تصمیم منصوری در نخستین سفر نظارت میدانی در ایلام

بازدید از چندین طرح‌های مصوب استان ایلام نظیر تصفیه خانه، دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رازی شهر و تصمیم گیری درتامین منابع برای ۱۱ طرح پیشران توسعه ایی از مهم‌ترین اقدامات سفر یکروزه معاون اجرایی جدید رییس‌جمهوری در نخستین سفرکاری خود به این استان بود

به گزارش شهروند آنلاین؛  محسن منصوری استاندار سابق تهران که ۱۰ آبان ماه امسال از سوی رئیس جمهور به عنوان معاون اجرایی جدید رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری جایگزین سید صولت مرتضوی شد، در نخستین سفر نظارت میدانی خود برای بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی رئیسی و هیات دولت، رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا به ایلام رفت.

منصوری نخستین برنامه خود را با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام در این استان آغاز و سپس با حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه ایلام دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار در این دیدار به طرح‌های زیرساختی متعددی که در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان ایلام به تصویب رسید اشاره کرد گفت که برخی از مصوبه‌های رییس جمهوری تاکنون اجرایی شده و تعدادی از مصوبه‌ها نیز منتظر اجرایی شدن است.

معاون اجرایی رئیس جمهور هم در این دیدار گفت: در سفر دوم رییس جمهور، «طرح‌های اقتصادی مردم محور» در اولویت قرار می‌گیرد چرا که به اعتقاد دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت مردم باعث پیشرفت کارها می شود.

منصوری تزریق اعتبار و امید به مردم را از بزرگترین اهداف مهم دولت برشمرد و تاکید کرد که مردم سرمایه اصلی دولت هستند و در همه حوزه ها اتکای دولت به مردم است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری به این مهم هم اشاره کرد که در حوادث اخیر، ایلام جزو استان‌های بود که کمترین مساله را در اغتشاش داشت که این نشان از نجابت مردم و علاقه و وفاداری آنها به نظام و انقلاب است.

بازدید از طرح‌های مصوب در روز سرد و بارانی

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهور سپس در هوای سرد و بارانی پاییزی از طرح‌های مصوب این استان نظیر تصفیه خانه، دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رازی شهر بازدید کرد و و در جمع خبرنگاران به بهره برداری از گام نخست بیمارستان ۳۷۰ تختخوابی رازی در شهر ایلام گریزی زد و گفت که با همت دولت سیزدهم بعد از گذشت ۱۳ سال از شروع احداث، این طرح در طول یکسال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسید. منصوری این را هم گفت که تکمیل زیرساخت های طرح با حوزه عمرانی سازمان برنامه و بودجه و تجهیز امکانات بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اهتمام دولت نیز بر تکمیل طرح های نیمه تمام است.

معاون رییس جمهور در بازدید از طرح‌های حوزه بهداشت از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریالی از مجموع یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل طرح خبر و قول مساعد داد که بعد از بازگشت به تهران پیگیر تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر خواهد بود.

منصوری پس از بازدید بیش از ۱۲ ساعت در نشست شورای اداری استان حضور یافت که استان ایلام در سفر نخست رییس‌جمهوری ۱۴۲ مصوبه داشت و ۲۷۹ طرح آن معادل ۸۶ درصد اجرا و برخی در حال اجراست.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام رسالت دولت را در حمایت از طرح‌ها عنوان کرد و گفت: دور اول سفر ریاست جمهوری چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان مصوبه شامل عمرانی، تسهیلاتی و اعتباری دیده شد که سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای مصوبه های دور اول سفر استانی از سازمان برنامه و بودجه تخصیص داد و محقق شده است.

منصوری این را گفت که چهار هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش عمرانی و تسهیلات مصوب شد که یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان آن تسهیلات و یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان نیز تعهد نهادها است.

تصمیم گیری برای تامین منابع ۱۱ طرح پیشران در توسعه ایلام

معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست پیگیری مصوبات سفر استانی به منظور حل مسائل و رسیدگی به مشکلات مردم برای تامین منابع ۱۱طرح مهم و پیشران با اعتبار ۹۱۰ میلیارد تومان تصمم گیری کرد که با هماهنگی سازمان برنامه و وزارت بهداشت و وزارت نفت این منابع تامین خواهند شد تا گام های بزرگی برای پیشرفت و آبادانی استان برداشته شود. معاون اجرایی رئیس برنامه کاری سفر یک روز خود را با دیدار فعالان فرهنگی استان پایان داد.

شفاف‌سازی معاون اجرایی رئیس جمهور و تیری که به خطا رفت

اما در خلال نخستین سفرکاری خود معاون اجرایی رئیس جمهور با انتشار توییتی خبرسازی برخی رسانه‌ها درباره هزینه‌های سفرهای استانی رئیس جمهور، را دروغ محض خواند و تاکید کرد که سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت با کمترین هزینه و نهایت صرفه‌جویی برگزار می‌شود.

او گفت که بدون شک سفرهای دولت سیزدهم جزو کارآمدترین، موثرترین و کم هزینه ترین اقدامات دولت های بعد از انقلاب است. کینه ورزی و لجن پراکنی برخی از رسانه‌ها حد و مرز ندارد.

حال معاون اجرایی جدید رئیس جمهور در ادامه اقدامات یکسال اخیر سیدصولت مرتضوی در این معاونت که برای نظارت برای مصوبات استانی به ۱۱ استان سفر کرده بود امروز منصوری به دوازدهمین استان برای نظارت میدانی به ایلام سفر کرد که در واقع نخستین سفر وی در مسئولیت جدید اوست./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.