سریال‌های جدیدی که در راهند!

فهرست سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی حکایت از این دارد که به زودی شاهد انتشار آثاری از ستاره‌هایی مانند مهران مدیری، نوید محمدزاده، محسن تنابنده، هوتن شکیبا، سروش صحت، حمید فرخ‌نژاد، مهران غفوریان، حسین یاری، محمدرضا فروتن و بهنوش طباطبایی خواهیم بود…

این روزها در شرایطی که سریال‌هایی مانند «شبکه مخفی زنان» افشین هاشمی، «جیران» حسن فتحی، «روزی روزگاری مریخ» پیمان قاسم‌خانی، «بی‌گناه» مهران احمدی و چندین و چند سریال دیگر فضای نمایشی کشور را کاملا در اختیار خود گرفته‌اند، فهرست سریال‌های در دست تولید- که در مراحل گوناگونی، از فیلمبرداری تا آماده نمایش هستند- حکایت از این واقعیت غیرقابل کتمان می‌کند که سلطه شبکه نمایش خانگی بر فضای سریال‌سازی دست‌کم تا چند ماه دیگر نیز ادامه خواهد داشت. آن‌چه در پی می‌آید، مروری گذرا بر این سریال‌هاست- که احتمالا به زودی شاهد آغاز انتشارشان در پلتفرم‌های عرضه انلاین محصولات تصویری خواهیم بود…

 

«سووشون» ارگانی

سریال «سووشون» جدیدترین اثر نرگس آبیار- فیلمساز تحسین‌شده سال‌های اخیر با فیلم‌هایی چون «ابلق»، «شبی که ماه کامل شد» و «نفس»- که گفته می‌شود برداشتی آزاد از رمان «سووشون» سیمین دانشور خواهد بود، یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین سریال‌های ماه‌های اخیر بوده است. چه به دلیل کنجکاوی در این زمینه که آبیار چگونه اقتباسی از رمان ماندگار سیمین دانشور ارائه داده، چه به دلیل آسیب‌هایی که گفته شده در مرحله آماده‌سازی صحنه به یکی از بناهای تاریخی شیراز وارد آمده، و چه به این دلیل که در روزهای گذشته شاهد اخبار و تائید و تکذیب‌هایی درباره تولید این سریال در ارگان‌های دولتی بوده‌ایم- که همه این‌ها این سریال را در صدر اخبار و تیترهای خبرگزاری‌ها در هفته‌های مختلف قرار داده‌اند.

درباره «سووشون» که به گفته روابط عمومی سریال به روایت جنایت‌ها و ظلم‌های استعمارگران در اواخر دوران پهلوی اول می‌پردازد؛ یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مسایل می‌تواند انتخاب بازیگران نقش‌های مختلف این سریال باشد- که به دلیل سابقه ذهنی مخاطب از رمان سیمین دانشور کاراکترهایی آشنا هستند و بنابراین این که چه بازیگری آن نقش‌ها را بازی خواهد کرد، می‌تواند موضوعی کنجکاوی‌برانگیز باشد. تاکنون ظاهرا تنها بازیگر نقش اصلی زن سریال انتخاب شده- که گفته می‌شود بهنوش طباطبایی خواهد بود. گفته می‌شود شاهد حضور هوتن شکیبا، سام درخشانی، ترلان پروانه، فرشته صدرعرفایی و میلاد کی‌مرام نیز در این سریال خواهیم بود.

رمان «سووشون» نخستین اثر نویسنده شهیر ایرانی سیمین دانشور که بعد از نخستین انتشار در سال 1348 تاکنون چاپ‌های متعددی در ایران و البته به 17 زبان مختلف از جمله انگلیسی، آلمانی، روسی، فرانسوی، ژاپنی، اسپانیایی، چینی و ترکی داشته، داستان یک خانواده متوسط شیرازی را در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌ کند- که زندگی روزمره‌شان به‌ خاطر حضور اشغال‌گران دچار دشواری‌های فراوان می‌شود. فیلمبرداری این سریال از هشتم تیرماه در ارگ کریم‌خان آغاز شده است.

دیدار با نوید محمدزاده

«آکتور» دیگر سریال جدید شبکه نمایش خانگی است که به کارگردانی نیما جاویدی- کارگردان فیلم‌های «ملبورن» و «سرخپوست»- و بازی نوید محمدزاده و هانیه توسلی به زودی شاهد پخش آن خواهیم بود. سریالی درباره زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر، که یک پیشنهاد وسوسه‌کننده زندگی‌شان را دستخوش ماجراهایی پیچیده می‌کند. این سریال که هستی مهدوی‌فر، احمد مهرانفر، گلاره عباسی و هومن برق‌نورد نیز در آن ایفای نقش کرده‌اند، راوی داستان جوان‌هایی است که در هیاهوی جامعه و مشکلات مختلفی که با آن درگیرند، به ناچار باید برای گرفتن حق‌شان با جریان‌هایی قدرتمند درگیر شوند.

