حاج علی اکبری: سفر به سیستان و بلوچستان موفقیت‌آمیز بود

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: سیستان و بلوچستان الگوی غیرت، وحدت و مهرورزی است و انگ تجزیه طلبی به مردم این استان نمی‌چسبد چون این منطقه نماد همه ارزش‌های ایرانی است.

به گزارش شهروند آنلاین،حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» در تشریح جمع‌بندی سفر به سیستان و بلوچستان در چابهار اظهارداشت: آنچه ما در مجموعه این دیدارها به دست آوردیم، طلوع غیرت از یک سو و مهرورزی از سوی دیگر بود و حقیقتا برای ما جالب بود که مردم سیستان و بلوچستان از این موضوع که به این استان سربلند و نماد وحدت انگ اختلاف تجزیه‌طلبی بخورد ناراحت هستند.

او ادامه داد: سیستان و بلوچستان نماد همه ارزش‌های ایرانی ما است، واقعاً ناراحت کننده بود مواردی که اتفاق افتاد و مسائلی را که ابراز می‌کردند و ما هم از کلمات خیلی محکمی در مورد کسانی که احیانا از این ادبیات نامناسب یاد شده(تجزیه طلب) درباره مردم استان استفاده کرده‌اند، بیان کردیم و موضع بسیار صریح و روشنی را در این جلسات تقدیم کردیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: تدبیر حکیمانه و مهربانانه رهبر عزیز و عالیقدرمان که سرشار از لطف و محبت بود نسبت به مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان، باعث شد بنده و دوستانم افتخار سفر به استان را پیدا کنیم و به لطف خداوند متعال روزها و شب‌های پرخاطره‌ای را بین مردمان عزیز، خونگرم و غیور این دیار سپری کردیم.

مامور ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم سیستان و بلوچستان هستیم

رئیس هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: ماموریت ما با مهر و بزرگواری میزبانانی کریم و مهمان‌نواز قرین شد و به لطف خداوند متعال با موفقیت به سرانجام رسید.

او گفت: بهانه سفر ما البته مساله تلخی بود، اما لطف مردم عزیز سیستان و بلوچستان برای ما حلاوت مضاعفی را به همراه داشت.

حاج علی اکبری بیان کرد: ما مامور بودیم از طرف امام مسلمین، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای که اولاً سلام پرمهر و محبت ایشان را به همه مردمان سلحشور و قهرمان سیستان و بلوچستان از همه گروه‌ها، اقوام، طوایف سنی و شیعه در بخش‌های مختلف این جغرافیای پهناور و پرافتخار ابلاغ کنیم که الحمدلله به توفیق الهی موفق شدیم هم از طریق رسانه‌های استان و هم از طریق اجتماعاتی که با حضور گروه‌های مختلف مردم برگزار شد، این وظیفه را به فضل الهی انجام دهیم.

او افزود: ما ماموریت داشتیم دیدارهای متنوعی را با گروه‌های مختلف مردم انجام دهیم و در این دیدارها شنونده باشیم و به کسانی که نقطه نظرات متنوعی دارند از انتقاد، پیشنهاد و درد دل گوش کنیم که به لطف خداوند متعال موفق شدیم و توانستیم با گروه‌های زیادی از مردم دیدار داشته باشیم.

دیدار با علمای شاخص اهل سنت

او خاطرنشان کرد: ما با علمای برجسته اهل سنت دیدار داشتیم و دغدغه‌ها و مطالب مختلف آنها را دریافت کردیم، با علمای برجسته شیعه دیدار داشتیم و دیدگاه‌های آنها نیز دریافت شد؛ با نخبگان دانشگاهی، اساتید، فرهنگیان، معلمان، بزرگان استان، سران قبایل و طوایف و ریش‌سفیدان، جمع‌های متنوعی از بانوان مکرم استان، جوانان و مسوولان در بخش‌های گوناگون دیدارهای متنوعی را برگزار کردیم.

رئیس هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: جالب اینکه به توفیق الهی این دیدارها به صورت گسترده برگزار شد؛ یعنی از زاهدان تا زابل، از خاش تا سراوان، از ایرانشهر تا دلگان و بالاخره به چابهار سفر کردیم و با وجود اینکه هفته فشرده‌ای بود ولی به لطف خداوند موفق شدیم از نزدیک خدمت عزیزانمان در بخش‌های مختلف برسیم.

او افزود: در جریان این دیدارها وقت خوبی برای شنیدن گذاشتیم و مفصل شنیدیم و به تعبیر رهبر عزیزمان «دل دادیم»، یعنی با همه وجود نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها، دل‌مشغولی‌ها، پیشنهادات، عرض ارادت‌ها، عرض سلام‌ها و عرض محبت‌ها را شنیدیم و دریافت کردیم.

رئیس هیات اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت در این دیدارها فرهیختگی، ادب، محبت، غیرت، دردمندی، واقع‌گرایی و آرمان‌خواهی را می‌شد مشاهده کرد؛ زبان‌هایی که ضمن مهربانی، صریح و خیلی قاطع بودند و ضمن اینکه به مسائل جاری توجه داشتند، برای وضعیت آینده استان به آرمان‌ها هم توجه می‌کردند و از این جهت این دیدارها و برنامه‌ها برای ما فوق‌العاده بود.

او اظهارداشت: ما مامور بودیم به تسلی خانواده شهدا و مجروحان و عرض تسلیت و ابراز عنایت خاص رهبر عزیزمان به این بزرگواران که به لطف خداوند متعال در این بخش هم توفیق داشتیم؛ یعنی علاوه بر اینکه به عموم مردم استان به خاطر برخی وقایع تلخی که رخ داده بود تسلیت گفتیم و عرض ارادت کردیم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: با خانواده عزیزانی که در حوادث اخیر آسیب دیده و مجروح شدند و یا بی‌گناه کشته شده بودند دیدار داشتیم که در پی آن هم دلجویی گفتاری شد، هم سلام و مهر رهبر عزیزمان را به آنها رساندیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.