این 10 فوتبالیست به زودی معروف می‌شوند!

پدیده‌های احتمالی جام جهانی؛ جایزه پسر طلایی به چه کسی می‌رسد؟

یکی از بزرگ‌ترین سوالات در مورد جام جهانی این است؛ چه کسی جایزه پسر طلایی رقابت‌ها را کسب می‌کند؟

مهدی اسدی- شهروندآنلاین؛ جام جهانی 2022 قطر از 20 نوامبر آغاز می‌شود و هواداران فوتبال پیش‌بینی‌های خود را آغاز کرده‌اند. چه کسی قهرمان خواهد شد؟ چه کسی برنده کفش طلا خواهد شد؟ پسر طلایی چه کسی خواهد بود؟ قوانین مربوط به این آخرین جایزه روشن است؛ بازیکنانی که در تاریخ اول ژانویه 2001 یا بعد از آن متولد شده‌اند، واجد شرایط خواهند بود.

این امر باعث می‌شود افرادی مانند وینیسیوس جونیور (2000)، فیل فودن (2000)، رافائل لیائو (1999)، فدریکو والورده (1998) و کیلیان امباپه (1998) از دور رقابت برای کسب این جایزه جذاب خارج شوند.

با این حال، در اینجا قصد داریم مهم‌ترین شانس‌های کسب جایزه پسر طلایی در جام جهانی قطر را بررسی کنیم. البته تمام نام‌ها از جمله پیرو هینکاپی، گابریل مارتینلی، ژورین تیمبر، جوسکو گواردیول، ویلیام سالیبا، ژاوی سیمونز و جیو رینا در اینجا آورده نشده‌اند و تنها به 10 شانس اصلی اشاره کرده‌ایم.

پدری (اسپانیا – بارسلونا – 2002)

پدری با 19 سال سن و تنها 14 بازی ملی، ستاره اسپانیاست. لوئیس انریکه اخیرا درباره او گفت: «او بازیکنی منحصر به فرد است، کاملا متفاوت از بقیه.» در یورو 2020 او به عنوان بهترین بازیکن جوان مسابقات انتخاب شد و وارث بالقوه آندرس اینیستا محسوب می‌شود. این بازیکن در عین جوانی به ستاره‌ای کلیدی و مهم در ترکیب بارسلونا و تیم ملی اسپانیا تبدیل شده و یکی از اصلی‌ترین شانس‌های کسب جایزه پسر طلایی در جام جهانی قطر محسوب می‌شود.

رودریگو گوئس (برزیل – رئال مادرید – 2001)

رودریگو در فرم فوق‌العاده‌ای برای رئال مادرید بوده است و نقش مهمی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال گذشته داشت. با این حال، با وجود افرادی مانند نیمار، رافینیا و وینیسیوس که جلوتر از او هستند، رودریگو بیشتر به عنوان یک بازیکن ذخیره به مسابقات می‌رود تا شروع‌کننده در ترکیب اصلی.

البته رودریگو در یکی، دو فصل اخیر نشان داده که متخصص استفاده از فرصت‌های کم است و اصلا بعید نیست در طول مسابقات، او به یک بازیکن کلیدی در ترکیب تیم ملی برزیل تبدیل شود و شاگردان تیته را به سمت کسب ششمین قهرمانی جهان برای برزیلی‌ها حرکت دهد.

جمال موسیالا (آلمان – بایرن مونیخ – 2003)

موسیالا یک دوران ملی منحصر به‌ فرد داشته است. بازیکن بایرن مونیخ برای انگلیس در سطح زیر 15 سال، سپس برای آلمان در زیر 16 سال و دوباره انگلیس در رده زیر 21 سال بازی کرد؛ قبل از اینکه نهایتا اعلام کند که قصد دارد در تیم بزرگسالان آلمان به میدان برود. موسیالا با زدن 12 گل و 10 پاس گل در این فصل، گل‌سازترین بازیکن این لیست بوده است. او در عین جوانی به یک بازیکن کلیدی در ترکیب بایرن مونیخ تبدیل شده و قطعا هانسی فلیک برای موفقیت در جام جهانی نیز حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز خواهد کرد.

بوکایو ساکا (انگلیس – آرسنال – 2001)

ساکا یکی از مهره‌های کلیدی در تیم آرسنال که در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد، برای جبران پنالتی‌اش در فینال یورو 2020 انگیزه‌های زیادی خواهد داشت. گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس اخیرا درباره این بازیکن گفت: «او بازیکن بسیار قابل اعتمادی است. کیفیت کمیابی در چنین فوتبالیست جوانی وجود دارد. توانایی او در کنترل توپ در فشار بالا برای ما بسیار مهم است.»

