شکست میزبان در دیدار افتتاحیه جام‌جهانی

دو تیم فوتبال قطر و اکوادور در دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم رفتند

دیدار قطر و اکوادور با پیروزی ۲ بر صفر تیم آمریکای جنوبی به پایان رسید.

به گزارش شهروند آنلاین؛ به این ترتیب قطر نخستین میزبانی است در بازی افتتاحیه شکست می‌خورد.

قطر صفر – اکوادور ۲
داور: دنیله اورساتو (ایتالیا)
ورزشگاه: البیت
گل: انر والنسیا در دقیقه ۱۶ (از روی نقطه پنالتی) و دقیقه ۳۱
کارت زرد: سعید الشیب، معز علی، کریم بوضیاف و اکرم عفیف (قطر)، مویسس کایسدو و جگسون مندز (اکوادور)
کارت قرمز:
ترکیب قطر: سعدالشیب(دروازه‌بان)، پدرو میگل، عبدالکریم حسن، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس(۷۲- محمد وائد)، اکرم عفیف، کریم بوضیاف، همام الامین، بسام الراوی، بوعالم خوخی و معز علی(۷۲- مونتاری)
ترکیب اکوادور: هرنان گالیندز(دروازه بان)، پیرو هینکاپیه، فیلیکس تورس، آنجلو پرسیادو، پرویس استوپینان، جکسون مندز، مویسس کایسدو (۹۰- فرانکو)، روماریو ایبارا (۶۸- سارامینتو)، گونزالو پلاتا، انر والنسیا(۷۷- سیفوئنتس) و مایکل استرادا (۹۰- رودریگوئز)

در دیدار نخست مرحله گروهی گروه A جام جهانی قطر، دو تیم قطر و اکوادور برابر هم به میدان رفتند که گزارش زنده این دیدار را در زیر می‌خوانید:

نیمه نخست

این دیدار با سوت دنیله اورساتو ایتالیایی آغاز شد.

در دقیقه ۵؛ اکوادور خیلی زود توانست دروازه میزبان را باز کند. ارسال ضربه ایستگاهی روی دروازه قطر با اشتباه سعد الشیب همراه شد و شماره ۲ اکوادور با ضربه برگردان توپ را بارای والنسیا ارسال کرد و کاپیتان اکوادور گل نخست بازی را به ثمر رساند. البته اورساتو با کمک VAR این گل را مردود اعلام کرد و آفساید والنسیا را روی ضربه ارسالی گرفت.

در دقیقه ۱۶ سعید الشیب روی والنسیا خطا کرد و داور کارت زرد را به دروازه‌بان قطر نشان داد. والنسیا پشت این توپ قرار گرفت و گل نخست جام جهانی را به ثمر رساند.

در دقیقه ۳۱ با حرکت کایسدو و ارسال پرسیادو، والنسیا گل دوم خودش و تیمش را به ثمر رساند و اختلاف را به ۲ رساند.

والنسیا که در ۲ گل تیمش را در نیمه نخست برابر قطر به ثمر رساند، در برخورد با بازیکن حریف مصدوم شد و از زمین خارج شد اما دقایقی بعد پس از درمان به زمین آمد.

پس از این با وجود موقعیت خوب معز علی در لحظات پایانی، این دیدار در انتهای نیمه نخست با برتری ۲ بر صفر اکوادور به پایان رسید.

نیمه دوم

نیمه دوم این دیدار با سوت داور ایتالیایی آغاز شد.

در دقیقه ۵۹ اکوادور می‌توانست توسط ایبارا به گل برسد اما واکنش زیبای سعد الشیب مانع از گل شدن ضربه زیبای مهاجم اکوادور شد.

نخستین تغییر بازی در دقیقه ۶۸ رخ داد و ایبارا جای خود را با سارامینتو جوان داد. تنها ۴ دقیقه بعد نیز قطری‌ها با ایجاد دو تغییر سعی در استفاده از توپ‌های بلند داشتند. در دقیقه ۷۷، والنسیا بالاخره نتوانست مصدومیت خود را تحمل کند و با تحویل دادن بازوبند، لنگ لنگان زمین بازی را ترک کرد و جای خود را به سیفوئنتس داد.

در دقیقه ۸۵ روی فرار مونتاری قطر می‌توانست یکی از گل‌های زده را جبران کند که ضربه روی پا مونتاری به شکلی خطرناک از روی دروازه به بیرون رفت.

در ۱۰ دقیقه پایانی نیز تلاش دو تیم سودی نداشت تا اکوادور پیروز بازی اففتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ باشد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.