کنترل دستی گذرنامه در فرودگاه امام خمینی تا کی؟

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به گلایه مسافران از صف طولانی کنترل گذرنامه در ترمینال یک این فرودگاه، گفت: برای راه‌اندازی گیت‌های الکترونیکی کنترل گذرنامه آمادگی داریم؛ اما حل این مشکل به فراجا مربوط است.

به گزارش شهروند آنلاین، «سعید چلندری» امروز در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات وزیر راه و شهرسازی از وضع موجود فرودگاه امام مورد تایید است؟، اظهار کرد اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره وضع نامناسب فرودگاه درست است، فاصله فرودگاه امام با سایر فرودگاه‌های منطقه بسیار زیاد است و حرفی برای گفتن نداریم.

او زمان کوتاه مدیریت و انتصاب مدیرانی که سواد حوزه صنعت هوایی را نداشتند از جمله دلایل عقب ماندگی در فرودگاه امام اعلام کرد و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم مدیرانی منصوب شدند که سواد صنعت هوایی را نداشتند.

چلندری گفت: ترمینال یک فرودگاه امام خمینی از سال ۸۴ تا همین امروز توسعه نیافته است و در حالی که برای روزانه ۳۰ پرواز در نظر گرفته شده بود. اکنون تا روزی ۲۰۰ پرواز را سرویس می‌دهد.

به گفته سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، ظرفیت سالانه ترمینال یک ۶ میلیون مسافر است؛ اما اکنون تا ۸ میلیون مسافر را سرویس می‌دهد.

چلندری تاکید کرد که ترمینال یک فرودگاه ظرفیت بیشتری برای سرویس‌دهی به مسافران را ندارد و بر این اساس مطالعات بازسازی ترمینال یک تمام شده است و اگر هیات مدیره موافقت کند تا قبل از عید بازسازی ترمینال یک فرودگاه آغاز خواهد شد.

چلندری کنترل دستی گذرنامه را یکی دیگر از مشکلات بزرگ در فرودگاه امام خمینی دانست و گفت: در اوج پروازها که ۳ هزار مسافر وارد فرودگاه می‌شوند به دلیل کنترل دستی گذرنامه صف طولانی مسافران تشکیل می‌شود که در شان فرودگاه امام خمینی نیست. این مشکل توسط فراجا حل خواهد شد و فرودگاه امام نیز آمادگی کامل دارد تا از راه‌اندازی گیت‌های الکترونیکی کنترل گذرنامه حمایت کند.

چلندری نبودن سیستم الکترونیکی کنترل گذرنامه در فرودگاه امام خمینی را ناشی از برخی ملاحظات امنیتی اعلام کرد و گفت: اکنون به صورت پایلوت دو گیت الکترونیکی راه‌اندازی شده که اگر طرح با مانعی برخورد نکند، این مشکل بالاخره حل خواهد شد.

چلندری تاکید کرد که گلایه مسافران درباره صف‌های طولانی کنترل گذرنامه دغدغه مدیریت فرودگاه است؛ اما نه کنترل سرور سیستم گذرنامه و نه الکترونیکی شدن گیت‌ها به عهده فرودگاه امام نیست.

چلندری همچنین به مشکل کم‌آبی جدی اشاره کرد و گفت: ۸ حلقه چاه آب در فرودگاه امام وجود داشت که اکنون هر ۸ چاه خشک شده است.

بدهی ۲ هزار میلیاردی ۲ ایرلاین به فرودگاه امام

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی همچنین گفت: دو ایرلاین ماهان و هما حدود ۲ هزار میلیارد بدهی به فرودگاه امام دارند که مذاکرات و جلسات زیادی برای پرداخت بدهی این دو ایرلاین برگزار شده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.