حمایت از محصولات فاخر حوزه کودکان و نوجوانان

وزیر آموزش و پرورشی با تاکید بر اهمیت توجه به آموزش کودکان استفاده از ظرفیت مردم را در این امر مهم دانست

به گزارش شهروند آنلابن ؛یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در همایش یارستان کودکستان با اشاره به اهمیت دوران کودکی بیان کرد: باید به دوران پیش از دبستان توجه کنیم و اگر این دوران دریابیم البته نباید فرصت های یادگیری را به کودکان تحمیل کنیم.

کار تحمیلی برای کودک انجام ندهیم

وی ادامه داد: انتظار داریم در سازمان ملی تعلیم و تربیت سیاستگذاری و شاخص گذاری انجام شود اما کار تحمیلی برای کودک انجام نشود.وزیر آموزش و پرورش به مردمی‌سازی تاکید کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت مردم برای پیشبرد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بهره ببریم.

نوری اظهار کرد: مردم ما گام‌های بلندی برداشتند و ما موظفیم که از کودکان حمایت کنیم؛ در شرایط کنونی طرحی را مجلس پیگیری می‌کند که حق و حقوق معلمان و مربیان مراکز غیردولتی انجام شود که امیدواریم به زودی در مجلس انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا شد تا بررسی تمام کتاب‌های حوزه کودک از وزارت ارشاد به وزارت آموزش و پرورش منتقل شود

وزیر آموزش و پرورش خطاب به تولیدکنندگان محصولات ویژه کودکان گفت: اگر کودکان را محل درآمد ببنیم این موضوع خطرناک است، کودکان حدود ٢۵ تا ٢٧ درصد جامعه را شامل می‌شوند و باید نیاز او را ببینیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم که اگر اثر فاخر باشد طرفدار پیدا می‌کند؛ ضمن آنکه تا جایی که امکان دارد، آثار تولیدی ساده اما توام با خلاقیت باشد.

 

انتظارات  وزیر آموزش و پرورش از سازمان ملی تعلیم و تربیت

نوری با بیان انتظارات خود از سازمان ملی تعلیم و تربیت اظهار کرد: انتظارات ما از سازمان ملی تعلیم و تربیت این است که این سازمان با همین فرمان پیش رود و در ادامه به سنین پایینتر نیز بپردازد. سیاست‌گذاری کلی، تنظیم‌گری و نظارت به همراه مردمی‌سازی این کار خوب است. امیدوارم بتوانیم از ظرفیت مردم برای خود مردم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مطالعات من در حوزه کودک است و اگر کودکان ما درک شوند، وضعیت خوبی ایجاد خواهد شد. همچنین ما نیز سیاست‌های کلی حمایتی خود را داریم. این حمایت‌ها بعضا با همکاری با نهادهای دیگر انجام می‌شود. یکی دیگر از اقدامات ما تشکیل کمیسیون شورای انقلاب برای بررسی و نظارت همه کتب درسی است که این حوزه بر عهده آموزش پرورش قرار گرفته است. همچنین اعطای تسهیلات نیز در دستور کار ما قرار دارد و ما باور داریم که باید تا حد توانمان کمک کنیم‌.

تولیدکنندگان محصولات فرهنگی کودک را به عنوان محل درآمد نبینند

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تولیدکنندگان محصولات فرهنگی باید مراقب این باشند که کودک را به عنوان محل درآمد نبینند. کودکان سرمایه کشور هستند. کودکان ۲۵ درصد جامعه هستند که عدد بزرگی است. ما باید بر اساس نیازهای کودک محصولات ملموس و غیرملموس را تولید کنیم.

وی درباره حمایت وزارت آموزش و پرورش از این ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها گفت: در حوزه‌های تربیت مربی و راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌ها می‌توان همکاری خوبی با شرکت‌های کارآفرین و دیگر سرمایه‌گذاران برای حمایت از تولیدکننده‌های این رویداد داشت. اگر من بودم روی همه این ایده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردم.

نوری تصریح کرد: این رویداد، رویداد بسیار خوبی است و هر جا که ببینیم نقش مردم بیشتر است ما نیز همانجا حضور پیدا می‌کنیم. من مطمئنم افرادی که در این رویداد هستند هم می‌توانند محصول فاخری ارائه کنند، هم سودآوری داشته باشند و هم به مردم خدمت کنند.

حمایت از محصولات فاخر حوزه کودکان و نوجوانان

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک  نیز با تاکید بر اهمیت زیرساختی دوره کودکی در زندگی فرد گفت: از تولیدکنندگان محصولات فاخر حوزه کودکان و نوجوانان حمایت می‌کنیم. مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت در همایش یارستان کودکستان، با اشاره به اینکه دوران کودکی زیرساخت دوران بعدی زندگی هر فردی است، اظهار کرد: زیرساخت ضعیف موجب می‌شود در سال‌های بعد زندگی مشکلاتی ایجاد شود؛ به همین دلیل اقداماتی که از سوی خانواده و مربی برای کودک در نظر گرفته می‌شود، باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: آرزوهای فرد در دوران کودکی شکل می‌گیرد و وقتی کف و سقف آرزوها بلند باشد در دوران بعدی زندگی فرد تاثیر مثبت دارد و این کاری است که خانواده و مربیان در پیشبرد آن نقش دارند و محصول آن آینده جامعه را شکل می‌دهد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت اظهار کرد: به عنوان سازمان ملی تعلیم و تربیت وظیفه داریم به افرادی که درگیر زیست بوم کودکی هستند یاری برسانیم و رویداد یارستان کودکستان هم به این دلیل شکل گرفت.

همتی‌فر تصریح کرد: در این رویداد محصولات و خدمات کودک را شناسایی و ارزیابی کرده، سطح آن را ارتقا داده و محصولات فاخر کودک و نوجوان را حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارزی که در رویداد کودکستان مورد توجه قرار گرفت، مشارکت بخش مردمی بود که در طراحی، برگزاری و داوری‌ها نقش داشتند.

در این همایش بعد از اعلام برگزیدگان در حوزه تولید محصولات فاخر کودک و نوجوان، بنا شد تا این محصولات از سوی کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان خریداری شود و در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.