رهبر انقلاب: اصفهان شهر ایمان،هنر و جهاد است

در دیدار با جمعی از مردم اصفهان:

رهبر انقلاب اظهار داشتند: اصفهان شهر علم، ایمان، هنر و جهاد است.

به گزارش شهروندآنلاین؛ در ایام سالگرد حماسه و ایثار مردم اصفهان و تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در شهر اصفهان، جمعی از مردم این استان، صبح امروز (شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. 

رهبر انقلاب، امروز در دیدار جمعی از مردم اصفهان گفتند: مناقب اصفهان یکی دو تا نیست. اصفهان شهر علم است، شهر هنر است، شهر جهاد است، شهر زنده است. در باب علم، در اصفهان شاید در این چهارصد سال اخیر تعداد علمای بزرگ اصفهان که اهمّیّتشان و ارزششان و شهرتشان مربوط به خصوص اصفهان نیست، بعضی‌ها همه‌ی دنیای اسلام را، بعضی همه‌ی ایران را فرا گرفته، اگر بخواهیم اسم بیاوریم، در فقه و در فلسفه و در حدیث و در تفسیر و امثال اینها یک کتاب قطور خواهد شد فقط اسمشان را اگر بنویسیم. بزرگان علمای ما حتی تا زمان نزدیک به ما مثل مرحوم آقای نائینی، مرحوم آسید ابوالحسن اصفهانی، مرحوم آشیخ محمد حسین اصفهانی، اینها همه بزرگان علم دورانهای مختلف، قبل از اینها، قبل از اینها، قبل از اینها تا حدود چهارصد سال اصفهانی‌اند. شهر علم است دیگر. یعنی تربیت کننده است، نه فقط در فقه، در فلسفه هم همین جور است، بعضی هم اصفهانی نیستند، لکن در اصفهان رشد کردند، در اصفهان بروز کردند، اصفهان اینها را رو آورد. این خصوصیت اصفهان است. شهر ایمان و محبت به اهل بیت است.

 

مسئله‌ آب اصفهان مسئله‌ مهمّی است و آن را دنبال‌گیری کردم 

رهبر انقلاب، امروز در دیدار جمعی از مردم اصفهان اظهار داشتند: مسئله‌ی آب اصفهان مسئله‌ی مهمّی است. بنده هم دنبال این قضیّه بوده‌ام. دوستان متعدّدی نامه نوشتند، ما هم ارجاع کردیم،‌ دنبال‌گیری کردیم. اخیراً هم من دنبال‌گیری کردم. الحمدللّه مشغولند، یعنی کارهای خوبی دارد انجام می گیرد؛ پنج شش اقدام. حالا مثلاً ممکن است گفته بشود که بعضی از اینها بلندمدّت است، خب باشد، بالاخره دارد کار انجام می‌گیرد، دارد پیش می‌رود و ان‌شاءاللّه حل خواهد شد. من حالا به مسئولین محترم دولتی که واقعاً‌ تلاش هم می‌کنند، کار می‌کنند، سفارش می‌کنم در این زمینه هرچه ممکن است بیشتر تلاش کنند، هرچه ممکن است سریع‌تر کار کنند؛ یعنی واقعاً مردم اصفهان شایسته‌ی این هستند که ما شب و روز نشناسیم.

 

خیلی از جوانان ما نمیدانند در دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد / با انگیزه و حرکت مردم و با دستِ خالی پیروزی درخشانی به دست آوردیم

رهبرانقلاب در این دیدار افزودند: دفاع مقدس هشت ساله خیلی حادثه‌ مهمی بود. خیلی از جوانهای ما نمی دانند چه اتفاقی افتاد. هشت سال همه‌ قدرتهای دنیا یک طرف؛ ایران یک طرف. خب حالا مثلاً در بعضی از جاها یک حوادثی هست، به یک کشوری حملاتی می شود مثلاً، اوّلاً به آن وسعت نیست که در ایران بود. ثانیاً بالاخره کسانی هستند به آنها کمک می کنند.

آن زمان ناتو همراه صدام بود، آمریکا به خصوص همراه صدام بود، شوروی سابق همراه صدام بود، بعضی از کشورهای اروپا که خیلی وابستگی به شوروی نداشتند وابستگی به آمریکا هم نداشتند آنها هم همراه صدام بودند؛ مثل یوگسلاوی. یعنی همه‌ی دنیا یک طرف بود و جمهوری اسلامی یک طرف.

خب در این جنگ با همین حرکت مردم و همین انگیزه‌های مردم آن هم با دست خالی ایران توانست پیروز بشود. ما در جنگ هشت ساله یک پیروزی کامل و درخشان پیدا کردیم.

 

 پیشرفت جمهوری اسلامی، منطقِ لیبرال دمکراسی را باطل می‌کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه این دیدار تاکید کردند: مشکل استکبار با جمهوری اسلامی ایران است که اگر جمهوری اسلامی پیشرفت بکند و رونق بگیرد و جلوه کند، در دنیا منطق لیبرال دموکراسی دنیای غرب باطل خواهد شد.

ایشان افزودند: غربی‌ها توانستند با منطق لیبرال دموکراسی بیش از دو قرن همه‌ دنیا را غارت کنند. یک جا گفتند اینجا آزادی نیست، یک جا گفتند دموکراسی نیست وارد شدند. به بهانه‌ ایجاد دموکراسی، اموال آن کشور خزائن آن کشور را، منابع آن کشور را غارت کردند. اروپای فقیر ثروتمند شد به قیمت به گل نشستن بسیاری از کشورهای ثروتمند مثل هند و چین. حالا ایران استعمار مستقیم به آن صورت نشد اما اینجا هم هر چه توانستند کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: یک نمونه‌اش جلوی چشم شما همین افغانستان است دیگر. آمریکایی‌ها آمدند بیست سال در افغانستان جنایت کردند، انواع و اقسام جنایت‌ها را انجام دادند، بعد از بیست سال همان حکومتی که علیه او وارد شده بودند آمد سر کار افغانستان. دادند به او، با این فضاحت خارج شدند.

ایشان افزودند: حالا اگر یک حکومتی، یک نظامی در دنیا به وجود بیاید که منطق لیبرال دمکراسی را رد کند و با یک منطق واقعی به مردم هویت بدهد، به مردم کشورش هویت بدهد، آنها را زنده کند، آنها را بیدار کند، آنها را قوی کند و در مقابل لیبرال دمکراسی بایستد، این منطق لیبرال دمکراسی را ابطال میکند؛ این جمهوری اسلامی است

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.