هشدار دبیرکل ناتو درباره عواقب پیروزی روسیه

ینس استولتنبرگ از کشور‌های عضو خواست بودجه‌های دفاعی شان را افزایش دهند و درخواست کرد وحدت مواضع در میان اعضای ناتو حفظ شود.

به گزارش شهروند آنلاین، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت، می‌داند که حمایت اروپا از اوکراین هزینه بر است به طوری که بسیاری از مردم از بحران معیشتی به علت افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی رنج می‌برند، اما اگر روسیه در اوکراین پیروز شود عواقب و پیامد‌های مستقیمی بر امنیت اروپا خواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شماری از مقامات ناتو از اینکه لهستان هدف بعدی روسیه پس از اوکراین باشد ابراز نگرانی کردند.

رئیس کمیته نظامی ناتو نیز نقص در زیرساخت‌های ناتو را در جبهه شرقی تأیید کرد. از طرف دیگر ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو از کشور‌های عضو خواست بودجه‌های دفاعی شان را افزایش دهند و درخواست کرد وحدت مواضع در میان اعضای ناتو حفظ شود.

او گفت: ما باید برای کمک طولانی مدت به اوکراین آماده باشیم. بله می‌دانم که این حمایت برای کشور‌های ما هزینه بر است به طوری که بسیاری از مردم از بحران معیشتی به علت افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی رنج می‌برند و این برای بسیاری، برهه دشواری است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.