درباره «آکتور» که گفته می‌شود تصویربرداری آن تا آذر ادامه خواهد داشت- و احتمالا از اوایل آذر از فیلیمو و نماوا پخش خواهد شد- یکی از نکات کنجکاوی‌برانگیزش همکاری دوباره جاویدی با نوید محمدزاده بعد از فیلم «سرخپوست» است و البته این واقعیت که این اولین سریالی است که بعد از موفقیت «قورباغه» هومن سیدی نوید محمدزاده را در بوته آزمون مخاطبات سریال قرار می‌دهد…

فرجام تکان‌دهنده نقی معمولی!

«طوطیا» ساخته شهرام شاه‌حسینی و بازی محسن تنابنده، هوتن شکیبا، مهدی حسینی‌نیا، آزاده صمدی، یوسف تیموری و هدا زین‌العابدین؛ به عنوان دومین سریال کارگردانش در شبکه نمایش خانگی- بعد از سریال پربیننده «می‌خواهم زنده بمانم»- یکی از آثاری است که در روزهای اخیر تبلیغات زیادی درباره احتمال موفقیتش در جلب و جذب توجه مخاطبان شبکه نمایش خانگی درباره‌اش منتشر شده است. سریالی اجتماعی درباره خانواده‌ای که اتفاقی موجب دگرگونی روابطشان شده و سرنوشت مسیر متفاوتی برایشان رقم می‌زند.

«طوطیا» به خاطر مسایل پرشماری، از ظاهر و نقش‌آفرینی محسن تنابنده تا حضور جدی یوسف تیموری، داستان ظاهرا جسورانه‌اش و البته سابقه شهرام شاه‌حسینی در ساخت آثار تکان‌دهنده و تاثیرگذار یکی از آثاری است که بسیاری موفقیت آن را در ماه‌های آتی تا حد زیادی قطعی می‌دانند…

احقاق حق پیش چشم مخاطبان!

اما سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی منحصر به این چند سریال نیستند. در این عرصه آثار منتظر زیادی در حال حاضر وجود دارند که احتمالا با آغاز انتشارشان شاهد خبرسازی آن‌ها در فضای رسانه‌ای کشور خواهیم بود. از «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» سروش صحت- که این چهره ظاهرا ممنوع‌التصویر تلویزیون با نام اولیه «عتیقه‌ها» و با بازی علی مصفا، کاظم سیاحی و قدرت‌اله ایزدی معروف به آقارشید آماده نمایش است، تا سریال پرستاره «پدرگواردیولا» به کارگردانی سعید نعمت‌الله و بازی تعدادی از ستارگان این سال‌ها چون مهران مدیری، حمید فرخ‌نژاد، ستاره اسکندری، امیرمهدی ژوله، علیرضا خمسه و… که یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین سریال‌های این چند وقت به شمار می‌آید.

فصل دوم «نیسان آبی» منوچهر هادی با بازی مهران غفوریان، حسین یاری، یکتا ناصر، بهناز جعفری و جمشید هاشم‌پور؛ سریال «آمستردام» به کارگردانی ناصر قراگزلو و بازی هنگامه قاضیانی، مهدی سلطانی، شهرام حقیقت‌دوست و مینا ساداتی؛ و البته سریال «عقرب عاشق» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و بازی محمدرضا فروتن، آرمان درویش و ساقی حاجی‌پور- که بعد از «مانکن» و «ملکه گدایان» سومین سریال سازنده‌اش در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود؛ دیگر سریال‌های جذاب ماه‌های آینده می‌توانند باشند.

سریال معمایی و هیجان‌انگیز «مترجم» به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و با بازی صابر ابر، مجتبی پیرزاده و مهتاب ثروتی؛ «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی با داستانی درباره اتفاقات تاریخ‌ساز ملی شدن صنعت نفت؛ و درام عاشقانه «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده نیز دیگر آثار هیجان‌انگیز این روزها به شمار می‌آیند.

و البته در نهایت می‌رسیم به «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و بازی الهام کردا، ترلان پروانه، جواد یحیوی، حسن معجونی، روزبه حصاری، شبنم مقدمی، علیرضا آرا، علیرضا کمالی، فریبا کوثری، لیلا بلوکات و متین ستوده درباره عاشقانه‌های ناصرالدین شاه- که چند ماه پیش حواشی و جنجال‌های پرشماری را با سازندگان سریال «جیران» از سر گذرانده و حالا در شبکه نمایش خانگی به دنبال احقاق حق پیش چشم مخاطبان سریال‌های ایرانی است…

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.