نونو مندس (پرتغال- پاری‌سن‌ژرمن- 2002)

مندس مدافع چپ پاری‌سن‌ژرمن در اولین فصل حضورش در تیم فرانسوی بسیاری را تحت تاثیر قرار داد. با وجود سن و سال بسیار کم، این بازیکن تا به حال در 16 بازی ملی تحت هدایت فرناندو سانتوس به میدان رفته و به نظر می‌رسد که سرمربی پرتغال اعتقاد ویژه‌ای به این بازیکن جوان دارد.

البته او یک رقیب جدی به نام رافائل گریرو پیش‌ روی خود می‌بیند و همین موضوع می‌تواند باعث شود که فرصت زیادی برای حضور در میدان پیدا نکند. هر چند که هنوز مشخص نیست انتخاب نهایی فرناندو سانتوس برای این پست کدام بازیکن خواهد بود.

گاوی (اسپانیا – بارسلونا – 2004)

گاوی بازیکنی است که رکوردهای جالب توجهی در اختیار دارد. او با 17 سال و 62 روز جوان‌ترین بازیکنی محسوب می‌شود که برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفته است‌. همچنین با 17 سال و 304 روز جوان‌ترین گلزن تاریخ لاروخا نیز محسوب می‌شود و با در اختیار داشتن این رکوردهای خیره‌کننده راهی جام جهانی می‌شود.

لوئیس انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا اخیرا در ستایش از گاوی گفت: «این یک آتشفشان در حال فوران است. سخت است که عاشق گاوی نباشیم.»

ادواردو کاماوینگا (فرانسه – رئال مادرید – 2002)

کاماوینگا به دلیل مصدومیت پل پوگبا و انگولو کانته به تیم فرانسه دعوت شد. کاماوینگا با قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید در فصل گذشته، این مزیت را دارد که با هم‌تیمی بااستعداد خود در رئال مادرید یعنی اورلین شوآمنی، در خط میانی فرانسه به میدان بروند.

البته با توجه به ترافیک بالای حضور ستاره‌ها در ترکیب تیم ملی فرانسه ممکن است کاماوینگا شانس خیلی زیادی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی دیدیه دشان نداشته باشد، اما در صورت رسیدن بازی به او، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کاماوینگا یکی از شانس‌های اصلی کسب جایزه پسر طلایی جام جهانی باشد‌.

جود بلینگهام (انگلیس – بوروسیا دورتموند – 2003)

بلینگهام که قرار است در کنار دکلان رایس در ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس به میدان برود، به بازیکنی تبدیل شده که باید او را با دقت در جام جهانی تماشا کرد. این هافبک تا کنون فصلی دیدنی و فوق‌العاده را پشت سر گذاشته و در 22 بازی، 9 گل و سه پاس گل به ثبت رسانده و حتی در چهار بازی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است.

همچنین عملکرد این بازیکن در جام جهانی زیر ذره‌بین باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار دارد و گفته می‌شود که در تابستان آینده دوئل بزرگی برای به خدمت گرفتن او وجود خواهد داشت؛ در این بین رئال مادرید انگیزه‌های بیشتری برای به خدمت گرفتن بلینگهام دارد.

انزو فرناندز (آرژانتین – بنفیکا – 2001)

فرناندز یکی از ستاره‌های این فصل فوتبال اروپا بوده که به بنفیکا کمک کرد تا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. تیم پرتغالی همچنین در لیگ این کشور بدون شکست بوده که فرناندز در این مهم نقش کلیدی ایفا کرده است. در ابتدا به نظر می‌رسید که انزو فرناندز به عنوان یک بازیکن ذخیره به تیم ملی آرژانتین دعوت شده، اما بعد از مصدومیت جیووانی لوسلسو، حالا شانس بسیار بالایی برای حضور در ترکیب آلبی سلسته در جام جهانی خواهد داشت.

آنسو فاتی (اسپانیا – بارسلونا – 2002)

آخرین ضلع از مثلث اسپانیایی این لیست آنسو فاتی است. در حال حاضر به نظر می‌رسد که فران تورس، مارکو آسنسیو و پابلو سارابیا از شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا برخوردار هستند و کار آنسو فاتی دشوار است.

با این حال، با توجه به اینکه او تنها در 700 دقیقه بازی سه گل به ثمر رسانده و سه پاس گل داده است، نمی‌توان تاثیر او را به عنوان بازیکن تعویضی نادیده گرفت.

چه کسی پدیده جام می‌شود؟

هرچه که هست باید گفت رقابت‌های جام جهانی همواره پر از شگفتی‌های متفاوت بوده است. در واقع اصلا بعید نیست که پدیده جام جهانی قطر بازیکنی به جز ستاره‌های حاضر در این لیست باشد و باید منتظر ماند و دید که نهایتا کدام فوتبالیست جوان در دوحه همه را شگفت‌زده می‌کند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.