تهدید اردوغان همزمان با حمله پهپادی به پایگاه مشترک در حسکه

رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنانی از آغاز حملات زمینی ارتش کشورش در مناطق شمالی سوریه و عراق به زودی خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از سایت شبکه روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان در این باره اظهار کرد: پاسخ به حمله کثیفی که مردم ما را در استانبول هدف قرار داد در قلب مراکز سازمان‌های تروریستی در شمال سوریه و عراق و در اعماق مناطقی داده شد که فکر می‌کردند امن است.

اردوغان بدون ذکر نام آمریکا به عنوان حامی اصلی گروه‌های مسلح کُرد در سوریه گفت: ما می‌دانیم که چه طرفی از تروریست‌ها حمایت می‌کند و به انها سلاح و پول می‌دهد.

او تاکید کرد: در اسرع وقت با تانک‌های خود برای انهدام مقر تروریست‌ها وارد عمل می‌شویم و تانک‌ها و سربازان ما تروریست‌ها را در شمال سوریه و عراق ریشه کن خواهند کرد.

حمله پهپادی ترکیه به پایگاه مشترک نظامیان آمریکا و گروه های کُرد

در همین حال منابع رسانه‌ای امروز اعلام کردند که ارتش ترکیه با انجام یک حمله پهپادی جدید پایگاه مشترک نظامیان آمریکا و گروه‌های کُرد در حسکه سوریه را هدف قرار داده است.

خبرگزاری کرد زبان “هاوار” در این باره اعلام کرد که درپی حمله یک پهپاد متعلق به ارتش ترکیه به پایگاه مشترک نظامیان آمریکا و نظامیان گروه‌های کُرد در شمال حسکه دو تن از این نظامیان کشته شدند.

برپایه گزارش این رسانه، این حمله همچنین سه زخمی برجای گذاشته که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

در همین راستا، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز اظهار داشت: عملیات هوایی ترکیه در شمال سوریه و عراق؛ بزرگترین، جامع‌ترین و کارآمدترین عملیات علیه تروریست‌ها است.

او افزود: ارتش ترکیه از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۳ هزار و ۸۵۸ تروریست را در داخل کشور و شمال سوریه و عراق به هلاکت رسانده است.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه از آمریکا خواست که حمایت خود از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کُرد (ی.پ.گ) را متوقف کند.

او در تشریح این عملیات‌ها گفت: با عملیات پنجه-شمشیر، اهدافی در مناطق قندیل، آسوس و خارکوک در شمال عراق و عین العرب، منبج، منطقه “زور مغار”، تل رفعت، جزیره و المالکیه در شمال سوریه مورد اصابت قرار گرفت.

آکار اظهار کرد: در این عملیات هوایی، ۸۹ هدف مختلف از جمله مخفیگاهها، غارها، انبارها، تونل مربوط به تروریست‌ها در مرحله نخست عملیات منهدم شد.

رسانه‌های ترکیه در این باره اعلام کردند که جنگنده‌های ارتش این کشور مقر نیروهای آمریکا در حسکه را هدف حملات خود قرار دادند.

برپایه این گزارش، نیروهای آمریکایی مسئولیت آموزش نظامیان حزب کارگران کردستان در حسکه را بر عهده دارند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.