از تیراندازی جمعی در آمریکا تا پایان کاپ 27 با اختلاف

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 21 نوامبر 2022

دوشنبه، 21 نوامبر 2022، واشینگتن‌پست از یک تیر اندازی جمعی دیگر در آمریکا گفت و فایننشال‌تایمز از نتایج نه چندان رضایت‌بخش اجلاس اقلیمی کاپ 27 مصر.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، دیلی‌تلگراف و فایننشال‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«5 کشته و 25 زخمی در تیراندازی در باشگاه  LGBTQ» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. در گزارش آمده: «مرد مسلح در کلوپ شبانه LGBTQ در کلرادو اسپرینگز 5 نفر را کشت و 25 نفر را مجروح کرد. رئیس پلیس مظنون را اندرسون لی آلدریچ معرفی کرده که بازداشت شده است. به گفته مقامات، پس از اینکه مردی با تفنگ وارد یک کلوپ شبانه همجنسگرایان شد و تیراندازی کرد، حداقل پنج نفر کشته و 25 نفر مجروح شدند. طبق آرشیو  Gun Violence، در این سال تاکنون بیش از 600 تیراندازی جمعی در ایالات متحده رخ داده است که در آن چهار نفر یا بیشتر، بدون احتساب تیرانداز، مجروح یا کشته شده‌اند. طبق داده‌های این گروه، هیچ هفته‌ای در سال 2022 بدون حداقل چهار تیراندازی جمعی نگذشته است. 6 سال پیش هم 49 نفر بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح در کلوپ شبانه  Pulse، یک موسسه محبوب جامعه همجنسگرایان در اورلاندوی فلوریدا، کشته شدند.»

دیلی‌تلگراف

دوشنبه، 21 نوامبر 2022، همزمان با بازی تیم ملی انگلیس مقابل ایران در جام جهانی، هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس، صفحه نخست بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی را تسخیر کرد.

اما گزارش اصلی این روزنامه می‌گوید با فقدان تشخیص در طول همه‌گیری کووید-19، اکنون هر ماه در انگلیس صدها نفر بیشتر از حد انتظار، به دلیل ابتلا به سرطان می‌میرند. تلگراف گفته خیریه‌ها و کارشناسان بهداشت از دولت می‌خواهند که فورا اقدام کند، چرا که مشکلات مربوط به NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) این وضعیت را بدتر می‌کند.

فایننشال‌تایمز

تصویر پیروزمندانه بازیکنان اکوادور در حال تشویق هواداران خود (بعد از شکست دادن قطر در بازی افتتاحیه جام جهانی 2022) در صفحه نخست روزنامه فایننشال‌تایمز به چشم می‌خورد. گزارش اصلی این روزنامه بر توافق کشورهای ثروتمند برای کمک مالی به کشورهای فقیرتر که از آثار تغییرات اقلیمی رنج می‌برند، متمرکز است اما می‌گوید مذاکرات در اجلاس اقلیمی COP27 که در مصر برگزار شد، پس از اینکه مذاکره‌کنندگان نتوانستند در مورد کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه‌ای و پایان استفاده از سوخت‌های فسیلی به توافق برسند، با اختلاف به پایان رسید. کاپ 27 با «اختلاف» به پایان رسید، زیرا عربستان سعودی و روسیه «مقاومت جدی» در برابر افزایش سرعت مهار سوخت‌های فسیلی نشان دادند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.