آوار دنیا روی سر مسی و آرژانتین!

آلبی‌سلسته چگونه قربانی اولین شگفتی جام شد؟

اولین شگفتی جام‌جهانی جایی رقم خورد که آرژانتین با لیونل مسی و سایر ستارگانش مقابل عربستان شکست تلخی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار شهروند، روز سوم جام‌جهانی اولین شگفتی مسابقات رقم خورد؛ شاید حتی حرفه‌ای‌ترین شرکت‌کنندگان مسابقات پیش‌بینی فوتبال هم نتوانسته بودند برد عربستان مقابل آرژانتین را حدس بزنند. در عمل اما جز این ثابت شد و عربستان در کمال ناباوری مقابل لیونل مسی و یارانش یک برد ارزشمند را کسب کرد. پیروزی‌ای که می‌تواند شانس آلبی‌سلسته برای صعود از دور گروهی را نیز کاهش بدهد.

دستکم گرفتند و باختند!

سفید و آبی‌های فوتبال دنیا با کوله‌باری از سوابق درخشان قبل از شروع جام و حتی همین حالا که اولین شکست را تجربه کرده‌اند، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی شمرده می‌شدند. اسکالونی تیمی را روانه جام‌جهانی کرد که در مسابقات دوستانه و همچنان جام‌ملت‌ها عملکرد خوبی داشتند و بسیاری امیدوار بودند که یک برد راحت و پرگل را مقابل عربستان جشن بگیرند. در نیمه اول آرژانتینی‌ها یک گل از روی نقطه پنالتی زدند و سه گل دیگر هم وارد دروازه حریف کردند که آفساید گرفته شد. نکته مهم در بازی آرژانتین حتی در نیمه نخست که تیم برتر زمین بودند این بود که عملکرد همیشگی را از این تیم ندیدیم. شاید اینطور به نظر می‌رسید که آرژانتینی‌ها نمی‌خواهند خود را مقابل عربستان خسته کنند و انرژی‌شان را برای بازی بعد نگه می‌دارند. در نیمه دوم اما همین مسأله به ضرر آلبی سلسته شد و درنهایت عربستان که در دفاع عالی کار می‌کند، روی دو ضدحمله دوبار دروازه آرژانتین را گشود و سپس با درخشش دروازه‌بان خود یک برد فوق‌العاده را جشن گرفت.

مسی باورش نمی‌شد!

عربستان در نیمه دوم دست به یک کار بزرگ زد و موفق شد دو بار دروازه حریف قدرتمند خود را باز کند و اولین سورپرایز حیرت‌انگیز جام‌جهانی قطر را رقم بزند. مطابق انتظار لیونل مسی بعد از این شکست باورنکردنی تیم‌ملی آرژانتین بسیار شوکه و ناامید شده بود و عکاسان حاضر در استادیوم لوسیل چهره درهم و بسیار ناراحت او را شکار کردند.

مسی که قهرمانی در جام‌جهانی را در کارنامه خود کم دارد، برای رسیدن به این افتخار برنامه‌ریزی کرده و امیدوار است در آخرین تورنمنتی که حضور دارد بتواند با تیم کشورش آن را به دست بیاورد. خصوصا اینکه آنها هشت سال پیش تا فینال پیش رفتند، اما درنهایت مقابل آلمان بازنده شدند.

ستاره آرژانتینی‌ها در اواخر مسابقه تلاش زیادی کرد تا تیمش را از شکست برهاند، اما درنهایت اقداماتش راه به جایی نبرد تا حالا تمام انرژی‌اش را برای دو بازی آینده با مکزیک و لهستان بگذارد.

خاطرات تلخ نباید تکرار شود

شکست در بازی نخست مقابل عربستان حالا شانس آرژانتین را برای صعود کم کرده است. آنها دو بازی سخت دیگر با مکزیک و لهستان دارند. دو تیم صاحب سبک جام‌جهانی که قطعا بازی‌کردن با آنها برای آلبی سلسته کاری دشوار خواهد بود. مسی و یارانش با هدایت اسکالونی حالا باید تمرکز خود را روی دو بازی آینده بگذارند تا 6 امتیاز را بگیرند. اتفاقی که آنها را راهی دور بعدی خواهد کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.