ایران-ولز؛ امیدهایمان را زنده نگه دارید

ساعت 13:30 ظهر جمعه به تماشای دومین مسابقه تیم ملی در جام جهانی می‌نشینیم

تیم ملی فوتبال ایران برای جبران شکست تلخ مقابل انگلیس، دومین بازی خود در جام جهانی را ظهر جمعه، 4 آذر، مقابل ولز برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، چند روز بعد از شکست ناراحت‌کننده مقابل انگلیس، امیدهای طرفداران تیم ملی فوتبال ایران برای صعود از این گروه همچنان پابرجاست. اگرچه دریافت 6 گل از تیم پنجم رنکینگ فیفا ناباورانه رقم خورد، ولی هنوز دو بازی دیگر مقابل ولز و آمریکا باقی مانده و فضا برای خودنمایی شاگردان کارلوس کی‌روش کاملا مهیاست.

یوزهای ایرانی حالا به اندازه کافی از باخت پرگل گذشته درس گرفته‌اند و بدون تردید کارلوس کی‌روش هم متوجه شده که چگونه باید اشتباهات خود را جبران کند. در این شرایط، ظهر جمعه، 4 آذر، ایران احتمالا با تغییرات زیاد دومین بازی‌اش را مقابل ولز انجام می‌دهد؛ ولزی که مسابقه اول خود با آمریکا را یک بر یک مساوی کرده و با انگیزه فراوان مقابل ایران حاضر می‌شود.

تیم ایران اگر می‌خواهد شانس صعود خود را پابرجا نگه دارد، دیگر نباید شکست بخورد. برد مقابل ولز ایران را به جام برمی‌گرداند و البته که تساوی هم امیدهای تیم ملی را برای صعود زنده نگه می‌دارد.

درباره ولز، این تیم مرموز

تعجب نکنید، اما راگبی ورزش اول کشور ولز است و محبوبیت زیادی نزد مردمان این کشور دارد. با این حال، کشور کوچک بریتانیایی در فوتبال هم خودی نشان داده و حالا برای دومین‌بار در جام جهانی حضور دارد. ولز با هدایت جیمی مورفی و با حضور ستارگانی مانند ایوور الچرچ و جان چارلز برای اولین‌بار در جام جهانی 1958 سوئد بازی کرد و به یک‌چهارم نهایی رسید. این تیم اما سال‌ها از رسیدن به جام جهانی بازماند تا اینکه در سال 2022 با برتری برابر اوکراین توانست برای دومین‌بار طعم صعود به جام جهانی را بچشد.

خیلی‌ها فوتبال ولز را با رایان گیگز می‌شناسند. گیگز در بیش از دو دهه بازی برای منچستریونایتد به افتخارات بسیار زیادی دست یافت که بعید است به این زودی‌ها شکسته شود. او که تمام دوران فوتبالش را در منچستریونایتد سپری کرد موفق به ۱۳ قهرمانی با این تیم شده است. گیگز توانسته سه قهرمانی در جام‌های اروپایی را هم به همراه منچستریونایتد کسب کند. او دو بار در لیگ قهرمانان اروپا جام را بالای سر برده است. تیم پرستاره ولز متشکل از گرت بیل، آرون رمزی، کانر رابرتس، وین هنسی و دیگر بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس امیدوار است که برای دومین‌بار به دور حذفی جام جهانی راه یابد.

بازگشت رویایی اژدها مقابل آمریکا

ولزی‌ها اگر مقابل آمریکا در بازی نخست بازنده می‌شدند کارشان برای صعود بسیار دشوار می‌شد. آنها اما در حالی که یک بر صفر تا چند دقیقه مانده به پایان رقابت عقب بودند، دست از تلاش برنداشتند تا اینکه صاحب ضربه پنالتی شدند و در نهایت با تساوی یک بر یک، امتیاز ارزشمندی را در اولین مسابقه جام جهانی به دست آوردند.

حالا با همین تک امتیاز شاگردان راب‌ پیچ امیدوار به صعود شده‌اند؛ امیدواری‌ای که انگیزه زیادی برای آنها بابت برد مقابل ایران ایجاد می‌کند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود شاگردان کی‌روش کاری بسیار دشوار مقابل اژدهای بریتانیا داشته باشند.

روحیه از دست رفته، برگشت؟

ایران در بازی گذشته مقابل انگلیس 6 گل دریافت کرد و این به معنی پایین آمدن روحیه بازیکنان تیم ملی است. کارلوس کی‌روش در روزهای گذشته تلاش زیادی کرد تا بتواند روحیه نفراتش را برگرداند و آنها را ریکاوری روحی کند. سرمربی ایران بعد از بازی، با مصاحبه‌هایش سعی کرد فشار را از روی نفرات ایران بردارد. او همچنین فضای شادابی را در اردوی تیم ملی ایجاد کرد، به این امید که بازیکنان تیم ملی روز بازی با ولز با روحیه بالا و البته با فراموشی شکست گذشته وارد زمین شوند. اینکه او تا چه حد موفق شده، باید در جریان بازی ظهر جمعه ببینیم.

ترکیب ایران و احتمال تغییرات پرتعداد

انتقادهای زیاد به ترکیب تدافعی ایران مقابل انگلیس و البته اشتباهات فردی پرتعداد احتمالا کارلوس کی‌روش را به این سمت خواهد برد که ترکیب را دستخوش تغییرات زیادی کند. بدون شک استراتژی کی‌روش برای بازی دوم متفاوت از دیدار با انگلیس است. او قطعا دیگر تیمش را با آرایشی کاملا بسته و دفاعی به زمین نمی‌فرستد، چراکه می‌خواهد آخرین امیدهای خود را برای صعود از گروه زنده نگه دارد. به همین دلیل احتمال دارد او دوباره به سیستم قبلی تیم ملی (1-3-2-4) برگردد. شاید هم کی‌روش دوباره تیمش را با سه مدافع مرکزی به زمین بفرستد، اما در چینش خط هافبک و حمله وسواس به خرج بدهد. خبر خوب برای ایران بهبود کامل سردار آزمون و احتمال فیکس شدن دوباره اوست. البته هنوز درباره بیرانوند به‌طور کامل تصمیم‌گیری نشده و مشخص نیست دروازه‌بان شماره یک ایران بعد از شکستگی بینی و بیرون رفتن از زمین مقابل انگلیس، به چارچوب برمی‌گردد یا خیر.

ما هنوز امیدواریم

نکته مهم درباره تیم ملی این است که طرفداران فوتبال ایران هنوز امیدوار به بازگشت این تیم به جام هستند. فوتبال‌دوستان ایرانی امیدوارند که تیم‌ ملی مقابل ولز حداقل بازنده نباشد تا رگه‌هایی از امید برای صعود وجود داشته باشد. البته برد مقابل ولز می‌تواند ایران را امیدوارتر از هر زمانی به صعود کند؛ به‌خصوص اینکه آمریکا با انگلیس بازی می‌کند و احتمال پیروزی‌اش بسیار پایین است. پس به امید موفقیت تیم ایران در دومین بازی جام جهانی ظهر جمعه به تماشای مسابقه مهیج با ولز خواهیم نشست.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.