هلال‌احمر، داروهای مورد نیاز وزارت بهداشت را کمتر از ۷۲ ساعت تامین می‌کند

رییس جمعیت هلال‌احمر:

هلال احمر در هر زمانی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای دارو اعلام نیاز کند کمتر از ۷۲ ساعت آن را تامین می‌کند

به گزارش شهروند آنلاین؛رییس جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت در هر زمانی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای دارو اعلام نیاز کند کمتر از ۷۲ ساعت آن را تامین می‌کند.

پیرحسین کولیوند چهارشنبه شب در حاشیه اختتامیه در یازدهمین گردهمایی آموزشی، علمی و کاربردی مسئولان و مدیران حقوقی، املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر کشور  در یزد افزود: داروی مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ظرف سه روز با شرایط خودشان تحویل این وزارتخانه می دهیم.

وی اظهار کرد: هلال احمر داروی مد نظر وزارت بهداشت را از کارخانه سازنده بدون هیچ واسطه‌ای تهیه می کند ، در این زمینه صلیب سرخ یا هلال احمر  کشوری که دارو از آن خریداری شده؛ به هلال احمر کمک  می کند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش و پزشکی در چند هفته اخیر درخواست محموله ۵۰ تن آنتی بیوتیک  را داشت که این محموله وارد کشور شد و بلافاصله تحویل دادیم و بین استانها هم توزیع شد.

کولیوند افزود: مسولیت تهیه دارو در کشور سازمان غذا و دارو است بدین ترتیب در صورت اعلام نیاز دارو  به جمعیت هلال احمر دارو تهیه و در اختیار آن قرار می گیرد و این توانایی در این جمعیت وجود دارد.

راه اندازی مدرسه  امداد و نجات

وی از راه اندازی مدرسه امداد و نجات خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که مجوزهای لازم در این زمینه گرفته شود که نیروهای هلال احمر را از همان دوران ابتدایی تا تحصیلات عالی تربیت کنیم.

تقویت زیر ساخت های پایگاه های امداد و نجات استان یزد

وی با اشاره به بازدید از پایگاه های امداد و نجات هلال احمر شهرستانهای تفت و میبد به همراه نمایندگان مردم این ۲ شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان افزود: استان از نظر ساختار در این بخش نیاز به تقویت دارد که در این زمینه مصوب شد چند پایگاه از با تامین بودجه از محل منابع استانی  ساخته شود.

کولیوند تصریح کرد: امید است با ساخت این پایگاه امکانات و خدمات در این استان هم لحاظ کیفیت و کمیت افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم با خرید ۹۰۰ دستگاه آمبولانس و خودرو  امداد و نجات ،تعداد قابل توجهی از این خودروها را به استان یزد در اردیبهشت ماه اختصاص دهیم.

وی همجنین از ساخت مرکز کنترل عملیات و فناوری و تحویل داده ها در استان خبر داد و افزود: امید است که ظرف چهار ماه آینده این مرکز تکمیل شود./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.