به یک شرط با 4 امتیاز صعود می‌کنیم!

بررسی همه احتمالات رسیدن تیم‌ملی ایران به دور حذفی جام‌جهانی

با وجود شکست سنگین تیم‌ملی ایران مقابل انگلیس اما همین حالا هم شاگردان کی‌روش شانس مناسبی برای صعود از گروه خود دارند.

به گزارش خبرنگار شهروند، اگرچه شکست مقابل انگلیس بسیاری از هواداران فوتبال را شوکه کرده، اما با توجه به اینکه هنوز دو مسابقه از دور گروهی باقی مانده، هواداران فوتبال به صعود تیم ایران امیدوار هستند. اگر کارلوس کی‌روش و کادرفنی بتوانند از نظر روحی بازیکنان را ریکاوری کنند، همچنان تیم ایران شانس برای صعود دارد.

در این بین علاوه بر نتایج ایران، بازی‌های ولز و آمریکا که دوشنبه شب به تساوی یک بر یک رسیدند، مقابل انگلیس هم اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین منظور اما و اگرهایی که می‌تواند منجر به صعود ایران از گروه دوم جام‌جهانی شود، بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید:

تساوی ولز و آمریکا به سود ایران

مهم‌ترین اتفاقی که در روز دوم جام‌جهانی رخ داد و به سود ایران است، تساوی ولز و آمریکا در نخستین بازی است. اگر یکی از این دو تیم پیروز شده بود، سه امتیازی می‌شد و آن‌وقت کار ایران مقابل آن تیم دشوارتر می‌شد. از سوی دیگر تیمی که شکست خورده بود نیز مقابل ایران برای کسب پیروزی به آب و آتش می‌زد. حالا شرایط به‌گونه‌ای رخ داده که اگر ایران جمعه مقابل ولز پیروز شود و آمریکا مقابل انگلیس بازنده باشد، آن‌وقت تیم ایران با سه امتیاز به رده دوم صعود می‌کند.

با 2 برد قطعا صعود می‌کنیم

قاطعانه‌ترین حالت برای صعود ایران این است که هر دو بازی آینده خود مقابل ولز و آمریکا را با برد پشت‌سر بگذارد. کسب 6 امتیاز از دو بازی آینده با هر شرایطی که در بازی‌های این دو تیم مقابل انگلیس رخ بدهد، ایران را به دور بعدی می‌رساند، چراکه هرکدام از دو تیم ولز و آمریکا بتوانند انگلیس را شکست هم بدهند، در صورت باخت مقابل ایران بیشتر از چهار امتیاز نمی‌شوند و این به معنی صعود ایران به دور بعدی است.

به یک شرط با 4 امتیاز صعود می‌کنیم

حال فرض کنیم ایران از دو بازی با ولز و آمریکا چهار امتیاز بگیرد؛ یعنی با یکی از آنها مساوی کند و یکی را ببرد. در این حالت هم تیم کارلوس کی‌روش به یک شرط صعودش قطعی می‌شود. اگر ولز و آمریکا نیز مثل ایران مقابل انگلیس بازنده شوند و مثلا ایران ولز را ببرد و با آمریکا مساوی کند،‌ آن‌وقت ولز تک‌امتیازی و قعرنشین می‌شود و آمریکا با دو امتیاز دوم می‌شود. ایران هم با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی خواهد شد.

از سوی دیگر فرض کنیم که تیم ایران در بازی دوم ولز را شکست بدهد و آمریکا مقابل انگلیس بازنده شود. آن‌وقت اگر ولز موفق به شکست انگلیس 6 امتیازی هم بشود و ایران با آمریکا به تساوی برسد، به احتمال بسیار کار به تفاضل گل می‌رسد و از بین ایران و ولز هرکدام تفاضل گل بهتری داشته باشد، راهی دور بعدی می‌شود. البته که با توجه به شرایطی که انگلیس دارد، بردن این تیم برای آمریکا و ولز کار دشواری محسوب می‌شود و به همین خاطر می‌توان احتمال داد که ایران با چهار امتیاز هم شانس زیادی برای صعود داشته باشد.

دومین شکست کارمان را تمام می‌کند

بدترین حالت برای ایران این است که یک شکست دیگر را متحمل شود؛ در این صورت دیگر شانسی برای بالا رفتن از گروه باقی نمی‌ماند. حتی اگر ایران یک برد هم کسب کند و سه امتیازی نیز شود، با توجه به اینکه ولز و آمریکا یک امتیازی هستند، تیمی که ایران را شکست دهد به امتیاز چهار خواهد رسید و بدون توجه به نتیجه بازی دو تیم دیگر مقابل انگلیس، حذف ایران قطعی است.

ممکن است با 2 امتیاز صعود کنیم!

اگرچه ایران با سه امتیاز ناشی از کسب یک برد و یک باخت هیچ شانسی برای صعود ندارد، اما با یک احتمال ضعیف روی کاغذ می‌تواند با دو امتیاز صعود کند! تعجب نکنید، فرض را بر این بگذارید که انگلیس مثل ایران مقابل ولز و آمریکا هم برنده شود و ایران در هر دو بازی مقابل ولز و آمریکا به تساوی برسد. آن‌وقت سه تیم دو امتیازی در گروه باقی می‌مانند که کار به تفاضل گل می‌کشد. به عبارت بهتر هر تیمی با تفاضل کمتری به انگلیس باخته باشد، راهی دور بعدی خواهد شد!

اگر انگلیس 2 بازی بعدی را نبرد؟

همه احتمالات بالا روی این بود که انگلیس مقابل ولز و آمریکا به پیروزی برسد، اما اگر این اتفاق نیفتد، کار بسیار پیچیده برای ایران خواهد شد. پس بهترین حالت برای تیم‌ملی این است که دیگر شکستی نداشته باشد و حداقل چهار امتیاز از دو بازی آینده به دست آورد. آن‌وقت شانس بسیار بالایی برای رسیدن به دور بعدی خواهد داشت.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.