فوت ۱۶۰ نفر بر اثر آنفلوانزا

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ شهنام عرشی، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر با اشاره به آمار فوتی‌های امسال آنفلوانزا گفت: تاکنون ۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا فوت شده‌اند.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: بیشتر فوتی‌ها را افراد بالای ۶۰ سال و گروه‌های حساس که واکسن تزریق نکرده‌اند، تشکیل می‌دهند.

دکتر عرشی در ادامه با توصیه و تأکید بر تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد بالای ۶۰ سال گفت: افرادی هم که کمتر از ۶۰ سال دارند، اما مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، ریوی، دیابت پیشرفته یا بیماری‌های مزمن هستند باید هر سال از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره کسانی هم که بیماری ندارند تزریق واکسن را بلامانع دانست و گفت: این افراد هم اگر واکسن در دسترس دارند تزریق آن بلامانع است، اما بیشتر برای گروه‌های هدف توصیه می‌کنیم./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.