وقت لذت‌بردن از دومین تیم ایران

به بهانه قضاوت علیرضا فغانی و کمک‌هایش در بازی برزیل- صربستان

علیرضا فغانی و کمک‌های ایرانی‌اش دومین تیم ایرانی هستند که وارد جام‌جهانی می‌شوند؛ آنها قرار است بازی برزیل و صربستان را سوت بزنند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، بالاخره انتظارها برای ورود علیرضا فغانی به جام‌جهانی قطر به سر رسید و داور برجسته ایران با کوله‌باری از تجربیات فوق‌العاده در آخرین روز از دور گروهی مسابقات سوت خواهد زد.

کمیته داوران فیفا فغانی و کمک‌های ایرانی او را برای قضاوت مسابقه حساس برزیل و صربستان برگزیده است. او که در جام گذشته تا دیدار رده‌بندی پیش رفت، حالا با کمک‌های همیشگی خود یعنی محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری کار خود را پنجشنبه شب با برزیل-صربستان آغاز خواهد کرد.

داور ایرانی در جام‌جهانی گذشته قضاوت‌های فوق‌العاده‌ای در دیدارهای آلمان مقابل مکزیک و فرانسه مقابل آرژانتین داشت تا اینکه کمیته داوران فیفا برای بازی انگلیس و بلژیک که مسابقه سوم- چهارمی جام‌ انتخابش کرد. حالا فغانی با تجربیات فوق‌العاده ناشی از حضور در دو جام جهانی و قضاوت در تورنمنت‌هایی مثل المپیک، جام کنفدراسیون‌ها، جام ملت‌های آسیا و … بدون شک یکی از گزینه‌های قضاوت در فینال جام‌جهانی 2022 است.

همین که فیفا در گام اول، قضاوت مسابقه حساس برزیل و صربستان را به فغانی و کمک‌هایش سپرده نشان می‌دهد که این فدراسیون چقدر روی داور ایران حساب باز کرده است.

فغانی که چندی قبل از لیست داوران بین‌المللی ایران در سال 2023 نیز خارج شد و انتقادهای زیادی در این‌باره مطرح شد، حالا احتمالا آخرین دوره حضور خود در جام‌جهانی را سپری می‌کند و به همین خاطر انگیزه زیادی دارد تا بار دیگر توانایی‌هایش را به بهترین شکل نشان بدهد. او اگرچه در ماه‌های اخیر سکوت کرده و تمرکز خود را روی مسابقاتی که قضاوت می‌کند، گذاشته، اما بدون شک با تمام حواس و روحیه برای قضاوت در جام‌جهانی 2022 وارد خواهد شد.

عملکرد فغانی در سال‌های گذشته باعث شده تا بسیاری از قاضی‌های مورد تایید فیفا او را به عنوان داوری برجسته و بزرگ بشناسند و شانس اصلی قضاوت در فینال جام‌جهانی را نیز به او بدهند. رولدان، داور سرشناس کلمبیایی که سال 2015 در رتبه هفتم بهترین داور جهان قرار گرفته بود و در جام‌جهانی 2018 نیز سوت زد، در مصاحبه‌ای گفته است:‌ «به نظر من علیرضا فغانی، داور ایرانی، گزینه اول قضاوت در فینال این مسابقات است.»

با همه این مسائل فغانی، منصوری و ابوالفضلی دومین تیم ایرانی حاضر در جام‌جهانی محسوب می‌شوند؛ بدون شک در کنار تیم‌ملی فوتبال ایران از موفقیت این تیم داوری هم خوشحال خواهیم شد و برایشان آرزوی بهترین‌ها را داریم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.