جنگ روسیه به ناتو سرایت کرد

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 16 نوامبر 2022

چهارشنبه، 16 نوامبر 2022، روزنامه‌های جهان در صفحه نخست به اصابت موشک به لهستان و کشته‌شدن دو نفر بر اثر آن متمرکز بودند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، دیلی‌تلگراف و تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«جنگ روسیه به ناتو سرایت کرد» و «دو کشته در لهستان بر اثر سرایت جنگ اوکراین به قلمرو ناتو» عناوین گزارش واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «دولت لهستان اعلام کرد یک موشک ساخت روسیه به روستای «Przewodow» در حدود پنج مایلی مرز اوکراین اصابت کرد. درگیری در اوکراین روز سه‌شنبه (15 نوامبر) زمانی به درون خاک ناتو کشیده شد که موشکی در روستایی در لهستان فرود آمد و دو کشته بر جای گذاشت؛ این در حالی است که روسیه حملات هوایی گسترده‌ای در سرتاسر اوکراین به تلافی آشکار از دست‌دادن عذاب‌آور شهر استراتژیک خرسون انجام داد.»

دیلی‌تلگراف

«موشک روسی به لهستان اصابت کرد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. این روزنامه تصویری از صحنه انفجار منتشر کرده است، در حالی که یک ماشین کشاورزی در نزدیکی روستای Przewodow لهستان کنار گودال بزرگ حاصل از اصابت موشک واژگون شده است.

به گزارش دیلی‌تلگراف، اگرچه اوکراین عضو ناتو نیست، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور گفت که حمله مرگبار به یکی از اعضای ناتو، یعنی لهستان، «حمله‌ای به همه ماست».

این روزنامه همچنین در گزارشی دیگر می‌گوید یک‌پنجم دانش‌آموزان مدارس از زمان شیوع پاندمی کووید-19 به‌طور منظم به کلاس‌های درس بازنگشته‌اند.

تایمز

تایمز می‌گوید اگر مقام اطلاعاتی آمریکا درست گفته باشد و موشک‌هایی که در لهستان فرود آمده، روسی باشند، منجر به «بالا گرفتن» جنگ اوکراین و تهدید کشاندن متحدان ناتو به درگیری مستقیم با ولادیمیر پوتین می‌شود. این روزنامه در گزارشی به این نظریه پرداخته است که روسیه ممکن است پشت حمله موشکی مرگبار در نزدیکی مرز لهستان با اوکراین باشد. ایالات متحده و دیگر قدرت‌های بین‌المللی گفتند که در حال تحقیق هستند، اما هنوز مقصر را نشناخته‌اند؛ این در حالی است که اوکراین این احتمال را رد کرده است که حمله ممکن است نتیجه عملکرد یکی از موشک‌های دفاع هوایی این کشور باشد.

تصویر اصلی تایمز جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، را دیروز، سه‌شنبه 15 نوامبر، در اجلاس G20 (گروه 20) نشان می‌دهد».

(جزیره بالی اندونزی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (15 و 16 نوامبر 2022) میزبان هفدهمین نشست سران بیست اقتصاد بزرگ جهان بود. این گروه شامل ۱۹ کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، انگلیس، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، آمریکا و همچنین اتحادیه اروپاست.)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.