از امنیت زنان در خیابان‌های انگلیس تا حقوق حافظان امنیت در جام جهانی قطر

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 19 نوامبر 2022

شنبه، 19 نوامبر 2022، جام جهانی قطر، نگرانی از امنیت زنان در انگلیس و رسیدگی به جرایم دونالد ترامپ در صفحات اول روزنامه‌های جهان به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، دیلی‌تلگراف و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

گاردین

شنبه، 19 نوامبر 2022، جام جهانی در صفحات اول بسیاری از روزنامه‌ها حضور دارد. گاردین گزارش می‌دهد که به نظر می‌رسد مهاجرانی که به عنوان نیروهای حفظ امنیت در یک پارک جام جهانی در قطر استخدام شده‌اند، ساعتی 35 پنی حقوق دریافت می‌کنند.

تصویر دیوید بکهام در صفحه نخست گاردین در حالی دیده می‌شود که این روزنامه می‌پرسد آیا جام جهانی قطر برند او را خدشه‌دار خواهد کرد؟ اما گزارش اصلی سوالاتی درباره دستمزد نگهبانانی که در قطر کار می‌کنند، مطرح می‌کند. این روزنامه می‌گوید کارگرانی که به‌عنوان نگهبان امنیت در پارکی در مرکز جشن‌های جام جهانی قطر استخدام می‌شوند، به نظر می‌رسد که دستمزدی کمتر از ۳۵ پنس در ساعت دریافت می‌کنند. نگهبان‌هایی که گاردین با آنها مصاحبه کرده، قراردادی با فیفا ندارند.

دیلی‌تلگراف

«سوناک: نگرانی‌های من برای امنیت زنان» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. تیتر روزنامه نشان می‌دهد که ریشی سوناک، نخست‌وزیر، ترس‌ خود را از امنیت زنان در خیابان‌های بریتانیا آشکار کرده است. گزارش اصلی مرگ وحشتناک زارا آلینا، وکیل تازه‌کار، را پس از اعتراف جردن مک‌سوینی، شکارچی جنسی، به قتل او پوشش می‌دهد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، می‌گوید همسر و دخترانش انگیزه‌ لازم را به او می‌دهند تا خیابان‌های بریتانیا را برای زنان امن‌تر کند.

واشینگتن‌پست

«گارلند از مشاور حقوقی ویژه در تحقیقات ترامپ نام برد» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده است: «گارلند مشاور حقوقی ویژه‌ای برای تحقیقات انتخابات ۲۰۲۰ ترامپ و پرونده مار آ لاگو (ویلای شخصی دونالد ترامپ در فلوریدا) معرفی کرد. جک اسمیت، که در حال حاضر وکیل مدعی جنایات جنگی در لاهه است، برای رسیدگی به پرونده‌های حساس سیاسی ترامپ انتخاب شده است. مریک گارلند، دادستان کل، روز جمعه، 18 نوامبر، با اذعان به حساسیت سیاسی تحقیق درباره رئیس‌جمهوری سابق که دوباره به دنبال این پست است، یک مشاور حقوقی ویژه را برای نظارت بر تحقیقات جنایی درباره سوءاستفاده احتمالی دونالد ترامپ از اسناد طبقه‌بندی‌شده در خانه‌اش در فلوریدا و جنبه‌های کلیدی پرونده گسترده 6 ژانویه معرفی کرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.