آمریکا- ولز؛ کاش زورشان به هم نرسد!

امیدواری هواداران فوتبال ایران به تساوی در دیگر بازی گروه دوم

جدا از حساسیت‌های دیدار ایران و انگلیس، مسابقه آمریکا و ولز نیز برای فوتبال‌دوستان ایرانی اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، اگرچه حواس اکثر فوتبال‌دوستان ایرانی روز دوشنبه به مسابقه با انگلیس است، اما نیم‌نگاهی نیز به مسابقه آمریکا و ولز دارند. تقابل دو هم‌گروه ایران در جام جهانی می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

گرگ برهالتر تیمی را در جام جهانی رهبری خواهد کرد که پر از ستاره‌های نامدار و شاغل در لیگ‌های اروپایی است. از دید بسیاری از کارشناسان، آمریکا در شرایط کنونی بهترین تیم تاریخ خود از نظر مهره‌های نامدار محسوب می‌شود. مساله‌ای که فوتبال‌دوستان را در ایالات متحده نگران کرده، اما نتایج این تیم در بازی‌های دوستانه است. آمریکایی‌ها در آخرین بازی تدارکاتی مقابل ژاپن تن به شکست دو بر صفر دادند و قبل‌تر از آن با السالوادور نه چندان قدرتمند یک بر یک مساوی کردند!

برهالتر در ماه‌های گذشته انتقادهای زیادی از کارشناسان فوتبال در آمریکا دریافت کرده، اما او وعده داده تا تیمش در تورنمنت قطر بهترین نمایش را به اجرا بگذارد و برای صعود از گروه نهایت تلاش خود را انجام بدهد.

اولین حریف آمریکایی‌ها تیم ملی ولز است که بعد از 64 سال بار دیگر فرصت حضور در بزرگ‌ترین فستیوال فوتبال جهان را به دست آورده است. یاران گرت بیل، ستاره سابق رئال مادرید، در مرحله مقدماتی تنها یک‌بار شکست را تجربه کردند که آن هم دیدار مقابل بلژیک در خاک این کشور بود. در 8 بازی انجام داده، ولز به 4 برد رسید و 14 بار گلزنی کرد.

این تیم در مرحله پلی‌آف در ابتدا اتریش را شکست داد و سپس اوکراین را با ضربه کاشته دیدنی «گرت بیل» برد تا به جام جهانی 2022 قطر راه یابد. در لیگ ملت‌های اروپا البته ولز عملکرد خوبی نداشت و به دسته پایین‌تر این تورنمنت سقوط کرد. با این حال، قرمزپوشان تحت حمایت بریتانیا برای موفقیت در جام جهانی انگیزه زیادی دارند.

گفتنی است؛ دیدار آمریکا و ولز ساعت 22:30 دوشنبه برگزار خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.