افتتاح مدرسه پیرمردها در دوحه

مسن‌ترین بازیکنان حاضر در جام جهانی قطر را بشناسید

شاید برایتان جالب باشد که در جام جهانی قطر بازیکنان 40 ساله یا در آستانه 40 سالگی هم حضور دارند؛ بازیکنانی که برخی از آنها نام شان را هم نشنیده‌اید!

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، در میان همه هیاهوها برای تماشای ابر ستاره‌های حاضر در جام جهانی اما برخی بازیکنان در ترکیب تیم‌های مختلف حضور دارند که می‌توانند رکورد عجیبی را به ثبت برسانند. بازیکنانی که با سن و سال بالا توانسته‌اند به لیست نهایی تیم های خود برسند و البته یار فیکس و مهمی هم برای تیم خود به حساب بیایند.

همیشه توجه به مسن‌ترین بازیکنان حاضر در تورنمنت‌ها وجود داشته و این موضوع در جام جهانی قطر هم استثنا نیست. بازیکنانی که 40 ساله هستند تا به زودی 40 سالگی شان را تمام می‌کنندو در آخرین جام جهانی دوران فوتبال قصد دارند پایانی زیبا برای خودشان و طرفداران شان رقم بزنند.

البته که در تورنمنت پیش رو بازیکنان بالای 35 ساله بسیار بیشتری نسبت به سال های گذشته شاهد خواهیم بود، اما هدف از معرفی مسن های جام جهانی بازیکنانی است که بالای 39 سال سن دارند که اگر اینطور نبود، نام کریس رونالدو ستاره پرتغال هم در بین مسن ترین بازیکنان جام جهانی گنجانده می‌شد.

در ادامه به معرفی پیرمردهای حاضر در جام جهانی پرداخته‌ایم:

آلفردو تالاورا؛ کاپیتانی که وارد دهه پنجم زندگی شد!

دروازه‌بان و کاپیتان تیم ملی مکزیک پیرترین بازیکن حاضر در جام جهانی است. او که از 40 سالگی عبور کرده، متولد 1982 است و با شرایط ویژه ای به قطر رسیده است. تالاورا در سالیان گذشته همواره مورد اعتماد سرمربیان مکزیک بوده و 40 بار پیراهن تیم ملی کشورش را برتن کرده است. او در جام های جهانی 2014 و 2018 نیز حضور داشته و حالا در 40 سالگی سومین جام جهانی را تجربه خواهد کرد. اگرچه او کاپیتان اول مکزیکی‌ها در قطر محسوب می‌شود اما شانس زیادی برای بازی کردن ندارد و احتمالا بازهم شاهد حضور اوچوا درون دروازه تیم ملی مکزیک باشیم. با این حال حضور در سومین جام جهانی متوالی آنهم در 40 سالگی تجربه جالبی برای گلر باتجربه مکزیکی‌ها خواهد بود.

 

آتیبا هاچینسون؛ کانادا هم پیرمرد دارد!

کانادایی‌ها هم از داشتن بازیکن مسن در جام جهانی بهره می‌برند و هافبک باتجربه شان دومین بازیکن پیر تورنمنت محسوب می‌شود. آتیبا هاچینسون هافبک وسط تیم ملی کانادا که در تیم بشیکتاش ترکیه توپ می‌زند، با 97 بازی ملی طی 19 سال گذشته برای تیم ملی کشور خود یک رکورد بزرگ را ثبت کرده است. او در رقابت‌های انتخابی جام جهانی برای کانادا عملکرد موثری داشت و توانست گل‌های حساسی را به ثمر برساند. حالا هم هاچینسون امیدوار است که بتواند در جام جهانی مقابل رقبای کانادا خوش بدرخشد و نشان بدهد فوتبال به سن و سال نیست و دود همچنان از کنده بلند می‌شود.

