وزیر کشور: جمهوری اسلامی خواستار برگشت گرفتارشدگان است

وزیر کشور با بیان اینکه دشمن در آخرین مراحل تحقق استراتژی‌های خود است، گفت: مردم، مقاوم و مستحکم در صحنه هستند و دولت هم در خدمت این مردم است.

به گزارش شهروند آنلاین، احمد وحیدی روز سه شنبه در آیین تکریم محسن منصوری استاندار سابق تهران و معارفه علیرضا فخاری استاندار تهران افزود: یکی از دلایل اغتشاشات اخیر این است که دشمنان نمی‌خواهند کارهای بزرگی که در بخش‌های مختلف کشور اتفاق می‌افتد، به گوش مردم ایران برسد.

او ایجاد فاصله بین مردم و نظام را دیگر هدف این اغتشاشات برشمرد و افزود: حضور میلیونی مردم ایران در ۱۳ آبان و همچنین بزرگداشت شهدای امنیت در شهرهای مختلف خلاف این موضوع را ثابت می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه عده‌ای از مردم از اهانت به قرآن و پرچم کشورمان آزرده خاطر هستند، اظهار داشت: دل مردم از دشنه‌خوردن جوانانشان به رنج آمده است.

رئیس شورای امنیت کشور تاکید کرد: دشمن در آخرین مراحل تحقق استراتژی‌های خود است. البته دشمن همچنان سعی دارد این فضا را به بهانه‌های مختلف مانند بهانه‌های حقوق بشری یا برنامه هسته‌ای ایران حفظ کند اما انقلاب ما قوی‌تر از آن است که بتوانند آن را بلرزانند.

وزیر کشور اضافه کرد: عده‌ای که در وقایع اخیر بازداشت شدندT نادم بودند و ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیاری از اینها جوانان ما هستند؛ اما دچار انحراف ذهن شده‌اند. باید بدانیم دشمن آخرین ذخایر خود را به کار بسته است.

وحیدی گفت: مهم این است که اینها به حول و قوه الهی، در میدان بودن نیروهای مسلح و قدرت بسیجیان، راه به جایی نخواهند برد. شهید آرمان علی‌وردی نمایش یک بسیجی تمام عیار و نمونه یک دهه هشتاد واقعی است.

رئیس شورای امنیت کشور تصریح کرد: در این اغتشاشات تعدادی هم دچار آسیب شدند و باید کمک کنیم که آنها هم برگردند و نجات پیدا کنند. روحیه جمهوری اسلامی روحیه متانت و شفقت است. برای همین خواستار برگشت گرفتارشدگان است.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به انتخاب استاندار جدید تهران اظهار کرد: از زحمات آقای منصوری و همچنین حضور آقای فخاری قدردانی می‌کنم. امیدوارم هر دو در سمت‌های جدید خود توفیقاتی داشته باشند.

استاندار پیشین تهران: متوسط سن مدیران استان تهران ۱۰ سال جوان‌تر شده است

محسن منصوری، استاندار پیشین تهران نیز در این مراسم گفت: استان تهران را در شرایط خاص و ‌ویژه‌ای تحویل گرفتیم. مطلع این تحویل زمان کرونا بود و مقطع آن اتفاقات و حوادث اخیر بود.

او افزود: یک جوانگرایی در استان تهران صورت گرفته است و متوسط سن مدیران استان تهران ۱۰ سال جوان‌تر شده است و در سال‌های آینده این جوانگرایی به بار خواهد نشست.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم که ما ماهانه بیش از ۱۳۰ تا ۱۴۰ ساعت در شهرستانهای استان بودیم و در دفتر کار خود حضور نداشتیم. در مدت مأموریت من در استانداری تهران، همه مدیران جهادی و میدانی بودند و به تبعیت از رئیس جمهوری، همیشه در میان مردم حضور داشتند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری اظهار داشت: در یک سال گذشته حدود ۱۶۰ هزار شغل جدید ایجاد شده و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در استان، فعال شد. همچنین امروز ۲۱هزار معتاد در استان تهران نگهداری می‌شود که نشان از رشد آمارها دارد.

فرمانده انتظامی تهران: دلتان نلرزد؛ اجازه نمی‌دهیم امنیت و آرامش شما تهدید شود

سردار حسین رحیمی در مراسم تکریم و معارفه استاندار تهران گفت: بر این باوریم دشمن در جنگ ترکیبی که امروز شروع کرده و درحال چیدن میوه برنامه ریزی است که سال‌های سال انجام داده است، ما تمام قد در مقابل دشمن ایستاده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: لحظه‌ای درنگ نکردیم که در امنیت ملت ما خلل وارد شود. بیش از ۹۵ درصد از مجروحان ما پس از مجروحیت دوباره برگشتند. ما همچنان بیدار بودیم و اجازه ندادیم امنیت استان دچار خطر شود.

او خطاب به مردم تهران گفت: دلتان نلرزد؛ ما اجازه نخواهیم داد امنیت و آرامش شما تهدید شود. همه این اقدامات با تلاش رئیس شورای تأمین، محسن منصوری اتفاق افتاده است.

رحیمی اظهار داشت: انتظار نداشتیم آقای منصوری جوان اینگونه بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. منصوری در طول مدت استانداری خود اهتمام ویژه به امنیت تهران و پشتیبانی قاطعانه‌ای داشت.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ما تمام قد در کنار استاندار جدید خواهیم بود.

او تأکید کرد: به عنوان عضو شورای تامین استان تهران می‌گویم، وزیر کشور، مسئولان و مردم تهران نگران امنیت خود نباشند. عده‌ای عقیده دارند که دشمن حالت جنگی به خود گرفته است، اما من می‌گویم که دشمن حتی نتوانسته است حالت نیمه‌بحرانی ایجاد کند.

علیرضا فخاری استاندار جدید تهران نیز در این مراسم گفت: استان تهران به لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته است. ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک، شاهد تحولات اساسی خواهیم بود.

در پایان، مراسم تودیع و معارفه استاندار پیشین و جدید تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، اعضای مجمع نمایندگان استان تهران برگزار شد و علیرضا فخاری به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان استاندار تهران آغاز کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.