از امروز صبح تا شب فوتبال می‌بینیم!

غول‌ها وارد فستیوال قطر می‌شوند

از امروز (سه‌شنبه) شاهد برگزاری 4 مسابقه از جام جهانی در هر روز هستیم؛ این به جذاب‌تر شدن بازی‌ها کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، سومین روز از جام جهانی به دلیل اضافه شدن تعداد مسابقات جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ از امروز (سه‌شنبه) فوتبال‌دوستان می‌توانند از ساعت 13:30 تا بامداد روز بعد از پای تلویزیون تکان نخورند و 4 مسابقه خوب تماشا کنند. البته که اضافه شدن آرژانتین و فرانسه به عنوان دو مدعی اصلی قهرمانی هم تورنمنت را هیجان‌انگیزتر جلو خواهد برد.

به دیدارهای روز سه‌شنبه نگاهی می‌اندازیم:

آرژانتین- عربستان؛ مسی و رفقا می‌آیند

اولین مسابقه از گروه سوم جام جهانی میان آرژانتین و عربستان است؛ دو تیم با سبک و سیاق و البته کارنامه کاملا متفاوت. آلبی‌سلسته (لقب تیم ملی آرژانتین) از زمانی که اسطوره فوتبال جهان، دیگو مارادونا، در جام جهانی 1986 با دست دروازه انگلیس را باز کرد دیگر طعم قهرمانی را نچشیده تا لیونل مسی (احتمالا در آخرین جام جهانی خود) انگیزه زیادی برای بالا بردن جام قهرمانی 2022 در خاورمیانه داشته باشد. آنها در مسابقه اول مقابل تیمی قرار می‌گیرند که چند سالی است دوباره به جمع قدرت‌های برتر آسیا برگشته و با سرمربیگری هروه رنار انگیزه زیادی برای شگفتی‌سازی در روز سوم خواهد داشت.

با این تفاسیر هم اما سفید و آبی‌های فوتبال دنیا که طرفدارانی بسیار در سطح جهان دارند، بدون شک یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستند. آنها حتی اگر آنخل کوره‌آ را نیز از دست داده باشند، ستاره‌هایی مثل مسی، دی‌ماریا،‌ دیبالا، پالاسیوس، گومز و… را در ترکیب دارند که در هر لحظه برای برد تیم‌شان کاری انجام بدهند.

این مسابقه از ساعت 13:30 سه‌شنبه برگزار می‌شود.

دانمارک- تونس؛ تقابل متوسط‌نشین‌ها

دینامیت‌های فوتبال اروپا در مسابقه اول یکی از قدرت‌های برتر آفریقا را پیش رو دارند. دانمارکی که کسپر پسر پیتر اشمایکل، دروازه‌بان افسانه‌ای را درون چارچوب به عنوان ستاره خواهد داشت، می‌تواند یکی از جذاب‌های جام جهانی قطر باشد. تیمی که سابقه قهرمانی در اروپا را دارد، اما در جام جهانی بیشتر از یک‌چهارم نهایی سال 1998 پیش نرفته است و حالا در ششمین حضور خود امیدوار است نتایج خوبی به دست آورد. اولین حریف دانمارکی‌ها تیمی است که آخرین بازی تدارکاتی خود را مقابل ایران انجام داد و دو بر صفر برنده شد. تونس اگرچه تاکنون شش‌بار در جام‌های جهانی حاضر بوده، اما هیچ وقت از دور گروهی صعود نکرده و بدش نمی‌آید در این تورنمنت چنین موفقیتی را تجربه کند. شاگردان جلال القادری در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های قاره سیاه هستند و برای شگفتی‌سازی از همین مسابقه اول خود را آماده کرده‌اند.

دیدار دانمارک و تونس ساعت 16:30 سه‌شنبه برگزار می‌شود.

مکزیک-لهستان؛ رقابت انسان و ماشین!

مکزیک از منطقه کونکاکاف صعودش را به جام جهانی قطعی کرد و توانست برای هفتمین دوره پیاپی در این بازی‌ها حضور داشته باشد. میزبان دو جام جهانی ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ در همه دوره‌های اخیر تنها تا مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرده است. مطمئنا هدف این تیم کسب نتیجه بهتر نسبت به سال‌های گذشته است. نتایج درخشان مکزیک در مرحله مقدماتی در بازی‌های دوستانه‌اش نیز دیده شد. شاگردان تاتا مارتینو که قدرت بدنی‌شان زبانزد است، به دنبال این هستند که برای اولین‌بار بعد از سال‌ها به یک‌چهارم نهایی جام جهانی راه یابند و برای این منظور باید با یک تیم ماشینی و تاکتیکی دیدار کنند: لهستان.

نماینده اروپا که روبرت لواندوفسکی، ستاره بارسلونا را در اختیار دارد، تاکنون هفت‌بار توانسته در جام جهانی حاضر باشد و بهترین عملکرد این تیم در جام جهانی به سال ۱۹۷۴ برمی‌گردد که در رده سوم قرار گرفت. شاگردان میخنیویچ به عنوان یکی از تاکتیکی‌ترین تیم‌های جام، در بازی‌های گذشته خود در لیگ ملت‌های اروپا نتایج خوبی گرفتند که یکی از مهم‌ترین بردهای آنها مقابل ولز، هم‌گروه ایران بود. بدون شک لهستان برای صعود از گروه سوم کوتاه نخواهد آمد.

دیدار مکزیک و لهستان از ساعت 19:30 سه‌شنبه برگزار می‌شود.

فرانسه- استرالیا؛ قهرمان وارد می‌شود

فرانسه به عنوان قهرمان دوره قبلی مسابقات تا همین یک ماه قبل هم از دید کارشناسان اصلی‌ترین مدعی کسب جام بود، اما بدشانسی‌های ادامه‌دار دیدیه دشان و شاگردانش حالا شرایط را برای خروس‌ها سخت کرده است. مصدومیت‌های سریالی در هفته‌های گذشته برای ستاره‌هایی مثل پوگبا، لوریس، کانته و… و در نهایت کریم بنزما سبب شد تا فرانسه ستاره‌های زیادی را قبل از جام از دست بدهد. با این حال آنها به نفرات جایگزین امید زیادی بسته‌اند و امیدوارند تا روز آخر در تورنمنت باقی بمانند.

شروع فرانسه در جام جهانی 2022 با تیمی است که در دقایق آخر صعودش را جشن گرفت. استرالیا که چند سالی است به عنوان نماینده آسیا در مسابقات شرکت می‌کند، بعد از آنکه نتوانست به صورت مستقیم به جام جهانی برسد، در پلی‌آف از سد امارات و بعد پرو گذشت تا شانس حضور در این تورنمنت را از دست ندهد. شاگردان گراهام آرنولد در ششمین حضور در جام جهانی روی کاغذ حریف سرسختی برای مدافع عنوان قهرمانی نیستند، اما ممکن است که معادلات را بر هم بزنند.

دیدار فرانسه و استرالیا از گروه چهارم ساعت 22:30 سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.