په‌په؛ آقای سرشناس در چهارمین جام جهانی

مدافع وسط مشهور پرتغالی‌ها سومین بازیکن مسن جام بیست و هفتم محسوب می‌شود. او یک رکورد بی نظیر در پرتغال دارد و آن هم تجربه سه جام جهانی با تیم کشور خود است. حالا په په که چند سالی است به لیگ پرتغال برگشته و برای پورتو توپ می‌زند، چهارمین جام جهانی خود را پشت سر خواهد کرد و یکی از نفرات مورد اعتماد پائولو سانتوس است. اگر اوضاع برای په‌په خوب پیش برود، او بازی های ملی خود را در جام جهانی از 128 فراتر می‌برد. این مدافع 39 ساله امیدوار است آخرین جام جهانی برایش بهترین آن شود و با پرتغال به مقام هم برسد.

ایجی کاواشیما؛ آسیا هم سهمیه دارد

در بین مسن‌ترین بازیکنان جام جهانی قاره آسیا هم نماینده دارد؛ دروازه بان 39 ساله ژاپنی‌ها برای طرفداران فوتبال ایران نامی آشنا است. او که در باشگاه استراسبورگ فرانسه توپ می‌زند، در چهارمین جام جهانی متوالی حضور پیدا می‌کند و به عنوان گلر شماره یک وظیفه حراست از دروازه سامورایی‌ها را برعهده خواهد داشت. کاواشیما بارها مقابل تیم ملی ایران در سالیان گذشته بازی کرده و نمایش‌های خوبی نیز داشته است. او با 95 بازی ملی به جام جهانی قطر آمده و امید دارد این تورنمنت برایش خوش یمنی به همراه داشته باشد.

دنی آلوز؛ کاپیتان برزیل جام می‌خواهد

دیگر ستاره ای که در آخرین روزهای بازی خود به قطر سفر کرده، دنی آلوز است. ستاره بی بدیل برزیل در سالیان گذشته در 39 سالگی رویای بالا بردن جام قهرمانی را در سر می‌پروراند. دنی آلوز با سابقه حضور در تیم های بزرگی مثل بارسلونا، یوونتوس، پاری سن ژرمن و … کوله باری از تجربه اندوخته و این را در سومین جام جهانی خود مورد استفاده قرار خواهد داد. دفاع راست محبوب سرزمین قهوه با 124 بازی ملی امیدوار است طلسم قهرمان نشدن تیم کشورش در قطر شکسته شود و او نیز بتواند مثل بسیاری اسطوره های فوتبال برزیل جام قهرمانی دنیا را در کلکسیون افتخاراتش قرار بدهد.

رمکو پاسور؛ این هلندی هم آرزو دارد

دروازه بان 39 ساله تیم ملی هلند فقط دو بار پیراهن این تیم را برتن کرده است! در حالی که هلندی‌ها عادت کرده بودند در سال های گذشته دروازه تیم شان به نفراتی مثل سیلسن و فلکن برسد، اما در دو بازی آخر انتخابی جام جهانی ناگهان پاسور جایگزین شد و توانست قاپ سرمربی لاله ها را بدزدد! پاسور حالا گلر اول هلندی‌ها در جام جهانی است که با جاستین بیلو رقابت می‌کند  و امیدوار است فن‌خال بازهم به او اعتماد کند.

از این چند نفر هم غافل نشوید

در کنار 6 بازیکنی که لقب پیرترین بازیکنان جام جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، بد نیست به برخی بازیکنان بالای 35 سال هم اشاره کنیم. تیاگو سیلوا با 38 سال سن مثل همیشه در برزیل توپ خواهد زد؛ کریس رونالدو با پرتغال ، برایان رویس با کاستاریکا و لوکا مودریچ با کرواسی هرکدام با 36 سال سن در تیم منتخب مسن های جام جهانی حضور پیدا می‌کنند. همچنین اولیور جیروید فرانسوی، یوتو ناگاموتو ژاپنی و کواردادو مکزیکی هم با 35 سال سن در این فهرست می‌گنجند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.