توزیع سرنگ برای معتادان بی‌خانمان ادامه دارد

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر:

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: اکنون یک سال از اجرای پروژه گشت‌های کاهش آسیب اعتیاد در تهران گذشته‌ است و در گام جدید در تلاش هستیم شهرهای اصفهان و شیراز را تحت پوشش این طرح درآوریم

به گزارش شهروند آنلاین؛افشین علیخانی گفت: مرحله اول گشت‌های کاهش آسیب مصرف مواد مخدر با هدف پیشگیری از بیماری‌هایی چون ایدز و هپاتیت سی از آذر ماه 1400 آغاز شد و اکنون در مرحله دوم اجرای آن در حالی به یک سالگی اجرای این طرح در 18 پاتوق معتادان بی خانمان تهران می‌رسیم که در تلاش هستیم اجرای آن را در شهرهای اصفهان و شیراز هم آغاز کنیم.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر افزود: پانسمان زخم و سوختگی و توزیع اقلام بهداشتی و مراقبتی که سرنگ  مهم‌ترین قلم آن است؛ اصلی‌ترین خدمت این پروژه است که هدف آن کمک به معتادان بی‌خانمان و کاهش آسیب‌هایی بهداشتی در میان آن‌هاست.

علیخانی توضیح داد: بنیاد ویلاماری در نقاط مختلفی در دنیا پروژه‌هایی مشابهی دارد و اجرای این طرح در تهران هم به تقاضای آن‌هاست و جمعیت هلال احمر بازوی اجرایی این پروژه‌ها در کشور است. در شهر تهران، سازمان بهزیستی در تعیین محل توزیع اقلام و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارائه خدمات، همکار ما هستند و این همکاری 3 جانبه موفقیت پروژه کاهش آسیب اعتیاد را تضمین کرده‌است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.