تحریم توئیتر با بازگشت ترامپ

همزمان با برگزاری نظرسنجی از سوی ایلان ماسک مالک توئیتر مبنی بر بازگرداندن حساب توئیتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و دریافت ۵۲ درصد رای موافق از ۱۵ میلیون شرکت کننده؛ دفاتر بزرگ خبری ایالات متحده از جمله «سی‌بی‌اس نیوز» به نشانه اعتراض از این رسانه خارج شدند.

به گزارش شهروند آنلاین از نیویورکر؛ ایلان ماسک مالک جدید توئیتر شامگاه جمعه طی نظرسنجی توئیتری از فعالان این حساب کابری اجتماعی -‌به ویژه دنبال کنندگان خود در این رسانه‌- خواست در مورد بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در این بستر اجتماعی نظر خود را اعلام کنند.

تا لحظه تنظیم این گزارش بر اساس آرای ۱۵ میلیون نفر شرکت کننده ۵۲ درصد آرا به بازگشت ترامپ رای مثبت دادند و ۴۸ درصد هم از این اتفاق ابراز نارضایتی کردند. بر همین اساس ایلان ماسک بامداد یکشنبه حساب کاربری ترامپ را بار دیگر فعال کرد و قفل آن را گشود.

البته پیش از این ایلان ماسک در ماه می ۲۰۲۲ زمانی که زمزمه‌های خرید سهام توئیتر و قرارگرفتن شخص او به عنوان مدیرعامل این بستر مجازی مطرح بود اعلام کرده بود که به محض در دست گرفتن سکان مدیریت توئیتر برای بازگرداندن حساب دونالد ترامپ اقدام خواهد کرد.

حساب کاربری ترامپ در توییتر ژانویه ۲۰۲۱ (دی ماه ۱۳۹۹) به دلیل احتمال تحریک به آشوب‌های بیشتر در خصوص نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری معلق شده بود. تصمیم توئیتر در آن زمان بعد از آن اتخاذ شده بود که گروهی از هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند.

ترامپ چند ماه پیش به فاکس‌نیوز گفته بود که قصدی برای بازگشت مجدد به توئیتر ندارد و قصد دارد در پلتفرم خودش، تروث سوشال، فعال باشد. هر چند با راه‌اندازی این بستر در فضای مجازی و اقبال کمی که عموم مردم از آن داشتند او عطای حضور و استمرار فعالیت در این بستر مجازی را به لقای آن بخشید.

اما لرزه‌های شدید پایه‌های توئیتر از زمان سکان‌داری ایلان ماسک بر راس این حساب کابری مجازی پیش از این آغاز شده بود و بسیاری از تحلیلگران ارشد حوزه رسانه بر این مساله اتفاق نظر دارند که تلااش ماسک برای بازگرداندن ترامپ به توئیتر در راستای سرپوش گذاشتن به بحران‌های توئیتر از زمان حضور او به عنوان مدیر و مالک توئیتر است.

به نقل از نیویورکر؛ کارشناسان ارشد حوزه رسانه بر این مهم اتفاق نظر دارند که «بازگردادن ترامپ و گشودن قفل حساب کاربری رئیس جمهوری پیشین آمریکا توسط ایلان ماسک برای بازگرداندن وجهه توئیتر بعد از بحران‌های مختلف در این شرکت از جمله اخراج‌ها و استعفاهای گسترده توصیف شده است.»

تحریم توئیتر از سوی رسانه‌های بزرگ

همزمان با اعلام این خبر رسانه‌های بزرگ خبری جهان از جمله شبکه‌های  @CBSNews، @CBSEveningNew و @CBSMornings از حساب‌های خود در توئیتر خارج شدند و تحلیل کارشناسان بر این امر استوار است که موج دومینووار خروج رسانه‌های خبیر بزرگ جهان از توئیتر استمرار و ادامه خواهد داشت.

موج این تحلیل‌ها در مورد سقوط توئیتر تا جایی پیش رفته است که روزنامه گاردین در مطلبی در همین ارتباط به بررسی احتمال ورشکستگی توئیتر پرداخته و نوشته برخی از کارکنان سابق این پلتفرم معتقدند که مشکلات پیش روی این شرکت در واقع مشکلات موجودیتی و مربوط به حضور شخص ماسک در راس مدیریت این رسانه است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.