسی رخ داده است. او نتوانست کاری برای صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی انجام بدهد تا تصمیم به خداحافظی از تیم ملی در 33 سالگی بگیرد. حسرت حضور در جام جهانی تا ابد برای اوبامیانگ باقی خواهد ماند.

جان‌لوئیجی دوناروما (ایتالیا- پاری‌سن‌ژرمن)

گلر و کاپیتان نامدار ایتالیایی‌ها بیش از همه ستاره‌های این کشور حسرت حضور در جام جهانی را خواهد داشت؛ تیم ملی ایتالیا در نیمه‌نهایی پلی‌آف مقدماتی جام جهانی یک بر صفر مغلوب مقدونیه شد تا دنیا از حذف قهرمان سابق جام جهانی شوکه شود. نرفتن این تیم به جام جهانی بیش از همه برای دوناروما، دروازه‌بان مطرح پاری‌سن‌ژرمن دردآور بود. این گلر باتجربه که کاندیدای دروازه‌بان سال فوتبال جهان هم هست، بدون شک روزهای سختی را سپری خواهد کرد.

ریاض محرز (الجزایر-منچسترسیتی)

آخرین بازیکن نامداری که به دلیل غیبت تیمش در جام جهانی، حضور در این رقابت را تجربه نمی‌کند، ریاض محرز است. ستاره الجزایر و تیم منچسترسیتی در مقدماتی جام جهانی نتوانست کاری برای تیمش انجام بدهد و در نهایت مقابل مصر شکست خوردند. به این ترتیب سال 2014 تنها حضور محرز در جام جهانی بود؛ زمانی که او تنها در اولین بازی مقابل بلژیک مورد استفاده قرار گرفت.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.